Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Nimrad said:

Det har dratt VELDIG ut. 3 måneder senere enn forrige generasjon med showcase av GUI og avsløring av pris. Vi har ikke sett GUI fra xbox heller?

Xbox Series X sitt GUI blir vel det samme som på Xbox One X om jeg husker riktig, kom vel en oppdatering for noen uker siden.

https://news.xbox.com/en-us/2020/08/25/xbox-one-and-xbox-series-x-new-digital-experience/

https://www.polygon.com/2020/8/19/21375173/xbox-series-x-new-ui-redesign-microsoft-pc-android

Ellers er det vel bare å få gang på the PS5 hype train :D

1-77.jpg
 

Ser også ut til at PS5 er etterlengtet ?

ad1gMos_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Og så kommer Asiamarkedet som trolig ikke har svart på denne i tilleg og der har MS en svært liten tilhengerskare. Ender det som dette så blir Xboxen for nisjeprodukt å regne..

Var vel i en britisk undersøkelse 84% hadde sagt de skulle ha ps5.

På ITavisen ble det ca 70% på ps5.

 

Om ps5 selger like bra som ps4, så er det da snakk om ca 33 millioner solgte Xbox. Ikke helt nisjeprodukt, men det er ganske lite.

Lenke til kommentar
Selvin skrev (6 minutter siden):

https://twitter.com/insomniacgames/status/1304844510288056321

Twitter embedding er muligens noe som ikke fungerer på forumet her?

Blir spennende å se hva som må gå for å kjøre spillet i 60FPS.  Synd det blir 30FPS i 4k eller 60FPS i 4k. Jeg hadde spilt det i 1080p hvis det er det som må til for å få full pupp på grafikken i 60FPS, men jeg hadde håpet dem optimalisert det bra nok for at 60FPS kan bli kjørt i ~1440p med ray-tracing og ellers lite tap i kjernegrafikken. Man kan håpe på det er snakk om 30FPS i native 4K og en effektiv "pseudo 4k" løsning som muliggjør 60FPS uten mye tap i kjernegrafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, MistaPi said:

Blir spennende å se hva som må gå for å kjøre spillet i 60FPS.  Synd det blir 30FPS i 4k eller 60FPS i 4k. Jeg hadde spilt det i 1080p hvis det er det som må til for å få full pupp på grafikken i 60FPS, men jeg hadde håpet dem optimalisert det bra nok for at 60FPS kan bli kjørt i ~1440p med ray-tracing og ellers lite tap i kjernegrafikken. Man kan håpe på det er snakk om 30FPS i native 4K og en effektiv "pseudo 4k" løsning som muliggjør 60FPS uten mye tap i kjernegrafikken.

Huff, dette gir meg flashbacks til PS4 Pro og Xbox One X lanseringen. Trist at vi fortsatt er her.

Men jeg gleder meg til en fantastisk lyssetting denne generasjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (24 minutter siden):

Huff, dette gir meg flashbacks til PS4 Pro og Xbox One X lanseringen. Trist at vi fortsatt er her.

Men jeg gleder meg til en fantastisk lyssetting denne generasjonen.

På sett og vis er det bra dem gir 30FPS som et valg for dem som heller prioriterer kjernegrafikk og/eller bildekvalitet. Det viktigste for meg er at 60FPS blir et valg, men det hadde også vært fint om 60FPS modusen hadde blitt optimalisert bra nok til at det ikke blir en slakt av rendering oppløsning eller kjernegrafikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...