Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.nettavisen.no/ungdommer-bruker-woke-kulturen-for-a-kvele-kritikk-av-islam/o/5-95-953223?token=-27974353
«Vi har promotert med at Lily skal holde foredrag for oss på våre sider, og har fått litt ulike tilbakemeldinger. Vi har fått høre at hun har hatt litt ekstreme meninger rundt islam osv. Som sosialistisk ungdom er det ikke noe vi vil forholde oss til.»

Dette er ikke sosialisme. Jeg var sosialist selv i mine ungdomstider og jeg vet hva sosialismen er. Det som de driver med ligner mye på en kombinasjon av maoisme og islamisme.….

Til slutt, det iranske regime bruker fysiske makt og kuler for å kvele de som kritiserer islam og kvinnesynet i islam. US ungdommer og lignende bruker «WOKE» kulturen for å kvele kritikk av islam uten å høre på andres argumenter. Hva er forskjellen mellom dere? Metoden er ulik, men hensikten er lik: «Å drepe ytringsfriheten».

Endret av knutinh
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 18.1.2023 den 17.17):

Igjen dummer hele landet seg ut for hele verden å se. Ikke bra. 
Millioner til "forskning" på om hvit maling er rasistisk

Hadde strengt tatt vært mer produktivt å putte pengene rett i 🚽

https://www.snopes.com/fact-check/racist-white-paint/

Nesten litt fascinerende at det er mulig hvis man tar i betraktning at hvite gjerne ikke er hvite i huden. Kan aldri huske å ha sett et «hvitt» menneske noen gang. Og den eneste grunnen til at man sier hvit er vel fordi man før definerte mørke som svarte (blacks) men jeg har aldri sett et svart menneske heller.

For utenom noen sinnsykt corny filmer fra gamledager når lyse skuespillere hadde svart skokrem i ansiktet for å spille roller hvor mørke skulle være inkludert.

Le -eller gråte her? Gud veit..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, knutinh said:

https://www.nettavisen.no/ungdommer-bruker-woke-kulturen-for-a-kvele-kritikk-av-islam/o/5-95-953223?token=-27974353
«Vi har promotert med at Lily skal holde foredrag for oss på våre sider, og har fått litt ulike tilbakemeldinger. Vi har fått høre at hun har hatt litt ekstreme meninger rundt islam osv. Som sosialistisk ungdom er det ikke noe vi vil forholde oss til.»

Dette er ikke sosialisme. Jeg var sosialist selv i mine ungdomstider og jeg vet hva sosialismen er. Det som de driver med ligner mye på en kombinasjon av maoisme og islamisme.….

Til slutt, det iranske regime bruker fysiske makt og kuler for å kvele de som kritiserer islam og kvinnesynet i islam. US ungdommer og lignende bruker «WOKE» kulturen for å kvele kritikk av islam uten å høre på andres argumenter. Hva er forskjellen mellom dere? Metoden er ulik, men hensikten er lik: «Å drepe ytringsfriheten».

Det er ikke bare Woke. Dette handler om bakgrunnen til de som har nøkkelroller i SU!

Bandehy med sin kritikk av Islam slipper ikke til hos SU når du ser hvem de velger inn som sine representanter (eksempler nedenfor). Er du muslim og "gatekeeper" er det selvsagt lett å kvele all kritikk og debatt rundt islam!

Etter at en Fransk lærer ble halshugget i islams navn, så får antirasistisk leder i SU (Nilofar Nori) spalteplass i Aftenposten for å stoppe bevilgninger til HRS. Argumentet er som vanlig at ktitikk av islam er "islamofobi"! Videre sier hun "I den antirasistiske kampen er man enten rasist eller antirasist, det finnes ingen nøytral sone." Dette er bevis på ekstreme synspunkter, mangel på empati og evne til å snu problemer på hodet! M.a.o. helt perfekt som SU politiker!


https://innlandetsu.wordpress.com/nyheter/
image.png.a1cd5a6a6823faf16a3a2012978f6647.png

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/VqbJ5d/regjeringen-skuffer-nok-en-gang%20

image.thumb.png.d00d994b673a2659ce7bd425ce1a65f0.png

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (8 timer siden):

Videre sier hun "I den antirasistiske kampen er man enten rasist eller antirasist, det finnes ingen nøytral sone." Dette er bevis på ekstreme synspunkter

Jeg er enig med henne i det utsagnet, og forstår ikke helt hva som er ekstremt med det.

