Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (12 timer siden):

Tror jeg har hørt at det skal være en del juks på PC-versjonen av FIFA også, men kunne jo kjørt crossplay mellom konsollene da.

Det har blitt markedsført oppgraderinger av karriæremodusen.

Ellers så blir det vel litt bedre grafikk, sånn ca samme gameplay og lite nytt utenom at sommerovergangene kommer...

Selv tenker jeg å droppe Ulimate Team i år. Må enten bruke mye tid på det, eller å spytte inn en del penger for å gjøre det bra. Blir vel mest avspark med venner. Og da er det gøy om United er i form slik at jeg får noen grønne "in form-piler" når jeg skal slå Liverpool-kompisen jeg spiller med ?

Har spilt karriære med en kamerat som jeg bor med en del i vår, og det har vært meget gøy. Vi blir enige om hvem vi skal kjøpe og satse på. Simulerer noen kamper, spiller noen sammen. Har tatt FC Ingolstadt 04 fra 3. liga i Tyskland til Bundesliga. Gøy.

Jeg mener jeg hørte/leste at det ikke blir crossplay fra start, muligens lagt til etterhvert som ps5, series x kommer.  Men jeg så noen si at det blir cross transfer marked i FUT. Noe som er veldig behagelig for oss som spiller på PC.

Mulig noen mer ivrige kan bekrefte om dette stemmer. 

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (13 timer siden):

Hvis de løser det slik andre har crossplay så kan man velge om man vil spille med konsoller og/eller pc-spillere. 

PS4 brukere kan i dag dette, men når jeg spiller med kompiser som har Xbox blir det verre da Xbox IKKE kan velge bort pc-spillere og må gå en litt tyngre vei for å unngå crossplay. Jeg merker ofte forskjell for å si det sånn.

Heldigvis pga dette valget til Microsoft så går alle kompisene mine over til PS5 fordi de også er lei cheaters. Snakk om å skyte seg i foten, da, MS...

Lenke til kommentar
Retroman skrev (2 minutter siden):

PS4 brukere kan i dag dette, men når jeg spiller med kompiser som har Xbox blir det verre da Xbox IKKE kan velge bort pc-spillere og må gå en litt tyngre vei for å unngå crossplay. Jeg merker ofte forskjell for å si det sånn.

Heldigvis pga dette valget til Microsoft så går alle kompisene mine over til PS5 fordi de også er lei cheaters. Snakk om å skyte seg i foten, da, MS...

Kan vel velge i enkelte spill. Også mellom Xbox og pc. Avhenger litt av spillet. Burde kunne la seg lagt inn i fifa og ?

Lenke til kommentar

I stand corrected. Ser ut til at dette for det meste gjelder Modern Warfare der spillet insisterer på at Xbox-spillere enabler crossplay før de får spille. PS4-spillere har en lettere hverdag der.

Tenker at crossplay er fett nok, også mellom konsollgenerasjoner, men at pc utelates av grunnene nevnt over. Jeg prøvde Modern Warfare hos en kompis på pc'en hans, og det var rått parti. Jeg hadde alle fordeler som pc-spiller: lengre FOV, raskere responstid og ikke minst styrte jeg siktet med en hyperfølsom mus. Selv om konsollspillerne får en slags aimassist med slowdown når man treffer fienden med siktet er det ikke i nærheten av å jevne ut fordelene. Legg til hacks så er det bare å pakke sammen.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (14 timer siden):

Hvis de løser det slik andre har crossplay så kan man velge om man vil spille med konsoller og/eller pc-spillere. 

Det er genialt. Det er veldig få som spiller FIFA på PC, i forhold til for eksempel COD, så kan hende EA vil ordne crossplay for å få flere PC-spillere til å spille FIFA.

Lenke til kommentar

20. november

Amazon Japan la nylig ut headset stand, charging stand og attachment for PS5 kontroller med ship date 20. november.

Dette kommer i tillegg til at Amazon i UK slapp veggfester til PS5 med ship date 19. november.

Jeg spiser en av iskremene til barna mine hvis det ikke blir 20. november.


