Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, gondron said:

Klarer Elkjøp og levere Elden ring på dagen eller? Eller blir det over helga???

 

Det klarer eg ikkje altså 

Jeg har også bestilt derfra men har ikke store forhåpninger.

Bestilte også Horizon Forbidden West fra Elkjøp, det ble varslet i posten appen fra onsdag men kom ikke frem før i går. 

Lenke til kommentar

Fikk Collectors Edition av Forbidden West i dag, men det følger seriøst ikke med disk, kun nedlastingskoder, der er en steelbook med plass til 2 disker men ingen disk... Er det mulig? Når jeg kjøper fysisk så vil jeg gjerne ha det fysisk slik jeg eventuelt kan låne det bort eller selge det når jeg er ferdig med det. Jaja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Fikk Collectors Edition av Forbidden West i dag, men det følger seriøst ikke med disk, kun nedlastingskoder, der er en steelbook med plass til 2 disker men ingen disk... Er det mulig? Når jeg kjøper fysisk så vil jeg gjerne ha det fysisk slik jeg eventuelt kan låne det bort eller selge det når jeg er ferdig med det. Jaja

Den blemma gikk jeg også i når måtte kjøpe ny kontroller for PS4 og så det var pakkekampanje med kontroll+Fifa 21. Trodde det var fysisk spill inni, men var bare en booklet med koder inni, ingen cover engang. Heldigvis blir kjøpte spill knyttet til brukerkontoen, for husker ærlig talt ikke hvor jeg la den bookleten.

Ellers er CE ikke så gæli iblant når man får både spill og DLC i samme slengen. Kjøpte HZD CE ifjor som da fulgte med FW og det var stas å få ekstra historie uten ekstra oppdatering.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (31 minutter siden):

Fikk Collectors Edition av Forbidden West i dag, men det følger seriøst ikke med disk, kun nedlastingskoder, der er en steelbook med plass til 2 disker men ingen disk... Er det mulig? Når jeg kjøper fysisk så vil jeg gjerne ha det fysisk slik jeg eventuelt kan låne det bort eller selge det når jeg er ferdig med det. Jaja

What?? Har du sjekka bestillingssiden om det står nevnt der?

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

What?? Har du sjekka bestillingssiden om det står nevnt der?

Dette har vært kjent lenge. De er kritisert veldig for å ikke gi ut fysisk spill i CE-utgaven av Horizon. Men det stod også veldig tydelig på bildet over alt innholdet at det kun var en "collector steelcase" med koder til spillet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (16 minutter siden):

Dette har vært kjent lenge. De er kritisert veldig for å ikke gi ut fysisk spill i CE-utgaven av Horizon. Men det stod også veldig tydelig på bildet over alt innholdet at det kun var en "collector steelcase" med koder til spillet.

Tydelig og tydelig, dette er jo det de har brukt for å promotere CE

bilde.thumb.png.100c7fa73fb271225d573d09097a7385.png

Leser du den bittelille teksten nederst så vil en se at det ikke følger med en faktisk plate med bare en tom steelbook med tomme plateholdere, men syns jo det blir litt uærlig når det gjøres slik.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for min egen del, jeg bestilte regalla edition og der står det veldig tydelig: "Digital edition" under full game. Samme ser jeg på bildet du delte. "Digital edition" med hvit bakgrunn. Åpner du bildet i stort format så er det veldig tydelig. Lille teksten leste jeg ikke. 

 

Regalla Edition of Horizon Forbidden West is R5K in South ...

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (6 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for min egen del, jeg bestilte regalla edition og der står det veldig tydelig: "Digital edition" under full game. Samme på bildet du delte. "Digital edition" er veldig tydelig. Lille teksten leste jeg ikke.

Det la jeg ikke merke til engang før du nevnte det, så ja, jeg kan nok ta noe skyld i å ikke lest over alt skikkelig å bare antatt når det følger med en steelbook så følger det og med en disk som det har gjort på absolutt alle andre collectors editions jeg har kjøpt oppigjennom tidene. Men det er vel ikke noe vits å gråte over spilt melk, kodene er aktivert og spillet holder på å laste ned så for jeg heller bli flinkere å lese over hva jeg kjøper neste gang siden det tydligvis ikke lenger er en selvfølge at det fysiske spillet faktisk følger med :p

Lenke til kommentar
5 hours ago, Evil-Duck said:

Det la jeg ikke merke til engang før du nevnte det, så ja, jeg kan nok ta noe skyld i å ikke lest over alt skikkelig å bare antatt når det følger med en steelbook så følger det og med en disk som det har gjort på absolutt alle andre collectors editions jeg har kjøpt oppigjennom tidene. Men det er vel ikke noe vits å gråte over spilt melk, kodene er aktivert og spillet holder på å laste ned så for jeg heller bli flinkere å lese over hva jeg kjøper neste gang siden det tydligvis ikke lenger er en selvfølge at det fysiske spillet faktisk følger med :p

kommer vel en complete edition på disk senere..

Lenke til kommentar
7 hours ago, Evil-Duck said:

Det la jeg ikke merke til engang før du nevnte det, så ja, jeg kan nok ta noe skyld i å ikke lest over alt skikkelig å bare antatt når det følger med en steelbook så følger det og med en disk som det har gjort på absolutt alle andre collectors editions jeg har kjøpt oppigjennom tidene. Men det er vel ikke noe vits å gråte over spilt melk, kodene er aktivert og spillet holder på å laste ned så for jeg heller bli flinkere å lese over hva jeg kjøper neste gang siden det tydligvis ikke lenger er en selvfølge at det fysiske spillet faktisk følger med :p

Synd de bruker sitt gode navn og rykte på såpass scummy markedsføring. Helt greit konsept, men da bør man også være tydelig og ikke sette slikt i så liten skrift at folk overser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt mulig dette er almen kunnskap ikke til hjelp for noen, men tenkte jeg likevel kunne dele det ettersom det er et problem jeg har slitt med i hele dag før jeg nå plutselig fant løsningen.

Hadde et problem med Horizon Forbidden West når jeg var i litt halvmørke områder med mye vegetasjon at det virket som TVen dimmet ned eller økte kontrasten hver gang jeg bevegde på kamera som førte til flimring, som ble så forstyrrende at jeg ikke klarte å leve med det. Søkte meg gul og grønn på nett for å finne løsningen, var innom TV innstillingene og skrudde av alle aktive funksjoner som auto kontrast, auto dimming, sone dimming osv osv. uten at noe utgjorde noen betydelig forskjell. I ren desperasjon begynt jeg å fikle med de "ikke aktive" bilde instillingene og fant en innstilling som het "Sharpness" denne sto på 50 av 100 som den trolig alltid har gjort, jeg skrudde denne ned til 0 og vipps så var flimringen borte, bildet ble heller ikke noe dårligere av det, så antar at det er en slags post processing funksjon for å rette opp på bilder som faktisk er uskarpe fra før? For info så er TVen jeg har en Samsung UE82MU7005.

Uansett så løste vertfall dette problemet jeg hadde med bildekvaliteten på Forbidden West, som er første spillet jeg har kommet ut for dette på, så om du sliter med det samme, prøv å skru ned Sharpness :)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...