Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle sjekke hvordan det står til med min PS5 i forhold til "vifte gate", og det viser seg at jeg faktisk har den tredje vifte-varianten - som avbildet her:

ps5-vifte.jpg.998b5381e043af09b747c6d608d96bbd.jpg

 

Dette er altså den viften Sony selv viser frem i sin tech-video. Pussig at så mange har fått den andre her, men jeg fikk min PS5 fra NetOnNet, så mulig de har fått sitt parti med konsoller fra en helt annen batch enn f.eks. Elkjøp.

Vet ikke hvordan den måler seg med de to andre viftene, men den er i hvert fall helt musestille så lenge man er i hovedmenyen. Når jeg starter opp et spill, kan jeg så vidt høre den når jeg går nærme nok - og ikke har på noe lyd fra spillet. Må også slå av lufteanlegget i rommet, for at det i det hele tatt skal være hørbart.

Series X-en min er riktignok enda mer stille - kan egentlig ikke høre den i det hele tatt - men uansett så er det en massiv forbedring i forhold til PS4 Pro'en min, som stort sett hele tiden hørtes ut som den prøvde å ta av fra TV-benken... Og forøvrig synes jeg DualSense-kontrolleren bråker mer! Spiller med headset til vanlig, så jeg ble faktisk overrasket over hvor mye motorene i den bråkte når jeg spilte Astro's Playroom uten headset'et.

 

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (47 minutter siden):

Nei. Lyset er på men ingen er hjemme. Returneres til Sony i kveld.

Lyset?

Det jeg ber deg gjøre er å starte konsollen i sikkermodus.

Dette gjøres ved å koble fra strømmen, la den stå i en halvtime, så med en gang du kobler til ledningen igjen holder du inne knappen på konsollen.

Fortsett å hold nede knappen til du har holdt den nede i minst 2 minutter.

Om ingenting skjer innen denne tiden, så vet jeg ikke, men alle rapporter om Ps5 som er ødelagt sier den fungerte igjen etter at de gjorde dette.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Iki said:

Lyset?

Det jeg ber deg gjøre er å starte konsollen i sikkermodus.

Dette gjøres ved å koble fra strømmen, la den stå i en halvtime, så med en gang du kobler til ledningen igjen holder du inne knappen på konsollen.

Fortsett å hold nede knappen til du har holdt den nede i minst 2 minutter.

Om ingenting skjer innen denne tiden, så vet jeg ikke, men alle rapporter om Ps5 som er ødelagt sier den fungerte igjen etter at de gjorde dette.

Er faktisk endel rapporter om faktisk ødelagte konsoller, men skru den av om mulig, vent 20 minutter og hold power knappen i ca 7-10 sekunder til du hører et andre «beep». 
Hatt noe problemer selv med database corrupt, men ser ut som den sliter noe med account sharing, så har skrudd det av foreløpig da det ser ut som en midlertidig løsning. 

Så mine problemer ser ut som software feil med licences den veien så verdt å skru av sharing hvis man har det, tester igjen når neste update kommer og ser om det er fikset på. 
 

Ellers er Sony raske med service så det går nok fortere enn 3-4 uker hvis verste skjer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...