Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barezell skrev (20 minutter siden):

Hvorfor må alle ha samme FPS? Dette har jo aldri vært noe case eller problem på PC hvor alle sitter med forskjellig. 

Det hadde et eller annet med konkurranse å gjøre.

"That is a big no, no. It’s part of the requirements for PS4 Pro, for multiplayer games in particular, you can not have an advantage. It has to be the same frame rate as on the standard PS4.

Frame rate wise, controller wise, lag, all of that will be identical."

 

Sony, og enkelte utviklere, er veldig bestemt på at man ikke skal få en fordel over andre spillere.

Folk er vel veldig imot pay to win inni spill, så ser ikke hvorfor de skal være for det utenfor.

Lenke til kommentar
barezell skrev (8 minutter siden):

Man vinner jo på ingen måte automatisk om man har 120 vs 60 fps. Gir jo en marginal forskjell om noe. I hvert fall om vi tenker for den generelle bruker. Som leflus pekte ut er jo forskjellen på 30 til 60 vesentlig større. 

 

Og nå er ikke TV'er med faktisk 120Hz allemannseie heller. Majoriteten ligger vel på 60Hz mens toppmodellene har 120Hz. Så 60fps er vel å foretrekke for dem som ikke sitter med de beste TV'ene.

(https://www.cnet.com/news/ultra-hd-4k-tv-refresh-rates/)

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Jeg er glad Sony ikke har valgt å lage to konsoller med ulike spesifikasjoner.

Dette skaper bare problemer for utviklerne.

Detter støttes 100%. 

 

Jeg ser hva Microsoft prøver på, men jeg frykter det vil slå tilbake på dem negativt. I hvert fall i start fasen når spillene som kommer nesten MÅ overbevise teknisk og vise at vi når tar steget inn i en ny generasjon. Halo Infinite er jo KREM eksempelet på hvor jævlig ille det kan gå. Og det er litt trist å vite at spillet holdes tilbake, ikke bare av en svakere next gen konsoll..men av forrige generasjons konsoller.

 

Jeg håper MS dropper tanken om at spillene vil kjøre på One S/X så raskt som overhodet mulig.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (4 timer siden):

Bør jeg gå for PS5 eller Series X? Har hatt Xbox one i mange år nå, og har forsåvidt vært fornøyd. Spiller 75% FIFA, og ellers litt forskjellig. De eksklusive titlene har ikke mye å si. Usikker på om jeg skal bytte plattform eller ikke.

 

Kan vel ikke være så fryktelig avansert å sette ned grafikken noen hakk?

Regner med du spiller FIFA med venne, online? Jeg ville holdt meg til den konsollen som brorparten av vennene dine ønsker seg. Sånn at dere kan herje online samme og låne spill av hverandre. I og med at eksklusiver ikke virker å være veldig utslagsgivende, så høres det jo ut som om du i grunn burde holde deg i Xbox økosystemet :)

 

EDIT: Akkurat det å spille sammen online faller vel litt bort denne generasjonen, mer enn noensinne. SIden Crossplay ser ut til å være veien å gå inn i den nye generasjonen. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 minutter siden):

Regner med du spiller FIFA med venne, online? Jeg vill holdt meg til den konsollen hvor brorparten av vennene dine ønsker seg. Sånn at dere kan herje online samme og låne spill av hverandre.

Hvis Crossplay støttes på FIFA så er det vel pris som ville vært styrende for min del. Men usikker på om man har crossplay på FIFA.

EDIT: Evt. kontroller-ergonomi. Nå har jeg ikke prøvd DualSense, men til nå er Xbox sine kontrollere de beste for _mine_ hender (understreker hvor subjektivt denne meningen er). Dog jeg ville kanskje ha prøvd DualSense før jeg gjorde opp en mening her.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 minutt siden):

Regner med du spiller FIFA med venne, online? Jeg vill holdt meg til den konsollen hvor brorparten av vennene dine ønsker seg. Sånn at dere kan herje online samme og låne spill av hverandre. I og med at eksklusiver ikke virker å være veldig utslagsgivende, så høres det jo ut som om du i grunn burde holde deg i Xbox økosystemet :)

Nei, er lite online  med venner. Spiller mye online, men da ikke med venner. Når jeg spiller med venner, så er det 90% med fysisk oppmøte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (5 timer siden):

Hvis Crossplay støttes på FIFA så er det vel pris som ville vært styrende for min del. Men usikker på om man har crossplay på FIFA.

Ja redigerte inn noen ord om crossplay så raskt jeg postet innlegget ? Det er jo mer og mer utbredt nå, og burde være en standard denne generasjonen. Men vi får se.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Hvis Crossplay støttes på FIFA så er det vel pris som ville vært styrende for min del. Men usikker på om man har crossplay på FIFA.

Det er dessverre bekreftet at FIFA 21 ikke får støtte for crossplay. Dette er noe som absolutt burde vært på plass, hadde hevet spillet et par hakk.

Lenke til kommentar
Mala skrev (15 minutter siden):

Detter støttes 100%. 

 

Jeg ser hva Microsoft prøver på, men jeg frykter det vil slå tilbake på dem negativt. I hvert fall i start fasen når spillene som kommer nesten MÅ overbevise teknisk og vise at vi når tar steget inn i en ny generasjon. Halo Infinite er jo KREM eksempelet på hvor jævlig ille det kan gå. Og det er litt trist å vite at spillet holdes tilbake, ikke bare av en svakere next gen konsoll..men av forrige generasjons konsoller.

