Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når vil det bli «krise» å eie en eksosbil?


Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle selge min bmw i fjor slet jeg, og tapte ugunstig mye penger. Fikk halvparten av hva gjevngode bmw-er lå ute for.

Noen andre som prøver å få solgt sin ICE bil? 

Når tror dere at ICE biler vil bli krise å få solgt? 

Ser tilfeldig på finn folk som har kjøpt splitter ny mercedes i 2018 til dømes, sett bortfra nordnorge så er vel de færreste interessert vil jeg tro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har nok rett i det. Er så absurd bra subsidiert de elbila at man må være hardnakket entusiast av forbrenningsmotor for å ikke velge el .

Men spørs hvor lenge dem kan fortsette å subsidiere når det blir flere og flere el biler, men da gjør dem vel også andre biler enda mer ugunstige i tillegg enn det dem allerede er.

 

 

Er biler under 40000 som er enklest å selge med forbrenningsmotor, samt pickuper og større japanske suver.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Malerifaen skrev (18 timer siden):

Da jeg skulle selge min bmw i fjor slet jeg, og tapte ugunstig mye penger. Fikk halvparten av hva gjevngode bmw-er lå ute for.

Noen andre som prøver å få solgt sin ICE bil? 

Når tror dere at ICE biler vil bli krise å få solgt? 

Ser tilfeldig på finn folk som har kjøpt splitter ny mercedes i 2018 til dømes, sett bortfra nordnorge så er vel de færreste interessert vil jeg tro

Hva slags bmw solgte du og hvor mye fikk du? Vanskelig å forholde seg til "halvparten av hva gjevngode bmw-er lå ute for". 

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Tror man kan være ganske så rolige her. Det kommer nok mer an på hvilken type bil, modell, motor etc. man skal selge. En nyere bil i Golf-klassen eller mindre med dieselmotor kan muligens være litt verre å selge. Dette kan ofte være en bil nr. 2 som i gjennomsnitt ikke kjøres like langt og da velger naturlig nok mange en elbil, da dette er rimeligere å eie. Foreløpig er det for lite utvalg av elbiler i familiebil-klassen til en pris som en familie med gjennomsnittsinntekt har råd til, dermed tror jeg neppe at elbilene er det som har størst innvirkning på bruktbilmarkedet pr. d.d. (Men som nevnt, avhengig av type bil man skal selge).

Lenke til kommentar
On 2/9/2020 at 1:49 AM, Malerifaen said:

Ser tilfeldig på finn folk som har kjøpt splitter ny mercedes i 2018 til dømes, sett bortfra nordnorge så er vel de færreste interessert vil jeg tro

Nå som bilene har fått bra rekkevidde har de blitt populære her nordpå også. 

Hjelper også at Tesla har bygget ut så bra med ladestasjoner her.

 

Ville ikke brukt mye penger på en fossilbil i dag iallefall uansett hvor i norge man bor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Ville ikke brukt mye penger på en fossilbil i dag iallefall uansett hvor i norge man bor.

Man vil vel helst ikke bruke mye penger på verken tesla eller hydrogen biler, selv de får opp antall ladestasjoner hjelper det litt, fremdeles er problemer tesla kan økes prisene, slik man ser på shell, er ikke morsomt å betale 8,5 kr per kilwatt. I så fall er det lite konkuranse, så er neste problem med reprasjoner på bilen tesla er neppe billigst.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, LMH1 said:

Man vil vel helst ikke bruke mye penger på verken tesla eller hydrogen biler, selv de får opp antall ladestasjoner hjelper det litt, fremdeles er problemer tesla kan økes prisene, slik man ser på shell, er ikke morsomt å betale 8,5 kr per kilwatt. I så fall er det lite konkuranse, så er neste problem med reprasjoner på bilen tesla er neppe billigst.

Reparasjoner kommer, hvertfall når bilen er ute av garanti. Og Tesla har monopol både på deler, verksted, lading og internettoppkobling. Tenk litt på det hva konsekvensen kan bli dersom denne "PC-en på hjul" plutselig begynner å miste funksjoner. Det viser seg også at etter en god del lading på deres "super ladere" at de setter farten kraftig ned på strømmen inn til batteriet for å unngå at batterier skal bli ødelagt eller brenne. Alt er fint når det er nytt. Jeg ville heller sett på kvaliteten og holdbarheten til 10 år gammel bil, det er da det begynner å skille etter hvordan bilen er bygget, hvilke materialer og kvaliteter som er brukt og selve kvaliteten på sammensetningen av bilen (samt kvalitet og holdbarhet på lakk og rustbeskyttelse).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Man vil vel helst ikke bruke mye penger på verken tesla eller hydrogen biler, selv de får opp antall ladestasjoner hjelper det litt, fremdeles er problemer tesla kan økes prisene, slik man ser på shell, er ikke morsomt å betale 8,5 kr per kilwatt. I så fall er det lite konkuranse, så er neste problem med reprasjoner på bilen tesla er neppe billigst.

Selv om Tesla skulle øke prisene til diesel-priser så er det bare en liten del av ladingen som er hurtiglading. Over 90% er gjerne billig hjemmelading. Selv når vi drar på familiebesøk og kjører 800km på en helg så er det ikke behov for hurtiglading på sommeren, og bare 30-40 km hurtiglading for sikkerhetsskyld når det er drittvær på vinteren.

 

Om McDonalds øker prisene på mat så behøver man ikke sulte, de fleste spiser det aller meste av maten sin hjemme, og dessuten finnes det flere steder å spise ute om man trenger det.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

Ift. å kjøre inn i storbyer kan det kanskje komme fortere enn vi aner.

Vil nok komme et forbud for personbiler i rushtiden snart, så da må folk slutte å kjøre, eller endre arbeidstid, eller kjøpe elbil

Jeg har ikke noe behov for å kjøre i byen, og i verste fall tar jeg bare en lastebil, som forurenser opptil 3x så mye, for jeg tviler på at de blir forbudt med det første

Jeg skal aldri selge min dieselbil 

Lenke til kommentar
Gadden skrev (På 9.2.2020 den 20.26):

Hva slags bmw solgte du og hvor mye fikk du? Vanskelig å forholde seg til "halvparten av hva gjevngode bmw-er lå ute for". 

Beklager svært sent svar. Jeg kjøpte den for 140 000,- 5 serie

Og med en slik pris er det jo klart at det gjerne ikke vil overføres til en f.eks nyere bmw med høyere kjøpspris. 

Ble bare satt ut over hvor lite interesse som meldte seg i forhold til biler jeg har solgt før. 

Og for all del, kanskje jeg ikke hadde nok is i magen. 

Kanskje hybrid er enda en løsning for noen, gitt de får rabatt i bomringen? Selv ville jeg muligens vurdert en 2019 modell i dag hvis det var tilfelle, da jeg kan finne på å reise oslo Trondheim.

Lenke til kommentar

I den prisklassen vil det fortsatt selges mye brukt både bensin og diesel da det er dårlig med andre alternativer (unntatt Leaf etc.). Er det mange biler til salgs på finn.no vil det i stor grad også være med og styre hvor lang tid salget tar. 3 måneder er ikke unormalt for en "eldre" bruktbil har jeg erfart, og det var lenge før elbilenes "storhetstid". 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...