Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Iki skrev (56 minutter siden):

Det kommer et nytt, Playstation pulse 3d, som ble vist frem sammen med ps5.

Elsk eller hat utseende på det headsettet der. Jeg er fortsatt ikke helt vant til alt det hvite... Blir interessant å lese tester der det sammenlignes med andre headset i prisklassen. Det "gamle" Platinum headsettet var vel ikke direkte dårlig, men det er mange gode alternativer.
Ser også at headsettet kobles til trådløst - det gir håp for at fremtidige headset kobler en basestasjon til PS5 med HDMI eller direkte til PS5 via bluetooth.

Ellers enig med newman: dette kan begynne å bli dyrt. Jeg har allerede oppgradert projektoren og med PS5'en blir det nok et nytt headset også samt en ekstra kontroller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
49 minutes ago, Retroman said:

Elsk eller hat utseende på det headsettet der. Jeg er fortsatt ikke helt vant til alt det hvite... Blir interessant å lese tester der det sammenlignes med andre headset i prisklassen. Det "gamle" Platinum headsettet var vel ikke direkte dårlig, men det er mange gode alternativer.
Ser også at headsettet kobles til trådløst - det gir håp for at fremtidige headset kobler en basestasjon til PS5 med HDMI eller direkte til PS5 via bluetooth.

Ellers enig med newman: dette kan begynne å bli dyrt. Jeg har allerede oppgradert projektoren og med PS5'en blir det nok et nytt headset også samt en ekstra kontroller..

Hvilken projektor ble det på deg? Jeg vurderer å gå over til vanlig 82-85" tv. Tror jeg skal klare meg med 7-10" mindre skjerm, siden ulempene med projektor er litt store. Både viftestøy og lysfølsomhet er litt irriterende.  

Lenke til kommentar
newman221 skrev (23 minutter siden):

Hvilken projektor ble det på deg? Jeg vurderer å gå over til vanlig 82-85" tv. Tror jeg skal klare meg med 7-10" mindre skjerm, siden ulempene med projektor er litt store. Både viftestøy og lysfølsomhet er litt irriterende.  

Endte opp med Optoma UHD42: 
https://www.optomaeurope.com/product-details/uhd42 https://www.optomaeurope.com/product-details/uhd42

Den er svært stillegående og plasseringsvennlig (dog måtte jeg dra den 50cm lengre bak enn der jeg hadde Benq'en pga litt lengre kasteavstand). Har kjørt den i standardmodus og er fornøyd med responstida som ligger på rundt 30ms. Har ikke en gang prøvd 15ms gamingmodus.

Jeg tittet leeenge på 80-85 tv før jeg bestemte meg. Ser en del film, og jeg elsker kinofølelsen med 110" lerret, men var veldig usikker mtp HDR osv. Siden jeg bruker dette i en kjellerstue og kan mørklegge helt kommer den virkelig til sin rett. Svartnivå er bra, jeg har den ikke på maks styrke lysmessig og jeg merker ingenting til regnbueeffekt eller at det er "simulert" 4k.

Har 65" tv oppe for vanlig tv-titting, og den må nok snart byttes ut. Det er her dama ser på seriene sine, barna spiller Nintendo osv. Sofaen er gode seks meter fra tv'en (barna sitter på gulvet i sacco/ministoler) så den kan fint gå opp både 10-20" i størrelse.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
10 hours ago, Iki said:

Fra Reddit AMA om de nye RTX kortene:

when queried about the possibility of a PCI Express (PCIe) 3.0 platform being worse than PCIe 4.0 for outright performance with the new cards (which are PCIe 4.0-capable), Nvidia said: 

"System performance is impacted by many factors, and the impact varies between applications. The impact is typically less than a few percent going from a x16 PCIe 4.0 to x16 PCIe 3.0. CPU selection often has a larger impact on performance. We look forward to new platforms that can fully take advantage of Gen4 capabilities for potential performance increases."

Nvidia er nok bare litt sjalu på PCIe 4 og underspiller nytten av det en smule. Personlig er litt ambivalent. På en måte trenger man PCIe 4 for ytelsen og på en annen måte tar det normalt tid før mange nok er der for at allmenheten tjener på det. Sånn sett bør PCIe 4 bli standard ASAP, men "ingen" vil ta den kostnaden. Entusiastene har veier rundt dette, men det koster vanligvis deretter.

