Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (1 time siden):

Hvem trakk vinnerloddet her inne ?

Det brukes forskjellige vifter i PS5, hvor vifte A er den roligste sies det.

https://itavisen.no/2020/12/03/ikke-alle-playstation-5-er-like-stillegaende-sony-utstyrer-dem-med-ulike-vifter/

 

Dette hørtes kjent ut. Var det ikke sånn med PS4 også eller husker jeg feil? Var ihvertfall noen forskjeller på komponenter, og om konsollen var bygd i Japan eller Kina etc..

Får sjekke min - har jeg bråkevifta sender jeg mail til Sony om å få tilsendt den andre 😑

Lenke til kommentar

Jeg har også versjon B. Personlig er dette en ikke-problemstilling for meg, da jeg hadde måttet forsøke å gjøre det til et problem for å ha fått til dét. Hvor mye man måtte høre kommer jo ann akustikken, og hvor stille det ellers er rundt i rommet osv osv. Personlig spiller jeg med lyd på, og jeg har også lyd på i menyene, og registrerer ikke min enhet overhodet. Selv ikke om jeg setter på mute.

Har man enheten bokset inn i et trangt avlukke, så er det en selvfølgelighet at den vil bråke mer, og i tillegg ha dårligere luftsirkulasjon, hvis jo øker temp og igjen lyd grunnet viftehastighet. Min enhet står rett på en flate i åpen fri luft, og det funker for meg hvert fall selv med versjon B, hva nå enn det skulle ha å si.

Endret av OrangeGiraffe
Lenke til kommentar
1 hour ago, Retroman said:

Dette hørtes kjent ut. Var det ikke sånn med PS4 også eller husker jeg feil? Var ihvertfall noen forskjeller på komponenter, og om konsollen var bygd i Japan eller Kina etc..

Får sjekke min - har jeg bråkevifta sender jeg mail til Sony om å få tilsendt den andre 😑

Hadde vært supert om man kunne gjort det, men må nok finne en på ebay etc. og det kan vel ta en god stund 🙁.

1 hour ago, Evil-Duck said:

Jeg har og fått den "dårlige" varianten ser jeg. Men jeg hører som jeg nevnte i den andre tråden spesifikt om støy ikke PS5en over ventilasjonsanlegget i leiligheten min når jeg sitter i sofaen. Men jeg var heller ikke plaget av den launch PS4en som enkelte mente bråkte som et jetfly.  

Er ikke det at den bråker så utrolig mye, er bare litt små irriterende den pulserende lyden. Blir også litt ekstra surt når man vet det finnes en vifte som ikke har dette "problemet". Er jo litt rart at Sony som har hatt så mye klager på støy ikke velger vifter som er identiske m.t.p støy. Er nå ganske mange som klager over lyden fra viften da de forventet en lydløs konsoll, noe de som har Delta vifte har fått. Så er jo blitt snakk om viftelotteriet. 

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Har ikke skrudd opp min for å sjekke hvilken utgave jeg har, men konsollen bråker mindre over tid.

 

Når jeg først fikk min kunne jeg høre den ganske godt om alt annet var avslått i rommet, men nå hører jeg den nesten ikke i det heletatt.

Har et lg oled tv, og med volum 2 på dette så er det helt umulig å høre konsollen, selv om jeg går bort til den.

 

Det mest utrolige er at den bråker mest i menyene, og bråker mindre når jeg går inn i spill.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Iki said:

Har ikke skrudd opp min for å sjekke hvilken utgave jeg har, men konsollen bråker mindre over tid.

 

Når jeg først fikk min kunne jeg høre den ganske godt om alt annet var avslått i rommet, men nå hører jeg den nesten ikke i det heletatt.

Har et lg oled tv, og med volum 2 på dette så er det helt umulig å høre konsollen, selv om jeg går bort til den.

 

Det mest utrolige er at den bråker mest i menyene, og bråker mindre når jeg går inn i spill.

Nå kan jo firmware'en i disse viftene oppdateres, så er jo mulig at Sony endrer noe der. Er i hvert fall rart at de bråker mer i menyen, men jeg er også av samme oppfatting. Mulig jeg tar feil, men det kan virke som om disse viftene bråker mer når de mottar lavere spenning. 
Kanskje dette kan bedres ved att de mottar høyere spenning og spinner litt raskere hele tiden?.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Har ikke skrudd opp min for å sjekke hvilken utgave jeg har, men konsollen bråker mindre over tid.

Trenger ikke skru opp noe som helst. Jeg poppet bare av det ytre dekselet med Playstation logoen i, og så tok jeg bilde av viften der. Så er det bare å sammenligne med den posten som viser de to ulike viftene, så ser man klart de fysiske forskjellene uten noen videre demontering. Bare sjekk mønstrene i den indre sirkelen av viften, så er det lett å se forskjellen.

6382.jpg

Endret av OrangeGiraffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (33 minutter siden):

Nå kan jo firmware'en i disse viftene oppdateres, så er jo mulig at Sony endrer noe der. Er i hvert fall rart at de bråker mer i menyen, men jeg er også av samme oppfatting. Mulig jeg tar feil, men det kan virke som om disse viftene bråker mer når de mottar lavere spenning. 
Kanskje dette kan bedres ved att de mottar høyere spenning og spinner litt raskere hele tiden?.

Opererer PS5 med ulåst fps i menyene? Det kan jo være årsaken til at ramper seg opp om den pumper ut uendelig fps. Men det høres jo utrolig amatørmessig ut, selv til Sony å være.

Lenke til kommentar

https://itavisen.no/2020/12/03/ikke-alle-playstation-5-er-like-stillegaende-sony-utstyrer-dem-med-ulike-vifter/

"De mest stillegående viftene, med et mer optimalt design enn de som bråker mer, er gitt ut som test-enheter, mens de som bråker noe mer, dukker opp hos kundene. Det er konklusjonen til teknologi-avisen."

Ikke så bra hvis dette stemmer. Selv om dette ikke er ett kjempeproblem så er det fortsatt litt kritikkverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (43 minutter siden):

Opererer PS5 med ulåst fps i menyene? Det kan jo være årsaken til at ramper seg opp om den pumper ut uendelig fps. Men det høres jo utrolig amatørmessig ut, selv til Sony å være.

Har lagt merke til at PS4 gjør dette: hvis jeg spiller God of War er viftene på det mest høylytte i menyen når jeg pauser spillet. 

Jeg antar jeg ikke er den eneste som merker dette? Og at det sikkert finnes en grunn til det? 

Lenke til kommentar

Burde uansett være en smal sak å patche inn i en firmware oppdatering. Cap på 60fps ute i dashboardet er vel nok for at det skal føles smooth? Jeg vet ikke hvordan det er tenkt å fungere om man kjører 4K og 120hz, så er menyene låst på 120hz? Noen nevnte jo og her at selve vifteprofilen kan jussteres med firmware, så da er det i hvert fall ikke noe problem for Sony å fikse dette, om det er ett "problem" for mange.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...