 

Jeg håper MS dropper tanken om at spillene vil kjøre på One S/X så raskt som overhodet mulig.

Dette er vel egentlig off-topic, men jeg synes diskursen rundt Halo Infinite har blitt ganske grumsete. Det er ikke nødvendigvis slik at Halo Infinite så slik ut pga at det også kommer til Xbox One. Andre faktorer, som mye bruk av outsourcing og de negative følgene av corona har også vært nevnt av insidere og folk som har greie på spillindustrien. Det blir for enkelt å bare vise til en ting uten at vi har innsyn i prosessen bak.

Tror også at folk glemmer at Halo Infinite er et open world 60FPS spill med co-op støtte. Prøver ikke å si at Halo Infinite så imponerende ut, for det gjorde det ikke, men jeg vil få frem at det blir feil å sammenligne det med f. eks lineære spill som kjører i 30FPS.

Lenke til kommentar

Jeg ser noen fordeler med Microsofts infoslipp:

  • Nå er det ikke lenge til vi hører noe fra Sony
  • Prisen på Xbox X Series ser ut til å bli $499. Dersom dette stemmer er det svært sannsynlig at Sony følger etter med en tilsvarende pris

Ellers håper jeg på minst mulig crossplay. Møter så mange cheaters på PC så de vil jeg helst unngå på PlayStation. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Leflus skrev (10 timer siden):

Tror også at folk glemmer at Halo Infinite er et open world 60FPS spill med co-op støtte. Prøver ikke å si at Halo Infinite så imponerende ut, for det gjorde det ikke, men jeg vil få frem at det blir feil å sammenligne det med f. eks lineære spill som kjører i 30FPS.

Har vi fått bekreftet at det egentlig er et open world spill?

 

Men man kan lett sammenligne det med destiny 2, som kjører i 4k 60 fps på samme konsoll. Da ser man hvor dårlig halo ser ut...

Ellers har digital foundry flere videoer hvor de påstår det at Microsoft fortsatt støtter de eldre konsollene er et problem, og at halo sliter pga denne støtten.

 

Jeg kan heller ikke se hvordan covid skulle påvirke spillet så negativt, da de har utviklet det over 5 år allerede.

Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Har vi fått bekreftet at det egentlig er et open world spill?

 

Men man kan lett sammenligne det med destiny 2, som kjører i 4k 60 fps på samme konsoll. Da ser man hvor dårlig halo ser ut...

Ellers har digital foundry flere videoer hvor de påstår det at Microsoft fortsatt støtter de eldre konsollene er et problem, og at halo sliter pga denne støtten.

 

Jeg kan heller ikke se hvordan covid skulle påvirke spillet så negativt, da de har utviklet det over 5 år allerede.

Godt poeng å trekke frem Destiny 2. Det viser jo hva som er mulig innenfor sjangeren på Xbox One og Series X. Så hva det er som har skjedd med Halo Infinite er altså ikke så lett å si.

Som sagt så er det flere faktorer som spiller inn: Overdreven bruk av outsourcing er en annen. Samt at de bruker en ny grafikkmotor på en ny platform. Det heller gjenspeiler for så vidt ikke godt for 343i og Xbox mtp organisering og planlegging, men det er nå i hvert fall det som har blitt sagt om spillet. Dog er det selvfølgelig ikke umulig at kryss-platform beslutningen kan ha gjort utviklingen vanskeligere. 

At de planla å patche inn raytracing i etterkant av lanseringen kan i hvert fall tyde på at de ikke var i nærheten av å være klare til lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 timer siden):

Ikke nå heller?? Herregud for noen inkompetente naut som jobber i EA. Er det noe nytt foruten om oppdaterte spillerlister i år?

Inkompetansen til EA strekker seg laaangt forbi det at de ikke inkluderer crossplay. Hva om de faktisk lager et bra NFL-spill. Eller hva om de ikke resirkulerer det samme fotballspillet på fjortende året?

Nope - EAs taktikk er å sikre monopol slik at de kan spy ut low effort drittspill av dårlig kvalitet for å tjene mest mulig penger. Hadde det vært fri konkurranse hadde vi hatt et mye bedre utvalg av sportsspill. Mener å huske at noen prøvde å ta dette til retten, men det funka dessverre ikke ?

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (9 timer siden):

Ellers håper jeg på minst mulig crossplay. Møter så mange cheaters på PC så de vil jeg helst unngå på PlayStation. 

Comma Chameleon skrev (9 timer siden):

Ikke nå heller?? Herregud for noen inkompetente naut som jobber i EA. Er det noe nytt foruten om oppdaterte spillerlister i år?

Tror jeg har hørt at det skal være en del juks på PC-versjonen av FIFA også, men kunne jo kjørt crossplay mellom konsollene da.

Det har blitt markedsført oppgraderinger av karriæremodusen.

Ellers så blir det vel litt bedre grafikk, sånn ca samme gameplay og lite nytt utenom at sommerovergangene kommer...

Selv tenker jeg å droppe Ulimate Team i år. Må enten bruke mye tid på det, eller å spytte inn en del penger for å gjøre det bra. Blir vel mest avspark med venner. Og da er det gøy om United er i form slik at jeg får noen grønne "in form-piler" når jeg skal slå Liverpool-kompisen jeg spiller med ?

Har spilt karriære med en kamerat som jeg bor med en del i vår, og det har vært meget gøy. Vi blir enige om hvem vi skal kjøpe og satse på. Simulerer noen kamper, spiller noen sammen. Har tatt FC Ingolstadt 04 fra 3. liga i Tyskland til Bundesliga. Gøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...