Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Nimrad said:

Jeg tviler. Begge to har som mål å tjene mest mulig penger. Prisingen går ikke på hvor mye de har råd til å tape, men å maksimere profitt. Det pengeboka kan ha innvirkning på er aggressiv oppkjøp av spillutviklere for å få flere eksklusive spill.

Ja, det underliggende målet er jo der for begge selskapene uansett hva de går ut med, men så var det strategien og mulighetene og standingen til selskapene.

Tenker uansett det blir interessant å se hvordan prisingen blir over tid.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (17 minutter siden):

Jeg tviler. Begge to har som mål å tjene mest mulig penger. Prisingen går ikke på hvor mye de har råd til å tape, men å maksimere profitt. Det pengeboka kan ha innvirkning på er aggressiv oppkjøp av spillutviklere for å få flere eksklusive spill.

Men nettopp der har MS mer å tjene på å dumpe priser på konsoll og få flere over på tjenester som f.eks. Game Pass. Spencer har også sagt at han har støtte ganske høyt oppe i organisasjonen til å prise Xbox Series X aggressivt. 

 

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Men nettopp der har MS mer å tjene på å dumpe priser på konsoll og få flere over på tjenester som f.eks. Game Pass. Spencer har også sagt at han har støtte ganske høyt oppe i organisasjonen til å prise Xbox Series X aggressivt. 

For all del, kan være. Sony har også tjenester de vil få inn flest mulig på, men kanskje ikke i samme grad (enda) som MS. Vi får se, egentlig heller jeg mer mot at begge får samme pris.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Jeg tviler. Begge to har som mål å tjene mest mulig penger. Prisingen går ikke på hvor mye de har råd til å tape, men å maksimere profitt. Det pengeboka kan ha innvirkning på er aggressiv oppkjøp av spillutviklere for å få flere eksklusive spill.

De tjener minimalt på selve konsollene og kan gjerne gå i tap pr solgte enhet. Det de tjener penger på er spill, online, gamepass osv. 

Lenke til kommentar
afterall skrev (2 timer siden):

Ja, hva tenker dere Lockheart/Series S skal prises til om Series X får et prisnivå under $599?

Series X: 599$

Series S: 399$

One S: 199$ (så lenge den er i butikkene. MS har ikke faset den ut helt ennå)

...men håper egentlig på 499$/299$/149$ for Series X / Series S / One S.

Lenke til kommentar

Nå har Sony nylig ytret at de skal prioritere å slippe flere førstepartsspill til PC. Forhåpentligvis blir konsollen unødvendig å kjøpe. :)

Unødvendig belastning på miljø og ressurser når man allerede har en PC. 

Håper Nintendo følger etter, fordi førstepartsspill til PC burde de ha begynt med allerede i 1990.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
LarZen skrev (16 timer siden):

SeriesS Digital : $299
SeriesX : $399
PS5 Digital : $399
PS5 Optical : $499

Det hadde vært fine priser, men rykter/lekkasjer legger dem på:

Series S - $299

Series X - $499

Ps5 digital - $399

Ps5 optical - $499

 

Det er faktisk et stort problem at de bestemmer seg for å lansere series s, da det stopper dem fra å konkurrere direkte med ps5 digital.

Priser de series X lavere får de ikke plass til series s og one s.

Når series S i tillegg skal være svakere, mens ps5 digital skal være lik ps5, så tror jeg dette blir en dårligere strategi.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (11 minutter siden):

Det blir ikke så rimelig når man tar med kostnaden for ekstra lagring. Enkelte spill krever over over 200 GB nå og mange er i sjiktet 60-80 GB.

Og hva er kostnaden for ekstra lagring? Og om du får plass til 7-8 spill på en PS5 stock, så er vel det ganske rett på snittet av antall spill solgt per konsoll denne generasjonen. De færreste vil trenge å oppgradere før det har gått ganske lang tid og prisene har sunket. Og nå tar jeg det for gitt at du vil ha samtlige spill innstallert på maskinen til enhver tid, noe man ikke behøver. Jeg har klart meg med 500GB på PS4-en, selv med nyeste CoD som tar 160GB eller hva det var.

Hvor mye det har å si vet jeg ikke, men husk også at siden PS5/XsX har SSD som standard så er det også en del plass å spare fra forrige generasjon hvor man hadde en del data dobbelt opp for å korte ned på søketiden på HDD.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det blir litt som å innstallere 1TB SSD på en PC i dag. Starter man Steam må man bestille større SSD neste dag.

Ikke helt.

Spill du kjøper på PC er fortsatt laget for HDD lagring, så de tar en god del mere plass.

Ellers har jo ps5 også den ordningen at du kun laster ned det du ønsker.

Liker du ikke singleplayer i cod så laster du kun ned multiplayer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...