Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MacBain skrev (15 timer siden):

Det er som å vinne i lotto 😀. Er visst den stilleste viften. Hørte rykte at konsoller med den ble sendt ut til anmeldere, er kanskje derfor de rapporterte at PS5 var lydløs. Flesteparten av oss andre fikk Nidec rakkelet 🙁

Ja den er helt stille. Har lagt inn lottokupong nå. 😊 Jeg kan ikke høre at konsollen står på før jeg legger øret inntil. Hører et sus når krevende spill går, men det er ikke særlig merkbart.

Men mulig jeg er heldig, men rart at det på de andre typen er så store variasjoner. To av gutta sjekka sine i går og har Nidec. De hører vifta, men måtte jobbe for det og det er ikke sjenerende. Han ene er lydtekniker og målte støyen til ca 37 desibel. PS4’en hans hadde til sammenlikning 61 desibel. 

Lenke til kommentar
NorthugJr skrev (2 timer siden):

Prøvde å finne ut om Power sin prismatch også dekker PK, noen som vet? 
 

Ungene har lyst på dette:

https://www.platekompaniet.no/spill/playstation-5/just-dance-2021/

De dekker det nok, men de legger ofte fraktpris på i tillegg. Men det måtte du fort ha betalt hos PK også hvis du bestilte derfra. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
MacBain skrev (17 timer siden):

Det er som å vinne i lotto 😀. Er visst den stilleste viften. Hørte rykte at konsoller med den ble sendt ut til anmeldere, er kanskje derfor de rapporterte at PS5 var lydløs. Flesteparten av oss andre fikk Nidec rakkelet 🙁

Sjekket min nå og har også den tredje :) 

Lenke til kommentar
Feilhode skrev (4 minutter siden):

Hvordan er din coil whine når du spiller demon souls? Hørt det er ett av spillene som krever mye og kan bidra til at power supply jobber hardt. 

Har ikke testet demon souls dessverre.
Men ingen coilwhine på andre spill i hvert fall, dønn stille maskin så langt uavhengig av last.

Lenke til kommentar
Feilhode skrev (11 minutter siden):

Hvordan er din coil whine når du spiller demon souls? Hørt det er ett av spillene som krever mye og kan bidra til at power supply jobber hardt. 

Har spilt AC Valhalla og CoD. Hører knapt coilwhine - må inntil maskinen med øret, dempe spill-lyden for å høre antydning til det.

Leste et sted at Sony jobber med å kartlegge viftestøy. Kan ha noe med at de isåfall iverksetter en tilbakekallingsaksjon slik man gjør med biler, og bytter ut vifta på modeller som er preget.

Leser og ser videoer av skrekkeksempler, men videoene forteller ikke noe om hvordan maskinen har vært plassert og andre forhold som kan påvirke ytelsen.
Leste også at på noen maskiner er det en liten etikett som lurer seg inn i vifta og skaper støy pga fysisk kontakt. Verdt å sjekke?

Håper uansett at de som har store problemer med dette får fiksa det gjennom Sony.

PS. En i gjengen gadd ikke å vente mer og kjøpte seg Xbox. Etter å ha fått høre fra ham hvor mye bedre den var, fyrte han den opp ved ankomst og sliter med coilwhine en mass. Hva pokkeren er det som skjer med «next gen»? Alle har rusha produktene og flere av kundene sliter..

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Retroman said:

Har spilt AC Valhalla og CoD. Hører knapt coilwhine - må inntil maskinen med øret, dempe spill-lyden for å høre antydning til det.

Leste et sted at Sony jobber med å kartlegge viftestøy. Kan ha noe med at de isåfall iverksetter en tilbakekallingsaksjon slik man gjør med biler, og bytter ut vifta på modeller som er preget.

Leser og ser videoer av skrekkeksempler, men videoene forteller ikke noe om hvordan maskinen har vært plassert og andre forhold som kan påvirke ytelsen.
Leste også at på noen maskiner er det en liten etikett som lurer seg inn i vifta og skaper støy pga fysisk kontakt. Verdt å sjekke?

Håper uansett at de som har store problemer med dette får fiksa det gjennom Sony.

PS. En i gjengen gadd ikke å vente mer og kjøpte seg Xbox. Etter å ha fått høre fra ham hvor mye bedre den var, fyrte han den opp ved ankomst og sliter med coilwhine en mass. Hva pokkeren er det som skjer med «next gen»? Alle har rusha produktene og flere av kundene sliter..

Aldri i livet at Sony vil kjøre noe tilbakekalling av konsoller p.g.a dette. Konsollen virker jo og er ikke snakk om ekstremt støynivå.
Enten så må de kjøre en fw oppdatering ellers må brukere bytte vifte selv når de blir å få tak i (heldigvis lett å bytte).
Når det kommer til coil whine så er det verre, kompisen din må ha hatt maks uflaks da de ikke er rapportert om nye støy fra Xbox'ene.
Her kan du se forsøk på fiks og forskjellen som gjør at Xbox ikke sliter med dette i noe særlig grad:

 

Lenke til kommentar
MacBain skrev (58 minutter siden):

Aldri i livet at Sony vil kjøre noe tilbakekalling av konsoller p.g.a dette. Konsollen virker jo og er ikke snakk om ekstremt støynivå.
Enten så må de kjøre en fw oppdatering ellers må brukere bytte vifte selv når de blir å få tak i (heldigvis lett å bytte).
Når det kommer til coil whine så er det verre, kompisen din må ha hatt maks uflaks da de ikke er rapportert om nye støy fra Xbox'ene.
Her kan du se forsøk på fiks og forskjellen som gjør at Xbox ikke sliter med dette i noe særlig grad:

 

Skal ikke mer enn et googlesøk for å finne sykdommer i MS-leiren også, men samma det.

