Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Quakecry skrev (3 minutter siden):

Har ikke du PC? 

Startet på PC-utgaven når det kom, men spillet fungerte svært dårlig. Satt mer i menyen og kluret for den gyldne middelvei hva fps og grafikk angår. Når man først kom in-game så kræsjet det stort sett likebel 😛  

Nå vil jeg bare sette meg ned med en kontroller og kose meg.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Mala said:

Startet på PC-utgaven når det kom, men spillet fungerte svært dårlig. Satt mer i menyen og kluret for den gyldne middelvei hva fps og grafikk angår. Når man først kom in-game så kræsjet det stort sett likebel 😛  

Tja, kan jo hende det fungerer bedre nå :p Greit nok å spille med kontroller for skyting og slikt, men resten? Mjeh. Er jo forsåvidt komfortabelt å ligge i sofaen & spille da. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Er jo forsåvidt komfortabelt å ligge i sofaen & spille da. 

Haha, der klarte du å oppsummere alt jeg tenker om konsollspilling

 

edit: Hvertfall for min del, så vil jeg ikke spille samme sted jeg jobber på hjemmekontor.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (10 minutter siden):

Tja, kan jo hende det fungerer bedre nå :p Greit nok å spille med kontroller for skyting og slikt, men resten? Mjeh. Er jo forsåvidt komfortabelt å ligge i sofaen & spille da. 

Egentlig ett luksusproblem her, ettersom jeg kan koble PC opp mot "konsoll" OLED'en slik den står (20 meter lang optisk HDMI kabel ftw) Men har jo dedikert en LG C1 som PC-monitor også 🥳 Siden jeg hadde stående den Cybermeme 2077 Collectors Edition jeg fikk på billigsalg, så fristet det å prøve konsoll opplevelsen denne gang. Det flyter godt og ser veldig pent ut, så jeg klager ikke akkurat. Har så mange grusomme minner fra PC-releasen at det nesten svir litt.

Kanskje jeg evt. fortsetter på Nomad branchen på PC neste gang (valgte streetkid på PS5) 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Mala said:

Egentlig ett luksusproblem her, ettersom jeg kan koble PC opp mot "konsoll" OLED'en slik den står (20 meter lang optisk HDMI kabel ftw) Men har jo dedikert en LG C1 som PC-monitor også 🥳 Siden jeg hadde stående den Cybermeme 2077 Collectors Edition jeg fikk på billigsalg, så fristet det å prøve konsoll opplevelsen denne gang. Det flyter godt og ser veldig pent ut, så jeg klager ikke akkurat. Har så mange grusomme minner fra PC-releasen at det nesten svir litt.

Kanskje jeg evt. fortsetter på Nomad branchen på PC neste gang (valgte streetkid på PS5) 

Mente kjøring òg ikke skyting " kjøring med kontroller er best. Da har du hverfall det beste av to verdener! Venter på horizon forbidden west selv nå. 

Lenke til kommentar

Blir nok ikke noe Horizon Forbidden West spilling i helga på meg vertfall. Var positiv å trodde jeg skulle få spillet før lanseringsdatoen når jeg fikk melding om pakke fra elkjøp i posten appen allerede på mandag, men har siden stått "forhåndsmeldt" å siden det tar minst 3 dager å få en pakke hit uansett hvor den blir sendt fra nærmest så blir det vel tidligst på mandag... Jaja, for spille Cyberpunk 2077 i mellomtiden :p

Lenke til kommentar
Zeven skrev (16 timer siden):

Hadde samme problem i går, men fikk lastet ned i dag. Kom inn i spillet men på alle mine ps4  saves står det save file corrupted. Hvordan er det hos deg. Har samme disc nummer.

Da jeg startet opp PS5 demoen så oppdaga den savegamet mitt fra PS4-versjonen så jeg bare fortsatte. Men jeg har utelukkende digitale versjoner da, har ikke kjøpt et fysisk spill på sikkert 10 år.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, leifeinar said:

Kjører Horizon zero godt på ps5? noe å se til de sagnomsuste laste tidene?