Det finnes ikke anledning til å være nøytral i saker mellom offer og overgriper. Er man likegyldig eller passiv står man i praksis på overgriperens side.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (10 timer siden):

Det er ikke bare Woke. Dette handler om bakgrunnen til de som har nøkkelroller i SU!

Bandehy med sin kritikk av Islam slipper ikke til hos SU når du ser hvem de velger inn som sine representanter (eksempler nedenfor). Er du muslim og "gatekeeper" er det selvsagt lett å kvele all kritikk og debatt rundt islam!

Etter at en Fransk lærer ble halshugget i islams navn, så får antirasistisk leder i SU (Nilofar Nori) spalteplass i Aftenposten for å stoppe bevilgninger til HRS. Argumentet er som vanlig at ktitikk av islam er "islamofobi"! Videre sier hun "I den antirasistiske kampen er man enten rasist eller antirasist, det finnes ingen nøytral sone." Dette er bevis på ekstreme synspunkter, mangel på empati og evne til å snu problemer på hodet! M.a.o. helt perfekt som SU politiker!


https://innlandetsu.wordpress.com/nyheter/
image.png.a1cd5a6a6823faf16a3a2012978f6647.png

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/VqbJ5d/regjeringen-skuffer-nok-en-gang%20

image.thumb.png.d00d994b673a2659ce7bd425ce1a65f0.png

Svar: SU-politikeren identifiserer seg ikke med kriminalitet begått av en radikalisert islamist i et annet land. Muslimer er en stor, mangfoldig gruppe bestående av ulike nasjonaliteter i fra hele verden.

Ingen mennesker (utenom islamistene; de som begår slike handlinger) er for en så grusom forbrytelse.

Jeg ville trodd muslimskeptikere synes det er positivt at hun bruker fritiden sin på norsk politikk istedenfor å være i moskéen. Hun viser hun er integrert person, et forbilde til etterfølge. Og i Norge har vi trosfrihet, både med og uten slør.

Endret av Subara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Jeg er enig med henne i det utsagnet, og forstår ikke helt hva som er ekstremt med det.

Det finnes ikke anledning til å være nøytral i saker mellom offer og overgriper. Er man likegyldig eller passiv står man i praksis på overgriperens side.

Denne dama kom med dette utsagnet i.f.m. at hun vil at regjeringen skal slutte å gi statsstøtte til organisasjoner som bidrar til islamofobi. I dette tilfellet HRS (som ironisk nok har kjempet for at muslimske jenter som denne SU dama skal slippe kjønnslemlestelse!).
 
Igjen ser vi at de som stiller seg kritisk til islam og innvandring (som HRS i dette tilfellet) blir angrepet som islamofober.
 
Det er mange som angriper f.eks. kristendommen uten at de blir avfeid med å ha fobi mot kristne eller er rasister. Noe som er korrekt respons. Hvem har fortalt muslimer at de enkelt kan avfeie enhver debatt eller kritikk med ref. til "islamofober og rasister"? 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Subara said:

Hun viser hun er integrert person, et forbilde til etterfølge. Og i Norge har vi trosfrihet, både med og uten slør.

Hun (Nilofar Nori) snakker Norsk men hun er langt fra "integrert". Hun avfeier kritikk av islam som islamofobi og rasisme. Etter å ha lest hennes innlegg i Aftenposten er jeg ikke tvil om at dette er en kompromissløs ekstremist som har funnet et hjem hos SU og som ikke ville nøle på å innføre blasfemilover hvis hun får mulighten.

