Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aomt skrev (2 minutter siden):

Finst det noe gode PS5 spill som er "must have"? Altså, ikkje PS4 med bedre grafikk, men som vert laga for PS5?

Egentlig ikke enda 😛 

Astros playroom som demonstrerer den nye dual sense kontrollen følger jo med, så pr nå er det ikke så mange spill.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (26 minutter siden):

Finst det noe gode PS5 spill som er "must have"? Altså, ikkje PS4 med bedre grafikk, men som vert laga for PS5?

Meget tynn suppe denne lanseringen her sånn sett. Må vel bli Demon's Souls i tilfelle. OM det er MÅ ha er jo veldig avhengig av om man liker denne type spill.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er egentlig happy for at jeg ikke stormet til for å shoppe en PS5. En har jo forbedrede PS4-titler på PS5 fra dag 1 som er bra, men venter nok til første major HW-revisjon før jeg shopper (som PS3 Slim). Da er HW mer stabilisert og sannsynligvis litt lavere pris og med bedre tilgjengelighet.

Noe av det viktigste med denne generasjonen er SSD-hastigheten som er fenomenalt bra. Selvfølgelig mye annet også, men dette er ting som man har godt nytte av uansett med loadetid på eldre titler, med mindre en snubler over bakoverkompatibiltet som hensyntar trege lastetider av en eller annen grunn. MS emulerer jo hele den gamle maskinen på de nye, men lastetidene er bra forbedret på minst 2X når jeg sjekket. Vet ikke hvordan dette er på PS5, men Reddit påstår det er en stor forbedring som jeg regner med er bedre enn på Xbox Series X.

Xbox One X og PC pluss masse backlog gjør nok at jeg overlever enn så lenge. Håper dere som har fått maskin tidlig får igjen for at dere er early adopters. Foreløpig føler jeg mest Sony og Microsoft har lagt mest ned i å få konsollene ut på markedet heller enn å fokusere på en god lineup (annet enn bakoverkompatibilitet).

Grunnlaget i hardware er allerede laget, så nå kan det bare gå en vei framover.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
1 hour ago, KriZZ said:

Hører dere dette når dere sitter noen meter fra tvn uansett da? 

Flisespikkeri kaller jeg slikt 😛

Men dere spiller kanskje med mute og i støydempet rom?

Ja, hører det uten problem 5-6 meter unna. Som sagt er ikke en høy lyd, men heller frekvensen av den som er små irriterende.
Men er ikke verdens undergang, klarer helt fint å leve med det 🙂

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 time siden):

Hører dere dette når dere sitter noen meter fra tvn uansett da? 

Flisespikkeri kaller jeg slikt 😛

Men dere spiller kanskje med mute og i støydempet rom?

Hører det også 5-6 meter ifra. Utrolig irriterende der jeg sitter 3 meter rett foran tven. Hører det imellom låtene på Fifa, med propper i ørene faktisk. Ikke høyt selvsagt, men hører det.

Lenke til kommentar

Jeg har "vunnet" muligheten til å kjøpe en PS5, men fra hva jeg leser og ser i videoer virker det som det er best å stå over. Jeg er ekstremt kresen på hva jeg putter av vifter og PSU i mine PC-er. Hvis det er slik knatter i vifta som dere påstår, ser jeg for meg at jeg blir til å åpne vinduet og hive det ut første kvelden.

32Soufb.jpg

Det skal ikke være slik i 2021 at man må kvie seg for kjøpe produkter. Tre forskjellige vifter og lotto om man får riktig.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er jo mulig å sette maskinen i et annet rom og evt bruke kabel. Er jo bare en HDMI kabel som trengs da om en ikke benytter trådløs HDMI. Kontrollerene trenger normalt bare lading så dem trenger ikke fysisk kontakt med konsollen.

Samme konseptet fungerer fint til PC, men det krever gjerne mer kabling, så det er enklere med konsoll med trådløse kontrollere.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, BadCat said:

Jeg har "vunnet" muligheten til å kjøpe en PS5, men fra hva jeg leser og ser i videoer virker det som det er best å stå over. Jeg er ekstremt kresen på hva jeg putter av vifter og PSU i mine PC-er. Hvis det er slik knatter i vifta som dere påstår, ser jeg for meg at jeg blir til å åpne vinduet og hive det ut første kvelden.

32Soufb.jpg

Det skal ikke være slik i 2021 at man må kvie seg for kjøpe produkter. Tre forskjellige vifter og lotto om man får riktig.

Ville ikke valgt å stå over kjøp p.g.a dette. Er jo også individuelt hva som plager en av lyder. Har selv tinnitus så jeg er over gjennomsnittet sensitiv for lyder. Uansett, hvis du kjøper en er det jo returrett hvis du skulle være misfornøyd, du kan jo også være heldig å få en annen vifte enn Nidec. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok meg litt tid i kveld for å se nærmere på viften. Og må si at jeg nå har fikset min nesten 100%.
Problemet var vibrasjonen fra viften som forplantet seg i kabinettet, det er ufattelig små justeringer som skal til for å endre på lydbildet.
Har prøvd o-ringer før og det funket ikke, men denne gangen festet jeg litt gummiteip imellom viften og kabinettet, i tillegg måtte jeg presse viften opp i det jeg strammet øverste venstre skrue, så nederste høyre, deretter øverste høyre og til slutt nederste venstre. Prøvde flere kombinasjoner og det var denne som funket best. Som dere hører av den første videoen under bråker ikke viften mye når den er "fri" :) . Nå hører jeg den ikke lengre under idle hvis jeg ikke er veldig nærme, under spilling kan jeg fortsatt høre den litt, men er som natt og dag. Føler nå den lager en mer "normal" viftesus og ikke den pulserende kvitringen som tidligere.
IMG_2708.thumb.JPEG.881b997a842085ee61dd21f04935fac1.JPEG

Her er fra siden under idle i menyen:

Her er fra siden under spilling:

Og er her hvordan det var før "modden":

Endret av MacBain
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et spørsmål jeg hadde satt stor pris på hjelp:

Jeg har en monitor som støtter HDMI 2.0, 144 Hz og 1 ms responstid.

Jeg leser ulike ting på nett; noen sier at for å kunne spille med 120FPS så er man avhengig av HDMI-kabel OG monitor som støtter HDMI 2.1. På andre sider, som her (https://www.cablematters.com/blog/HDMI/how-to-hdmi-120hz?fbclid=IwAR3NuHzZ4GXhFJUxJt2TV180tdfYbkH09suipQ7KYA9KRK08ebtQA4FhQNc), så står det at "To get HDMI 120Hz at native 1440p, the best connector is HDMI 2.0. It has double the bandwidth of HDMI 1.4, supporting both 1440p at up to 144Hz and 4K at up to 60Hz without any form of compression."

 

Kan noen veilede meg litt her? På forhånd, tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
BenWhittaker skrev (29 minutter siden):

Jeg leser ulike ting på nett; noen sier at for å kunne spille med 120FPS så er man avhengig av HDMI-kabel OG monitor som støtter HDMI 2.1. På andre sider, som her

Stikkordet er oppløsning. HDMI 2.1 kreves bare om du har 4K-skjerm. Har du 1440p eller lavere så holder HDMI 2.0. Kabel trenger du ikke tenke på, bare bruk den som følger med PS5-en.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...