Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

 Resident Evil Village til ps5  i Mai  blir rått. Ikke bare konge spill men pga bruk av Dualsense kontrollern. 7ern var overraskende bra

Returnal ser pent ut, men litt usikker på spillet. Minner jo litt om Horizen

Deathloop ser jo kult ut, men litt spesielt.  Så er det Ratchet & Clank Rift Apart det blir nok solid (Insomniac Games) ser pent ut.

PS5™-funksjoner

  • Fantastisk grafikk: Utforsk de vakre, men skremmende omgivelsene i Resident Evil Village i 4K* med ray tracing.
  • Kom fort i gang: Fortsett der du slapp på et blunk, takket være PS5-konsollens lynraske SSD.
  • Adaptive avtrekkere: Med dynamisk motstand i avtrekkerne får du enda bedre innlevelse.
  • Haptisk tilbakemelding: Simuler følelsen av av å fyre av et våpen med haptisk tilbakemelding.
  • Tempest 3D AudioTech med kompatible hodetelefoner: La deg omslutte av originalmusikk og lyden av skrekk i Resident Evil Village. Med 3D-lyd får du en enda bedre spillopplevelse med skumle lyder som kommer fra alle retninger.

*Dynamisk 4K og HDR krever en 4K- og HDR-kompatibel TV eller annen skjerm.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sony skal avsløre PS5-spill i morgen på Twitch og YouTube.

Følg med klokka 20:00 i morgen kveld

Sony sier at de skal snakke om nye oppdateringer og gå dypt inn i materien for 10 spill som kommer til PS4 og PS5 “inkludert nye spill-annonseringer samt oppdateringer for noen av tredjeparts- og indie-spillene du så på juni-pressekonferansen”.

Showet varer i 30 minutter, mer eller mindre. Selskapet advarer mot å tro de skal snakke om ting som Playstation 5 VR eller annen maskinvare: det skjer ikke. “Vi fokuserer på de utrolige spillene som kommer i løpet av de kommende månedene”.

 

Kilde:
Sony

Lenke til kommentar
Simonchris93 skrev (43 minutter siden):

Hei. Sitter å ser etter spill til PS5 på nett. Fant en stor mengde PS4 spill til 1 krone på proshop, og Assassins Creed Valhalla PS5 versjon til 450 kroner. Noen som vet om dette er legit? 😮

må jo være feil?
Hundrevis av spill til 1,25 kr 😂

Lenke til kommentar
Centy88 skrev (21 minutter siden):

 

Sony skal avsløre PS5-spill i morgen på Twitch og YouTube.

Følg med klokka 20:00 i morgen kveld

Sony sier at de skal snakke om nye oppdateringer og gå dypt inn i materien for 10 spill som kommer til PS4 og PS5 “inkludert nye spill-annonseringer samt oppdateringer for noen av tredjeparts- og indie-spillene du så på juni-pressekonferansen”.

Showet varer i 30 minutter, mer eller mindre. Selskapet advarer mot å tro de skal snakke om ting som Playstation 5 VR eller annen maskinvare: det skjer ikke. “Vi fokuserer på de utrolige spillene som kommer i løpet av de kommende månedene”.

 

Kilde:
Sony

Ja se der. Ikke noe VR engang nei. Nå snakker vi. Spennende :)

Lenke til kommentar
MacBain skrev (11 timer siden):

Er ikke noe problem i mine øyne det. Var bare alt styret før lansering hvor Microsoft ble latterliggjort fordi det fortsatt ville støtte forrige generasjon i tillegg til Jim Ryan uttalelser om ett rent generasjonsskifte etc.

Pr. i dag så er det i mine øyne bakoverkompatibilitets satsingen til Microsoft som er det mest imponerende, noe som sier litt 😀.
Er forberedt på at det ikke kommer noen virkelig gode next-gen titler før om 2-3-år. 

Jeg syns også "Quick Resume" funksjonaliteten i Xbox Series-konsollene er også veldig imponerende og veldig underkommunisert. Slår meg hver gang jeg setter meg ned for å spille på Xboxen og skal starte et spill så går det bare noen sekunder og så er jeg inne der jeg slapp. Men skal jeg skifte spill på PS5'en så må jeg gjennom introduksjon og menyer og alt slik som med PS4/Xbox One-spill.

Skulle ønske PS5 kom med samme funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Føler meg ganske kriminell som klarte å få tak i en PS5 i går, og ikke ante hva slags spill jeg skulle kjøpe. 😂
 

Endte opp med Sackboy som det første spillet akkurat nå, får prøve i morgen mens samboeren min er på jobb og barna på skola. Blir nok å støve ned denne konsollen, men kommer mye godbiter av spill etter hvert da 😁

Lenke til kommentar
42 minutes ago, NorthugJr said:

Føler meg ganske kriminell som klarte å få tak i en PS5 i går, og ikke ante hva slags spill jeg skulle kjøpe. 😂
 

Endte opp med Sackboy som det første spillet akkurat nå, får prøve i morgen mens samboeren min er på jobb og barna på skola. Blir nok å støve ned denne konsollen, men kommer mye godbiter av spill etter hvert da 😁

Prøv Astro's Playroom som følger gratis med PS5. Et skikkelig artig og flott lite spill, også er det en super demo for DualSense kontrolleren. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man forventet liksom litt mer på den første konferansen etter PS5 er lansert, men i realiteten ble det vel egentlig ikke vist et eneste faktisk PS5 eksklusivt spill annet en Returnal som vi allerede viste om, å det de viste der syns jeg helt ærlig ikke så veldig lovende ut heller, combaten virket ganske clunky og upolert . 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Noen andre som har den såkalte "vifte b" fra Nidec?
Fikk min maskin på onsdag fra Netonnet. Vet faktisk ikke om jeg klarer å godta dette.
Forbanna irriterende lyd for mine sensitive ører.
Kan det gå seg til?
Er det mulig å få tak i "vifte a" fra Delta, med 21 blader vs 17 blader som Nidec har?

Ikke min PS5 i videoen (som dere sikkert forstår), men nøyaktig samme lyd. Som mange andre også har tydeligvis.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...