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):
Ekspertkommentator skrev (11 timer siden):

Videre sier hun "I den antirasistiske kampen er man enten rasist eller antirasist, det finnes ingen nøytral sone." Dette er bevis på ekstreme synspunkter

Jeg er enig med henne i det utsagnet, og forstår ikke helt hva som er ekstremt med det.

Blir vel som jeg skulle si at enten så er man FOR ytringsfrihet, eller så er man IMOT ytringsfrihet. Det finnes ingen nøytral sone. Du synes ikke noe om koranbrenninger? Ja, men da er du IMOT ytringsfrihet da. Synes du at koranbrenninger er greit? Ja, men da er du en jævla rasist. Det finnes ingen mellomting må vite. Enten hater du ytringsfrihet, eller så er du rasist.

Skal vi følge denne logikken til det ytterste så hadde vi kunnet regnet det som uomtvistelig bevismateriale for at SU er et rasistisk ungdomsparti om de hadde tillatt/ikke sabotert Lily Bandehy deltakelse. Enten så er man rasist, eller så er man anti-rasist, ikke sant? Jeg personlig ville aldri tolket det slik, da jeg ikke tolker villighet til å lytte til meningsmotstandere som synonymt med å dele deres meninger. Men så er jeg heller ikke en ideolog som tror at livet mitt er en del av en større kamp, og at meningen med livet er å kjempe «for saka».

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
O3K skrev (På 5.3.2023 den 15.49):

Blir vel som jeg skulle si at enten så er man FOR ytringsfrihet, eller så er man IMOT ytringsfrihet. Det finnes ingen nøytral sone. Du synes ikke noe om koranbrenninger? Ja, men da er du IMOT ytringsfrihet da. Synes du at koranbrenninger er greit? Ja, men da er du en jævla rasist. Det finnes ingen mellomting må vite. Enten hater du ytringsfrihet, eller så er du rasist.

Man trenger ikke være i mot ytringsfrihet for å være i mot koranbrenning.

Sitat

Stoltenberg sa han fordømte koranbrenningen, men la til at handlinger kan være både skammelige, umoralske og provoserende uten å være ulovlige.

https://www.aftenposten.no/verden/i/JQvyy7/stoltenberg-fordoemmer-koranbrenningen-i-stockholm

Ikke et ord om rasisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (8 timer siden):

Man trenger ikke være i mot ytringsfrihet for å være i mot koranbrenning.

Det var liksom poenget da, at det faktisk finnes mellomting, og at det ikke er enten eller.

Men det er ikke sikkert at sarkasmen var tydelig nok.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en kullsvart ledelse."

Syntes du dette hørtes rasistisk ut? Dette er ordene til Kamzy Gunaratnam, med en liten endring av noens hudfarge. Hennes uttalelse lyder:

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en blendahvit ledelse."

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 3/18/2023 at 11:11 PM, Fustasjeopphengsforkobling said:

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en kullsvart ledelse."

Syntes du dette hørtes rasistisk ut? Dette er ordene til Kamzy Gunaratnam, med en liten endring av noens hudfarge. Hennes uttalelse lyder:

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en blendahvit ledelse."

Kamzy mener at hudfarge skal være hovedkriteriet ved valg personer til politiske verv. Det er ikke lengre bra nok at de dyktigste får jobben.
 
I tillegg til hudfarge er religion viktig. Norge skal nå gå igang med planlegge feiringen av 1000 år siden kristningen av landet. Hvem skal lede dette arbeidet? Jo, en muslim, sammen med ateister, woke etc. Dette er jo helt latterlig, men ikke i følge regjeringen:

"Barne- og familieminister Toppe (Ap) har ansvaret for tros- og livssynspolitikken i Støre-regjeringen. Hun mener det er viktig at alle trossamfunn kan delta i jubileet. Det ville blitt mer spesielt om Den norske kirke ikke var representert, sier hun."