Merker ikke noe til lastetider, altså ingen :) . Er derimot noe som ikke er 100% med grafikken, er veldig kornete. Er ikke noe krise, men er forhåpentlig noe som kan patches. Har allerede vært en patch, men er fortsatt litt som må fikses.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (8 minutter siden):

Merker ikke noe til lastetider, altså ingen :) . Er derimot noe som ikke er 100% med grafikken, er veldig kornete. Er ikke noe krise, men er forhåpentlig noe som kan patches. Har allerede vært en patch, men er fortsatt litt som må fikses.

er vel kanskje dette du sliter med ? :)

https://www.altchar.com/guides/horizon-forbidden-west-how-to-fix-sharpening-issues-ak8qm1P15Izh

Lenke til kommentar

Virker mest som noen barnesykdommer, sannsynligvis kombinert med firmware-versjonen på PS5. Tipper dem har fått beskjed om å gjøre det på en måte, mens Sony har holdt på med å tilpasse firmware. Kombinasjonen av dette har nok gjort ting noe uoptimalt. Kjipt at slike ting ødelegger førsteinntrykket på PS5. Derfor er det nok lurt å la spillet ligge noen uker om dette plager deg vesentlig og du ikke finner en akseptabel løsning som funker for deg.

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til kornet grafikk her, tvert imot synes jeg det ser helt amazing ut. Jeg spiller på resolution mode på en Samsung q95t. Har alltid sharpening=0 på TV-innstillingene, men har satt judder reduction på 10 via Game Motion Plus settings. Dette gjør 30fps veldig levelig på dette spillet, og de ekstra detaljene og teksturene man får på resolution mode utgjør en god forskjell, så synes dette er et bra kompromiss. Så forøvrig at gutta i Digital Foundry også endte opp med resolution mode. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, listen said:

Har ikke merket noe til kornet grafikk her, tvert imot synes jeg det ser helt amazing ut. Jeg spiller på resolution mode på en Samsung q95t. Har alltid sharpening=0 på TV-innstillingene, men har satt judder reduction på 10 via Game Motion Plus settings. Dette gjør 30fps veldig levelig på dette spillet, og de ekstra detaljene og teksturene man får på resolution mode utgjør en god forskjell, så synes dette er et bra kompromiss. Så forøvrig at gutta i Digital Foundry også endte opp med resolution mode. 

Spiller selv på OLED LG C10 og resolution mode er ikke ett alternativ dessverre. På LCD taklet jeg 30fps, men ikke på OLED.

Er tydeligvis mange som sliter med dette så håper det kommer en oppdatering.

Lenke til kommentar
vidor skrev (5 timer siden):

Q95T har vel såpass mye bildeforbedring at du kan sende inn et bilde av en uskarp potet og nærmest se en diamant, så den burde takle performance-mode.

Joda, den takler det fint og gjør som regel en god jobb på skalering. Nå det er sagt så gjør vel ikke selve TV'en så mye bildebehandling i Performance mode trodde jeg. Forstår det sånn at det er 1800P som PS5 disker opp med i Performance mode på Forbidden West. Da vil jeg tro at output signalet til TV'en er 2160p uansett. Jeg synes ihvertfall at det var mer detaljer i bildet på resolution mode, og Game motion plus gjør det ganske behagelig med 30fps uten at det er plagsomt mye input lag.

Se siste avsnitt her for DF sin vurdering av 30 vs 60, jeg sier meg enig i dere vurdering i dette tilfellet.

 

MacBain skrev (3 timer siden):

Spiller selv på OLED LG C10 og resolution mode er ikke ett alternativ dessverre. På LCD taklet jeg 30fps, men ikke på OLED.

Er tydeligvis mange som sliter med dette så håper det kommer en oppdatering.

Ja har forstått at OLED er litt mindre "tilgivende" på dette området. Om jeg skrur av Judder reduction/game motion plus, så er 30fps betraktelig verre her også, men må si at den modusen funker veldig bra på denne type spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...