Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 8/15/2020 at 10:09 PM, MistaPi said:

Det varierer mye på XBO-X (ihvertfall på min konsoll), på en del spill hører jeg omtrent ikke vifta selv etter lengre økter, mens på andre spill igjen er den direkte støyende. Jeg håper XBSX legger seg jevnt over på nivå der XBO-X er ganske stillegående.  

Samme her, ble eks. ikke plaget i RDR2.

Lenke til kommentar
Nettels skrev (2 timer siden):

Innafor pris det. Men dette er vel europeisk pris? Spent på den norske ?

På tidligere konsoller så var det ikke noen konvertering på prisen.

Så om det som ryktes stemmer så koster ps5 digital $399 eller €399, £399. Som i Norge da blir 3.999,-

På lik linje blir ps5 med Blu-ray 4.999,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (6 minutter siden):

På tidligere konsoller så var det ikke noen konvertering på prisen.

Så om det som ryktes stemmer så koster ps5 digital $399 eller €399, £399. Som i Norge da blir 3.999,-

På lik linje blir ps5 med Blu-ray 4.999,-

4999,- er jo en grei pris vis ryktet stemmer. Nå må vi få vite pris snart. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Theo343 said:

Det er helt innafor. Alt over 6000 er dog utenfor.

Det er jo fortsatt halv pris av en iPhone da... Toppmodellen til Apple i 2013 var 5S, og den kostet $650. Idag er det iPhone 11Pro som er i øvre sjikt, og den koster $999. Betalingsviljen i deler av markedet har gått opp siden 2013, og jeg er ganske sikker på at den nye konsollen er dyrere å produsere enn den gamle generasjonen. Så det kan nok godt tenkes at man må legge 6000 på bordet for varianten uten BD, og 700-1000kr ekstra for modellen med BD. 

Til sammenligning koster en Nintendo Switch over 4000kr nå... 

Men håper selvfølgelig på lavest mulig pris. 

Endret av newman221
Lenke til kommentar
2 hours ago, newman221 said:

Det er jo fortsatt halv pris av en iPhone da... Toppmodellen til Apple i 2013 var 5S, og den kostet $650. Idag er det iPhone 11Pro som er i øvre sjikt, og den koster $999. Betalingsviljen i deler av markedet har gått opp siden 2013, og jeg er ganske sikker på at den nye konsollen er dyrere å produsere enn den gamle generasjonen. Så det kan nok godt tenkes at man må legge 6000 på bordet for varianten uten BD, og 700-1000kr ekstra for modellen med BD. 

Til sammenligning koster en Nintendo Switch over 4000kr nå... 

Men håper selvfølgelig på lavest mulig pris. 

Nå har jeg aldri sagt at nåværende priser på en iPhone toppmodell eller andre for den saks skyld er noe annet enn hinsides ?

"Betalingsviljen" er på bærtur spør du meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror nok det er muligheter for litt sponsing av konsollen fra Sony selv om PS3-sponsingen nesten tok knekken på selskapet og de ikke skulle gjøre det på PS4, en selge den med bittelitt overskudd. MS har dype lommer og kommer mest sannsynlig til å sponse XsX så det blir nok litt priskrig enten Sony vil det eller ikke.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, vidor said:

Tror nok det er muligheter for litt sponsing av konsollen fra Sony selv om PS3-sponsingen nesten tok knekken på selskapet og de ikke skulle gjøre det på PS4, en selge den med bittelitt overskudd. MS har dype lommer og kommer mest sannsynlig til å sponse XsX så det blir nok litt priskrig enten Sony vil det eller ikke.

Når det kommer til sponsing av digitale konsoller tror jeg begge to kan strekke seg veldig langt. Begge tar helt sinnsyke cuts på sine respektive nettbutikker, så skal ikke mange spill til før man har tjent inn subsidiene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Croc Man said:

Når det kommer til sponsing av digitale konsoller tror jeg begge to kan strekke seg veldig langt. Begge tar helt sinnsyke cuts på sine respektive nettbutikker, så skal ikke mange spill til før man har tjent inn subsidiene.

Har reagert litt på temmelig drøye digitalpriser (når alle skal ha sitt av fortjenesten), men eldre spill kjører de ut ganske rimelig. Det er vel temmelig vanlig å hente inn subsidieringen av hovedkonsoll via spill. Sony brant seg nok mye på det, men de må jo uansett forholde seg til markedssituasjonen.

Lenke til kommentar

Håper Sony pusser opp nettbutikken sin ifm. lansering av PS5. Den er merkelig irriterende. På mobil er det nesten umulig å finne noe som helst, skikkelig utfordrende å finne månedens gratisspill på PS+. Og hva er greia med at de hele tiden skal reklamere for PS+abn når man har et gyldig i flere år allerede? 

Lenke til kommentar
newman221 skrev (27 minutter siden):

Håper Sony pusser opp nettbutikken sin ifm. lansering av PS5. Den er merkelig irriterende. På mobil er det nesten umulig å finne noe som helst, skikkelig utfordrende å finne månedens gratisspill på PS+. Og hva er greia med at de hele tiden skal reklamere for PS+abn når man har et gyldig i flere år allerede? 

UX-VP hos Sony Matt MacLaurin har bekreftet at hele UXen blir ny

The new details come from a report by The Verge, and recount comments made by Matt MacLaurin on a LinkedIn thread. Matt, who is the VP of UX Design at PlayStation, proceeded to let slip quite a few new pieces of information about the PS5, including:

  • It is a "very intersting evolution of the OS"
  • It is a "100 per cent overhaul of the PS4 UI"
  • It features "some very different new concepts"
  • It "is also customizable in ways previous gens weren't"
  • And that "it's practical first, but it’s a whole new visual language and a complete rearchitecting of the user interface"

Faller på sin egen urimelighet at ikke butikken og andre elementer også blir overhalt.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...