I have spoken.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 minutter siden):

20. november

Amazon Japan la nylig ut headset stand, charging stand og attachment for PS5 kontroller med ship date 20. november.

Dette kommer i tillegg til at Amazon i UK slapp veggfester til PS5 med ship date 19. november.

Jeg spiser en av iskremene til barna mine hvis det ikke blir 20. november.


I have spoken.

Yes! :D 

Da blir neste dilemma om man klarer å vente å kjøpe det nye Cod på PS4 som kommer uka før. Vet de lanserte en cross-gen bundle, men vi får se ?

Lenke til kommentar

På en måte er direkte DirectX mer skalerbar enn konsollene er. Kjører gjerne eldgamle titler på PC som må ha voodoo2-drivere som mellomvare og det funker fint på DX12-kort. Virker som utviklere gjør en del stunts på konsoller som er optimalisert til en spesifikk hardware. John Carmack var f.eks veldig happy med at Xbox 360 kunne brukes så rett på hardware som den kunne da han introduserte megatextures med ID Tech 5.

Lenke til kommentar

Er det Glide-wrapper du mener? Spill kommuniserer ved hjelp av API.

Quote

Glide is a 3D graphics API developed by 3dfx Interactive for their Voodoo Graphics 3D accelerator cards. Although it originally started as a proprietary API, it was later open sourced by 3dfx.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
15 minutes ago, BadCat said:

Er det Glide-wrapper du mener? Spill kommuniserer ved hjelp av API.

 

Ja, en del bruker Glide, som f.eks Unreal Gold og Motoracer f.eks. Nyere titler enn det som f.eks Serious Sam bruker OpenGL og kan faktisk bruke Direct3D i tillegg. Er gjerne aldersbestemt hva som funker.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 10.9.2020 den 10.14):

I stand corrected. Ser ut til at dette for det meste gjelder Modern Warfare der spillet insisterer på at Xbox-spillere enabler crossplay før de får spille. PS4-spillere har en lettere hverdag der.

Tenker at crossplay er fett nok, også mellom konsollgenerasjoner, men at pc utelates av grunnene nevnt over. Jeg prøvde Modern Warfare hos en kompis på pc'en hans, og det var rått parti. Jeg hadde alle fordeler som pc-spiller: lengre FOV, raskere responstid og ikke minst styrte jeg siktet med en hyperfølsom mus. Selv om konsollspillerne får en slags aimassist med slowdown når man treffer fienden med siktet er det ikke i nærheten av å jevne ut fordelene. Legg til hacks så er det bare å pakke sammen.

Jeg håper at crossplay blir standard i alle online spill, men muligheten for å skru det av bør være der. Skjønner at ikke alle har lyst å spille mot PC spillere, selv jeg som spiller på PC vil ikke spille mot PC spillere pga jukse epidemien som herjer på PC plattformen. 

Lenke til kommentar

Jeg gikk faktisk vekk fra PC pga cheaters. Så har PC åpenbart flere fordeler som ikke konsoll får. 

Crossplay mellom Xbox og PS hadde vært uproblematisk selv om man åpenbart fortsatt har folk som spiller på K/M i en større grad der borte. Men føler at det er en såpass minoritet at det knapt merkes uansett. 

Eneste grunnen slik jeg ser det er at Sony er den som ikke er så fan av det. Rett og slett fordi de tjener mye på at folk velger hva alle andre gjør. Om du plutselig skulle få muligheten til å spille med kompisene og ikke behøver å spille på PS pga det så er det nok Sony som taper mest på det. 

Men det har i det minste blitt mer og mer vanlig. Sannsynligvis fordi Sony er såpass markedsledende at de føler seg mer komfortabel. 

PC kan holde for seg selv. Dette gjelder også på FIFA. En av grunnene for at markedet faktisk er ødelagt på konsoll er fordi web app eksisterer så folk bruker pc programmer osv. Sorry men om man f.eks velger å spille på en betydelig mindre populær plattform. Så må man nesten ta den regningen det kommer med. 

Ja takk til Sony og Microsoft crossplay. Nei takk til PC.  Overhode. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...