Sony kjører en update til sommeren for å øke viftefarta. Aner ikke om dette vil hjelpe mtp lyd. I min verden vil en fartsøkning også inkludere en lydøkning. Det vil da også komme update som åpner for M.2 SSD bruk.

Hadde jeg hatt en bråkevifte hadde jeg sett etter muligheter for å bytte ut denne. Ser ikke all verdens komplisert ut å bytte, men da bryter du vel all garanti..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
1 minute ago, Retroman said:

Sony kjører en update til sommeren for å øke viftefarta. Aner ikke om dette vil hjelpe mtp lyd. I min verden vil en fartsøkning også inkludere en lydøkning. Det vil da også komme update som åpner for M.2 SSD bruk.

Hadde jeg hatt en bråkevifte hadde jeg sett etter muligheter for å bytte ut denne. Ser ikke all verdens komplisert ut å bytte, men da bryter du vel all garanti..

Her er min målt fra siden. Ligger på 37-40db, så altså ikke høy lyd, men en plagsom pulserende som man legger godt merke til.

Er ikke utenkelig at en liten økning i rpm på vifta kan fjerne den ulyden. Får krysse fingrende for det :) 

Tør ikke å sende den fra meg, da vil jeg ihvertfall vite på forhånd at dette anerkjennes fra Sony som en feil.
Ellers kommer de ikke til å gjøre noe. 

Når det kommer til å bytte vifta så er det så enkelt at ved eventuelt reklamasjon på noe annet ville det bare vært å sette den originale tilbake. 

Lenke til kommentar

Tror nok støyen går noe opp om en øker RPM på viften. Det kan jo være at støyen ved å øke RPM såpass mye blir mer enn å bare la det være slik det er. Slikt vet en jo ikke før en kobler en regulator på som overstyrer reguleringen som PS5 gjør, men det ville i alle fall gitt svar på spørsmålet.

Støyen er i alle fall en del mindre enn en PS4-Jet. På firmware 8.03 så driver min å kjøler noen minutter etter at den er satt i stand-by, akkurat som en gammel Xbox 360. 

Next-gen konsollene er uansett forbausende stille med tanke på at de trekker over 300 Watt i krevende spill, men så langt er jeg mest fornøyd med XOX støymessig selv om den er current-gen+.

Lenke til kommentar
NorthugJr skrev (2 minutter siden):

Påsto at de ikke gjorde det ettersom det var nettpris. Det er ganske rævva synes jeg. Ikke noe trøbbel med Elkjøp. 

  • Varen må være tilgjengelig og være på lager hos den som det sammenlignes mot.
  • Pris må dokumenteres med en link som viser at varen er tilgjengelig.
  • Pris gjelder produkt inkludert frakt hos den prisen sammenlignes mot.
  • Garantien gjelder ikke tilbud som krever medlemskap av noen form, men må være tilgjengelig for alle uten ekstra innsats eller kostnad. Dette inkluderer køtilbud, tilbud med begrenset antall, bundlede produktpakker o.l.
  • Garantien gjelder kun for privatpersoner og er begrenset til 1 stk av varen.
  • Før du handler må du kontakte butikkekspederingen ved handel i butikk. Skal du handle via POWER.no kan du kontakte oss via chat/telefon slik at vi får sjekket dokumentasjon du har funnet frem før du tar kontakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, NorthugJr said:

Påsto at de ikke gjorde det ettersom det var nettpris. Det er ganske rævva synes jeg. Ikke noe trøbbel med Elkjøp. 

De fysiske butikkene regner alltid med porto på prisgaranti-kjøp. Det er din totaltkostnad de sammenligner med. Hvis du f.eks bruker en NetOnNet pris som er fraktfri så kan du bruke den 1:1 i prismatch-sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (2 timer siden):

Her er min målt fra siden. Ligger på 37-40db, så altså ikke høy lyd, men en plagsom pulserende som man legger godt merke til.

Er ikke utenkelig at en liten økning i rpm på vifta kan fjerne den ulyden. Får krysse fingrende for det :) 

Tør ikke å sende den fra meg, da vil jeg ihvertfall vite på forhånd at dette anerkjennes fra Sony som en feil.
Ellers kommer de ikke til å gjøre noe. 

Når det kommer til å bytte vifta så er det så enkelt at ved eventuelt reklamasjon på noe annet ville det bare vært å sette den originale tilbake. 

Nøyaktig samme støy som meg. Har meldt det inn til Sony, og kommer ikke til å beholde maskinen om den låter sånn for all evighet...

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...