Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

 

7 minutes ago, MistaPi said:

*snip*

Jeg har en ny Logitech Harmony jeg bare ikke har fått satt opp ennå. Testet den litt på LGen med PS4 pro, dekoder osv. funket greit med å sette innganger, vente til dekoderen var bootet og skifte til ønsket kanal osv.

Men på Samsung tven og soudbaren hos meg så virker det som noe konker helt fullstendig ut etter en stund når jeg kjører konsollen via soundbar for dolby atmos så jeg vet ikke om å programmere den vil fikse det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (14 minutter siden):

 

Jeg har en ny Logitech Harmony jeg bare ikke har fått satt opp ennå. Testet den litt på LGen med PS4 pro, dekoder osv. funket greit med å sette innganger, vente til dekoderen var bootet og skifte til ønsket kanal osv.

Men på Samsung tven og soudbaren hos meg så virker det som noe konker helt fullstendig ut etter en stund når jeg kjører konsollen via soundbar for dolby atmos så jeg vet ikke om å programmere den vil fikse det?

Nei det vil nok ikke hjelpe hvis det krasjer såpass at du må ta strømmen på den. Hvis du har alt koblet via soundbaren kan du prøve å skru av ARC og CEC. Eventuelt skru det av når du skal bruke Xbox'en, men det blir litt tungvindt.

Edit: Du kan også sjekke om firmwaren er oppdatert på alle enhetene.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokså spesielt at det kommer såpass lite ja. Blir spennende å se, Gamescom starter i kveld, Opening Night Live klokka 19:30. Bekreftet at det kommer utvidet demo av Ratchet & Clank: Rift Apart, så er spørsmålet om Sony skulle trå til med noe mer.

Ellers er det vel en del som ser mot 9. september, 25-årsjubileum for lansering av Playstation i USA. Spennende tider :)

https://www.gamesradar.com/uk/ps5-exclusive-ratchet-and-clank-rift-apart-getting-extended-gameplay-demo-on-thursday/
https://www.gamescom.global/gamescom/shows/opening-night-live/

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Offentliggjøring av prisen lar virkelig vente på seg. PS4-prisen ble vel annonsert på E3 midten av juni. Virker som MS og Sony spiller "the waiting game" her.

Definitivt, virker ikke ut til at noen av dem vil være først, i frykt for å bli underpriset.

Som i grunn bør være positivt for oss, selv om det er kjipt å vente på pris.

Lenke til kommentar
vidor skrev (18 timer siden):

Dette er ikke offisielle tall men det har vært lagt ut 600 pund for XsX

Er vel like offisielt som €499/€399(digital edition) som Amazon France la ut:

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2020/06/19/playstation-5-price-and-release-date-leaked-by-amazon/

Spent på når denne stirrekonkurransen mellom Microsoft og Sony gir seg....

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (52 minutter siden):

Jeg tipper ps5 blir billigere om det blir noen prisforskjell.

Nå har vel phil Spencer gått veldig høyt ut i enkelte intervju og nevnt at de erkjenner at de var for dyre forrige generasjon og at de har mye å gå på i den kommende generasjonen. 
 

Jeg tipper Sony kommer til å slippe prisen først og så vil Microsoft følge og legge Xbox Series X billigere enn PS5. Xbox Series S tipper jeg vil ligge veldig likt som Xbox One X prismessig. 
 

Men det er min subjektive synsing basert på de intervjuene rundt PS5 og XSX jeg har hørt. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Artig å spekulere om pris.

Selv så tror jeg Microsoft kommer til å gå langt i å prise seg lavere en Sony denne gangen. Microsoft vet at Xbox ikke har dem store spillene på lansering og i lansering vinduet. Og dem vil ikke ha det før tidligst 1-3 år. Samt dem vil ha så mange som mulig til å abonnere på GamePass.

Microsoft har ekstremt mye mer kapital en Sony og har råd til å selge SeriesX|S med tap i mange år om dem må. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Nå har jo Microsoft snakket mye om at det nødvendigvis ikke er så viktig for dem å selge flest konsoller da. Skjønt, så kan dette selvfølgelig være et spill for galleriet.. men tror nok at folk må belage seg på at Series X kommer til å koste 599$.

Series S er imidlertid en joker her. Jeg er veldig spent på hvor mye den kommer til å koste.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

MS har en god del dypere lommer og det hadde overrasket meg om de ikke valgte å benytte dette til prisingen.

Jeg tviler. Begge to har som mål å tjene mest mulig penger. Prisingen går ikke på hvor mye de har råd til å tape, men å maksimere profitt. Det pengeboka kan ha innvirkning på er aggressiv oppkjøp av spillutviklere for å få flere eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...