Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

juleferie78 skrev (57 minutter siden):

Har nå kjøpt og aktivert 24 mnd med live gold, så om jeg nå kjøper 1 mnd med gamepass ultimate så blir alt gjort om til 24 mnd med gamepass ultimate? 

Kjøp 12 mnd live gold til før du gjør det. Du kan ha 36mnd stablet opp.
Jeg gjorde dette senest i mai i år, og ser på min konto at jeg har forhåndsbetalt for GamePass Ultimate helt frem til mai 2024.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VPN er en kryptert tunnel. Slik at du dytter ut den IP adressen du skal nytte til f.eks. utlandet eller også Norge om du ønsker en annen IP adresse. Er egentlig ikke så veldig mye vanskeligere å forstå. Enkleste for smooth opplevelse er å ha det aktivt på en egeneid router. Men du kan gjøre det via app på mobil og andre metoder for PC. Men router deler jo trafikk med det meste av husets enheter, så derfor kan det være ei greie.

Men, du lager tunnel gjennom din internettleverandør også. Så du kan på en måte tenke deg at VPN leverandøren (ofte i utlandet) blir på en måte din "nye" internettleverandør selv om det er den leverandøren du abonnerer på internett hos som leverer bredbåndet f.eks.

Du får en ny IP adresse. Noe som vanligvis din norske internettleverandør ellers ville ha lånt deg fordi du betaler for bredbåndet. VPN-tjenester gir det fleksibilitet til å skifte IP adresse når det passer deg. Dette kan f.eks. være fornuftig til tider for de som gamer. Slik at dersom noen stalker deg så sliter de litt med å fortsette å lage gaming-livet ditt surt for deg.

Det kan nyttes til så mangt. Men, husk at internett er ikke sterkere for deg enn det svakeste ledd. Så stoler du virkelig på at VPN-tilbyderen ikke leser dataene dine. Fordi det er VPN-leverandøren som nå blir det nye "limet" for deg mot internettet, eller første server videre om du vil tenker på den måten.

Endret av G
Lenke til kommentar
On 12/28/2021 at 2:19 AM, ray001 said:

Vurdere å kjøpe disse her Steelseries arctis 9x til min Xbox Series X. Erfaringer? 

Hvis den har samme plastikken på øreklokkene som de andre i arctis serien ville jeg holdt meg langt unna. Sprø plastikk som knekker sjokkerende lett i festet mot hodebøylen. Man finner mange på internett som klager på dette.
image.thumb.png.e815d2d599329f2fee51cd35c3ae9468.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå kan det se ut som at vi endelig kommer til å få tilgang til nyversjonen av Goldeneye 64. Utviklere som jobber for Rare har nylig spilt spillet og låst opp achievements i det. 

Rare developers reportedly spotted unlocking GoldenEye Xbox Achievements | VGC (videogameschronicle.com) 

Gameplay fra XBLA-versjonen: 

 Det skulle egentlig bli lansert til Xbox 360, men det ble stoppet pga. rettighetskrøll.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Med frykt for å banne i kirka, er ikke Goldeneye et av spillene som ikke har tålt tidens tann så veldig bra?

Den leakede utgaven er helt nydelig! Forjævlig at vi aldri fikk den utgaven tilbake den gang, men kanskje vi aner håp i horisonten nå :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er så utrolig flott med LG OLED, Xbox Series X, 4K og Dolby Vision Gaming. 

Råeste bildet jeg har sett på spill noen gang. Ble sittende å laste ned flere titler bare for å prøve dem. Helt ekstremt hvordan hele komboen løftet opplevelsen. Gåsehud.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
ray001 skrev (10 timer siden):

Prøve litt CoD, men det er BARE Shipment og Das Haus dritten. 

Er det mulighet for å ikke spille det? 

Høres ut som du har valgt "shiphaus" som gjør at det bare blir de mapene. Spiller en del på Quick Play med ordinær Team Deathmatch og får sjeldent Shipment og Das Haus der.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (9 timer siden):

Høres ut som du har valgt "shiphaus" som gjør at det bare blir de mapene. Spiller en del på Quick Play med ordinær Team Deathmatch og får sjeldent Shipment og Das Haus der.

Jeg velger Quick Play. 

Det merkelige er når jeg spilte med et par kompiser så var det kanskje 1 av 5 som ble Shipment og Das Haus. 

Men når jeg er alene så kommer det 95% kun Shipment og Das Haus dritten. 

Lenke til kommentar
Kleivis skrev (1 time siden):

2 uker gammel Series S som begynner å oppføre seg merkelig. Er det GPUen som holder på å dø? Har prøvd 2 forskjellige TVer og 3 forskjellige HDMI kabler. Ser litt av det samme på Dashboard men ikke like gale der.

 

Xbox Series S graphics issue - YouTube

Kan se sånn ut dessverre, er det slik når du spiller og eller kun i menyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...