En ganske så frekk minister som antyder vi skal være fornøyd at kirken fikk være med i planleggingsgruppen!


https://www.document.no/2023/03/20/barne-og-familieministeren-velger-en-muslim-til-a-lede-tusenarsjubileet-for-kristningen-av-norge/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (44 minutter siden):

. Norge skal nå gå igang med planlegge feiringen av 1000 år siden kristningen av landet. Hvem skal lede dette arbeidet? Jo, en muslim, sammen med ateister, woke etc. Dette er jo helt latterlig, men ikke i følge regjeringen:

Noen vil vel gjerne påpeke at det sykeste som foregår her er at en kristning av landet med et sverd mot strupen skal feires. En nasjonal sørgedag hadde vel vært mer passende.

Bryr meg ikke stort om hvem som tar drittjobben, det er kanskje passende at en muslim arrangerer festlighetene for å markere døden til norsk mytologi som så ble erstattet med mytologien til en psyk ørkengud.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 18.3.2023 den 16.11):

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en kullsvart ledelse."

Syntes du dette hørtes rasistisk ut? Dette er ordene til Kamzy Gunaratnam, med en liten endring av noens hudfarge. Hennes uttalelse lyder:

"Dessverre gikk ikke forslagene mine gjennom og selv om partistyret får mange dyktige mennesker, får vi dessverre en blendahvit ledelse."

Gode argumenter for at Kamzy, jeg og alle andre bør jobbe med oss selv for å se forbi hudfargen til folk og se mennesket bak.

Om en hvit mann sitter i partistyret så er det ikke sikkert at jeg blir bedre representert selv om jeg også er en hvit mann. Vi er så mye mer enn banale hudfarger og etnisiteter, og strømninger som prøver å redusere oss til det burde begrense seg til hundeavl heller enn å prøve å påvirke sosiale prosesser med mennesker.

En sort labrador med hvit flekk på brystet kan forresten ikke godkjennes som ekte labrador. Labrador med sølv-skinn i pelsen er nesten helt sikkert noe rase-blandet gufs som får rase-klubben til å fråde.

-k

Endret av knutinh
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker Kamzy Gunaratnam er opptatt av representasjon, mao. integrering. Vi er heldige som lever i et demokrati og kan være med på å påvirke hverdagen ved å delta i politikken. Dette ønsker hun nok at flere innvandrere burde bli med på, eller de som har foreldre som innvandret til Norge. Mange innvandrere kommer jo fra land med styreformer som ikke gir medbestemmelse.

Før og fortsatt teller man opp hvor mange kvinner og hvor mange menn. Nå teller man også opp hvor mange med minoritetsbakgrunn, for å speile hele befolkningen. Det gir også bredere og dermed bedre kompetanse til å løse utfordringer i samfunnet.

Ordet "blendahvit" understreker poenget hennes. Jeg vil si det var et velvalgt ord, hvis mange nok lar seg provosere av det og får med seg i hvilken sammenheng.

På Google kan man lese at hun var på Utøya 22. juli.

Sitat

– De siste ukene har det vært mye offentlig debatt om hvem som bør være Arbeiderpartiets fremste tillitsvalgte. En diskusjon der Oslo Arbeiderparti tydelig har signalisert følgende krav: Mangfold, fornyelse og endring.

– Så, når vi snakker om fornyelse, mangfold og endringer i ledelsen, må vi også snakke om Oslo Arbeiderparti. Derfor, dere, vil jeg i dag trekke meg som nestlederkandidat

https://www.ao.no/rystet-arsmote-kamzy-gunaratnam-trakk-seg-som-nestleder/s/5-128-497016

Synd at 34-åringen trekker seg, fordi det nettopp går utover mangfoldet. Hun er et forbilde for innvandrerkvinner og døtrene deres- en foregangsperson - som Hadja Tadjik og Abid Raja. Det er ikke mange år siden hele politikken var "blendahvit".

Det viser også at Ap ikke har benyttet seg av kvotering for å følge partiprogrammet. Så kanskje det ikke er så vanlig som mange hevder i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...