Lenke til kommentar
5 hours ago, newman221 said:

Tilbake til noe Playstation-relatert.
PS5 mister visst opstisk utgang. Det var skikkelig bummer for de trådløse Steelseries hodetelefonene mine...

https://www.dinside.no/data/playstation-skroter-denne/72803619

Dette kan vel løses med ekstern kabel, så lenge det er lagt opp til det i firmware. Tror nok SW er i stand til å mate ut "gammeldags" surround. Dette er tross alt en standard veldig mange konsumenter bruker. Så lenge maskinen mater det ut på en måte så er det nok bare å koble seg på signalet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Retroman said:

Endte opp med Optoma UHD42: 
https://www.optomaeurope.com/product-details/uhd42 https://www.optomaeurope.com/product-details/uhd42

Den er svært stillegående og plasseringsvennlig (dog måtte jeg dra den 50cm lengre bak enn der jeg hadde Benq'en pga litt lengre kasteavstand). Har kjørt den i standardmodus og er fornøyd med responstida som ligger på rundt 30ms. Har ikke en gang prøvd 15ms gamingmodus.

Den så rimelig habil ut. Jeg har maks plass til 95-96" pga høyttalere, lysbrytere og en dør. og avstand fra sofa til lerret er ikke så lang (330cm). Så har tenkt at 82" kan gå greit. Har litt lyst på vanlig TV igjen. 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Man får vel surround i headset med trådløs tilkobling til konsollen, eller er det begrensninger?

I dag har jeg USB-dongle for headset med optisk inngang fra PS4. Ser vel for meg noe liknende på PS5 med tredjeparts headset bare at donglen blir en hdmi passthrough ala det Astro kommer med?

Du skal få full 3d lyd med trådløse hodetelefoner fra audeze iallefall.

De kommer med en USB adapter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mala said:

Dette kan selvsagt være piss..men Sony elsker virkelig slike små jalla vifter ? :p

Hvis dette er tilfellet får XsX kudos for sin innovative kjøleløsning. Blir vel å høres ut som JetEngine 5.0 etter noen år dette også når konsollen fylles opp med støv og billigpastaen størkner.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Hva veit du om dette funker eller ikke? Dersom PS4 Pro har en liten jallavifte så holder det basert på min erfaring.

Jeg vet ingenting. Men jeg er ALLTID skeptisk når det kommer til mindre dimensjonerte vifter i forhold til rpm og støy, det er jo PS4 Pro ett ypperlig eksempel på vs One X.

Men siden det nå er 2 stk. vifter, om dette er smart skrudd sammen så flytter de sikkert varm luft effektiv..og med mindre rpm. Forhåpentligvis ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

MS har nok lært mye som de viser i hardware som slippes. Skulle ønsket at Sony hadde vært litt mer på hugget når der gjelder kjøleløsning, men skal ikke svartmale det de har kommet med før jeg vet hvordan det oppfører seg i praksis, men holder en knapp på MS foreløpig. Jeg synes Sony har et veldig grei og ryddig brukergrensesnitt. Xbox One (S/X) føles rotetete og ulogisk i forhold på en måte jeg ikke blir vant med, så blir spennende å om de viderefører UI på PS5 eller oppgraderer det som på PS3 -> PS4. MS burde vurdere å faktisk bare nedgradere til siste Xbox 360 UI imho med mindre de kommer med noe vesentlig mer logisk og bedre eller gir brukeren brukbare opsjoner.

Føler MS har en mulighet til å vinne på HW i praksis over Sony denne gangen, men tror nok mange velger Sony av loyalitet uansett. Må si Sony for min del har sunket litt i verdi, men det skal mye til før jeg helst går for XsX. Tror nok Sony ikke er så villig som MS til å sponse HW, så blir interessant å se om MS får betalt for evt sponsing over tid.

Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

Dette kan selvsagt være piss..men Sony elsker virkelig slike små jalla vifter ? :p

Små? Med tanke på størrelsen på ps5 så må vel det der være 120mm vifter.

Du kan jo se at de er på størrelse med Blu-ray spilleren (som spiller av 120mm plater)

 

Series X har vel en enkelt 130 mm på toppen?

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...