Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

14 minutes ago, Nimrad said:

Jeg tror ikke det er det. Tror ikke det blir en stor ny trend.

Kommer an på. Med 360 kunne MS dra i land deals tidlig generasjonen siden PS3 uansett hadde liten brukermasse og dermed lite potensial for større inntjening. Etter hvert som brukermassen ble større ble det nok dyrere og dyrere for MS å betale mer for eksklusivitet enn utvikleren kunne tjene på å selge spill på PS3. Da blir det plutselig en dårlig deal for utvikler. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Croc Man skrev (18 minutter siden):

Kommer an på. Med 360 kunne MS dra i land deals tidlig generasjonen siden PS3 uansett hadde liten brukermasse og dermed lite potensial for større inntjening. Etter hvert som brukermassen ble større ble det nok dyrere og dyrere for MS å betale mer for eksklusivitet enn utvikleren kunne tjene på å selge spill på PS3. Da blir det plutselig en dårlig deal for utvikler. 

Det er en måte å se på det. Kan også se på det sånn at MS skjønte at det ikke var verdt pengene. Jeg synes det virker mer sånn, i og med at både PS3 og PS4 endte opp med å selge mer og MS har nå den siste tida gått mer ruten av å kjøpe opp spillstudioer for ordentlig eksklusive titler og ikke bare DLC/tidseksklusivitet.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nimrad said:

Det er en måte å se på det. Kan også se på det sånn at MS skjønte at det ikke var verdt pengene. Jeg synes det virker mer sånn, i og med at både PS3 og PS4 endte opp med å selge mer og MS har nå den siste tida gått mer ruten av å kjøpe opp spillstudioer for ordentlig eksklusive titler og ikke bare DLC/tidseksklusivitet.

To sider av samme sak. Jo større brukerbase konkurrenten har, jo mer vil eksklusivitet koste.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (Akkurat nå):

To sider av samme sak. Jo større brukerbase konkurrenten har, jo mer vil eksklusivitet koste.

Nja, forskjellen er at jeg tror aldri det var verdt pengene. Og at det betydde lite eller ingenting for salget. Derfor ser jeg heller ikke for meg at det skal bli en ny trend.

Lenke til kommentar

Hvilken kvalitet og omfang er det på disse hissig omtalte eksklusive DLC-pakkene da? Har vært mye variabel kvalitet på DLC-pakkene til Assasins Creed og Tomb Raider opp gjennom tiden. Ikke mye å gå glipp av egentlig. Var vel kanskje noe halvveis dårlig i Watch Dogs også. Men om utvikler fjerner siste oppdrag med sluttbossen hadde det vært litt mer krise. 

 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Nimrad said:

Nja, forskjellen er at jeg tror aldri det var verdt pengene. Og at det betydde lite eller ingenting for salget. Derfor ser jeg heller ikke for meg at det skal bli en ny trend.

Det får bli din mening. Personlig tror jeg spill som Mass Effect, Bioshock og Gears 1 + mange andre skapte mye hype for 360 og bidro sannsynligvis til memet "PS3 has no games". Sånt kan man ikke engang sette en pris på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
newman221 skrev (7 minutter siden):

Hvilken kvalitet og omfang er det på disse hissig omtalte eksklusive DLC-pakkene da? 

 

I dette tilfellet er det snakk om en karakter, i et spill som stadig skal oppdateres med gratis karakterer fremover.

 

Det ser også ut til å være snakk om en timed exclusive.

 

(Bør også nevnes at utviklerne selv har sagt at de ikke hadde planlagt å ha ham med i spillet, men nå lager en ekstra del som ikke vil påvirke resten av spillet.)

Endret av Iki
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (2 minutter siden):

Det får bli din mening. Personlig tror jeg spill som Mass Effect, Bioshock og Gears 1 + mange andre skapte mye hype for 360 og bidro sannsynligvis til memet "PS3 has no games". Sånt kan man ikke engang sette en pris på.

Jeg sikter egentlig hovedsakelig til DLC. Gears, Mass Effect og Bioshock var jo i utgangspunktet eksklusive spill som fikk PS3-port(og flere) etterhvert. Det blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (2 timer siden):

Hvilken kvalitet og omfang er det på disse hissig omtalte eksklusive DLC-pakkene da? Har vært mye variabel kvalitet på DLC-pakkene til Assasins Creed og Tomb Raider opp gjennom tiden. Ikke mye å gå glipp av egentlig. Var vel kanskje noe halvveis dårlig i Watch Dogs også. Men om utvikler fjerner siste oppdrag med sluttbossen hadde det vært litt mer krise. 

 

Diskusjonen startet med spekulering i rykter som Raul hadde lest om at Sony la jernet for å sikre eksklusivt innhold i multiplatform spill denne konsollgenerasjonen. 

Ingen vet noen ting om hva slags eller hvor mye innhold det er snakk om.  Eller om det om det hele tatt stemmer ?

Men vi klarer fint krangle i 7-8 sider om det hadde vært positivt eller negativt alikevel ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, XtaZ said:

Lyst til å bytte den mot en helt standard brukt og svart DualShock 3 med kaputt batteri som varer toppen 20 minutter etter full lading?

Ikke relatert, men jublet litt inni meg når jeg fant en nesten ubrukt Dualshock 3 for et par måneder siden som jeg hadde glemt jeg hadde. Nesten umulig å få tak i ekte DS3 i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...