Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
glx-rider skrev (14 minutter siden):

Ny spider man - er det vits å kjøpe til ps5 om man ikke bryr seg om remastered av første?

Har du spilt det første?

Om du ikke likte det så er det ikke noe poeng med miles morales.

Om du likte det så er mm en solid oppfølger til historien.

 

Det er ingen stor vits å kjøpe remaster utgaven av Spiderman, om du har klart det spillet fra før.

 

Spillet ser selvfølgelig bedre ut på ps5, og kjører da også bedre.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (38 minutter siden):

Jeg har absolutt lyst å prøve Demon's Souls, er bare redd for å kaste bort 860 kroner  🤪

Ikke fordi jeg tror spillet er dårlig, men fordi jeg har prøvd meg på 2 Dark Souls og bloodborn, spilt de en stund, blitt frustrert og aldri rørt de igjen... Jeg har så lyst men klarer rett og slett ikke å komme inn i den typen spill.

Demons souls er helt klart det letteste spillet i serien (om man ønsker å gjøre det lett)

Ps5 versjonen inneholder også mange quality of life endringer som også gjør det lettere.

 

Det er vel kun et område som regnes som noe frustrerende i demons souls, men dette har de endret nok på i remaken til at det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg har absolutt lyst å prøve Demon's Souls, er bare redd for å kaste bort 860 kroner  🤪

Ikke fordi jeg tror spillet er dårlig, men fordi jeg har prøvd meg på 2 Dark Souls og bloodborn, spilt de en stund, blitt frustrert og aldri rørt de igjen... Jeg har så lyst men klarer rett og slett ikke å komme inn i den typen spill.

Skjønner det altså. Det er et ganske hardcore spill. Men når man kommer inn i det er det veldig artig og givende. Også er det viktig å velge en klasse som funker for en newbie. 😉 Har en Temple Knight jeg har det veldig artig med! :D

Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Har du spilt det første?

Om du ikke likte det så er det ikke noe poeng med miles morales.

Om du likte det så er mm en solid oppfølger til historien.

 

Det er ingen stor vits å kjøpe remaster utgaven av Spiderman, om du har klart det spillet fra før.

 

Spillet ser selvfølgelig bedre ut på ps5, og kjører da også bedre.

Allerede spilt første 100% og elsket det - men ikke nok til ny playthrough. Er også litt imot at de har endret karakteren i remaken så minnene om det gamle vil jeg beholde ☺️❤️
 

Slik jeg tolker ditt svar så har jeg tenkt rett i forhold til ps4 ver. Og kan få 100% opplevelse på begge konsoller ☺️

Lenke til kommentar
20 hours ago, MacBain said:

Så nå har Xbox Series X krasjet, PS5 krasjet, tv'en krasjet, og motoren på bilen havarert. Jeg kjenner en økt frykt for hva som krasjer neste gang 😄

Om det er noen trøst så har jeg lest om mange som har kræsj og issues på både Xbox og PS5 samt en del som har kjørt på rådyr og elg om kveldene nå. Du er ikke alene ;)

Lenke til kommentar
XxAnonymousxX skrev (På 27.11.2020 den 23.01):

Hørt snakk om at det er mulig aktivere mikrofonen slik at den tar opp hva du sier når du oppnår trophies på PS5. Er det noen som vet om dette er mulig, og eventuelt hvordan dette gjøres?

Står som standardinnstilling på min ps5👍

Lenke til kommentar

Har tenkt litt rundt dette med de spillene som allerede er sluppet som PS4 versjon, men med løfter om at de blir oppgradert til PS5 versjon over nyåret. Personlig har jeg kun erfaring med spillet Ride 4, og jeg føler at de bevisst har holdt litt tilbake på bildekvaliteten foreløpig. Spillet i seg selv er helt kanon, men jeg føler at spesielt dynamic range er strupet bevisst.

Skal bli artig å se hvor mye/lite oppgraderingen vil ha å si i det minste. Jeg føler hvert fall her og nå at bildet her og nå ofte gjør det vanskelig å vurdere fart og da bremsepunkter osv på grunn av hvordan lys blir tolket av PS5'en i dette spillet.

Lenke til kommentar
On 11/23/2020 at 6:51 PM, Retroman said:

Ja, jeg har bitt meg merke i det 🤣

Er grenser for hvor mange tråder en har tid til å lese seg opp på også da. Siden jeg står over PS5 i første runde. Får se an litt senere da. Så blir det nedprioritert å lese meg opp. Når du møter nesten 10 uleste sider med innlegg. Noe opptak som folk ikke visste om før noen oppdaget det:

Quote

The PS5 Records Your Voice Every Time You Unlock a Trophy

https://wccftech.com/ps5-records-voice-when-unlocking-trophy/

Lenke til kommentar
G skrev (29 minutter siden):

Er grenser for hvor mange tråder en har tid til å lese seg opp på også da. Siden jeg står over PS5 i første runde. Får se an litt senere da. Så blir det nedprioritert å lese meg opp. Når du møter nesten 10 uleste sider med innlegg. Noe opptak som folk ikke visste om før noen oppdaget det:

https://wccftech.com/ps5-records-voice-when-unlocking-trophy/

Visste at PS5 tok opp en liten snutt i det du mottar et trophy. Kult at den tar opp reaksjonen din også, ref han som eeendelig klarte en boss i Demon Souls og skreik ut «Yessss».

For min del er gamerscore og trophys kun en indikasjon på hvor mye tid du har til å spille, så slike nerdpoints er for lengst disabla/oversett.

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Retroman said:

Visste at PS5 tok opp en liten snutt i det du mottar et trophy. Kult at den tar opp reaksjonen din også, ref han som eeendelig klarte en boss i Demon Souls og skreik ut «Yessss».

For min del er gamerscore og trophys kun en indikasjon på hvor mye tid du har til å spille, så slike nerdpoints er for lengst disabla/oversett.

Total score er selvfølgelig ubetydelig. Men kan være litt "nerd cred" i spesifikke trophies.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...