Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

vampyrica skrev (1 time siden):

Er faktisk endel rapporter om faktisk ødelagte konsoller, men skru den av om mulig, vent 20 minutter og hold power knappen i ca 7-10 sekunder til du hører et andre «beep». 
Hatt noe problemer selv med database corrupt, men ser ut som den sliter noe med account sharing, så har skrudd det av foreløpig da det ser ut som en midlertidig løsning. 

Så mine problemer ser ut som software feil med licences den veien så verdt å skru av sharing hvis man har det, tester igjen når neste update kommer og ser om det er fikset på. 
 

Ellers er Sony raske med service så det går nok fortere enn 3-4 uker hvis verste skjer. 

Forsøkte det. Ventet i ca. 30 min. Den skrur seg på, summer, men står ”ingen signal“ på TV skjermen evt. at skjermen bare var helt svart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte Spider Man Remastered. Spillet klikket flere ganger. Blant annet forsvant lyden delvis, før konsollen frøs og slo seg av. Startet greit opp igjen etter det før den nok en gang gikk ned for telling. Da ville den ikke starte. Forsøkte safe mode og koblet fra strømmen i 20-30 min. Konsollen summer og går, lyser hvitt, men det stopper der. Ingen HDMI signal. 
 

Sony virket ikke helt ukjent med problemet. De foreslo raskt at jeg skulle sende den inn til reparasjon, men som sannsynligvis betydde ny konsoll. Prosessen gikk på skinner sånn sett, men jævlig kjedelig når jeg har vært bortreist hele uken og hadde sett for meg litt spilling i helgen. 
 

Liten TB til da PS3 dro på seg ”yellow light of death”.

Min flaks! :(

Lenke til kommentar
mandodiao skrev (5 minutter siden):

testet du ulike hdmi-porter, eller ulike monitorer?

Har bare en TV/monitor. Hjalp ikke med bytte av HDMI port. Satser på at det løser seg raskt. Er ikke krise. Har kost meg med konsollen en god stund. Fikk på release så hypen hadde stabilisert seg, men sånt skal jo ikke skje. Er jo lov å håpe at Sony sender et plaster på såret i tillegg, men tviler. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Tenk på de som har betalt 20k for konsoll, og så klikker den.

Er det ikke noe med at du kan går rett på selger og få til noe der. Tror ikke privatsalg fritar selger for alt eventuelt ansvar.
Mener å ha lest her inne at noen ikke vurderer videresalg av bestilte konsoller fordi de da risikerer å sitte men en reklamasjon/garanti-sak de neste 2 årene. 
Men jeg er usikker på jussen i alt dette rundt privatsalg av en konsoll.
Noen som vet??

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (Akkurat nå):

Er det ikke noe med at du kan går rett på selger og få til noe der. Tror ikke privatsalg fritar selger for alt eventuelt ansvar.
Mener å ha lest her inne at noen ikke vurderer videresalg av bestilte konsoller fordi de da risikerer å sitte men en reklamasjon/garanti-sak de neste 2 årene. 
Men jeg er usikker på jussen i alt dette rundt privatsalg av en konsoll.
Noen som vet??

De fleste som kjøper via FINN.no overtar bare reklamasjonsretten du allerede har på 5 år, som er mye bedre enn den på 2 år mellom privatpersoner.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (11 minutter siden):

Kanskje på tide å la Call Of Duty også ligge inntil videre?

 

Har hørt at CoD skapte problemer, men at det som sagt kunne fikses ved å starte konsollen i sikker modus.

Til nå har jeg ikke hørt om noen (utenom i denne diskusjonen) som har fått konsollen totalt ødelagt.

 

Det var vel snakk om en tester som brikket konsollen han hadde (pre release), men at han og Sony jobbet sammen om en løsning.

 

Men CoD brikket vist en del Xbox series X, så det skulle ikke forbauset meg om det faktisk ødela noen Playstation.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Nimrad said:

De fleste som kjøper via FINN.no overtar bare reklamasjonsretten du allerede har på 5 år, som er mye bedre enn den på 2 år mellom privatpersoner.

Så hvis jeg kjøper en dings på finn.no så kan jeg reklamere ovenfor selger i 2 år hvis den slutter å fungere? selv om den var 4 år gammel når jeg kjøpte den?

Lenke til kommentar

Ens rettigheter ved privatsalg gjennom finn.no er en spøk. Politiet jobber etter ressurser, og vier lite fokus til småsaker desverre. Jeg har selv blitt svindlet der av en selger som mottok penger av meg, og vips ble det bare stille. Politiet hadde fullt personalia med adresse og det hele på fyren, men bare pratet det ut i det blå... Det var heldigvis et mindre beløp for min del, men det er rimelig bittert å ha en dialog med politiet, hvor man vet at de hadde ikke en gang behøvet å knakke på døren til vedkommende, og kunne vel bare tatt kontakt via telefon, så hadde det blitt en løsning. Det gjorde det jo ikke stort bedre, når det var tydelig at vedkommende bedrev svindling i stor skala der inne, og at Finn.no er fullt bevisst av at det bare er å opprette en ny konto, om den nåværende blir sperret, så er det på'n igjen.

Politiet ser en annen vei, og Finn.no klør seg i bakhodet. Der står man som forbruker, og...

Hva som måtte bli luftet av garantier osv gjennom slike salg, er bare å ta i med en bøtte salt, fordi det er kun et luftslott. Som en annen nevnte her, så vil norsk kjøpslov være en god sikring for en selv, så få fatt på en gyldig kvittering fra det opprinnelig kjøpet så du kan ta garantier direkte med butikk. Det er et trumfkort som faktisk virker.

Endret av OrangeGiraffe
Lenke til kommentar
Iki skrev (7 timer siden):

Har hørt at CoD skapte problemer, men at det som sagt kunne fikses ved å starte konsollen i sikker modus.

Til nå har jeg ikke hørt om noen (utenom i denne diskusjonen) som har fått konsollen totalt ødelagt.

 

Det var vel snakk om en tester som brikket konsollen han hadde (pre release), men at han og Sony jobbet sammen om en løsning.

 

Men CoD brikket vist en del Xbox series X, så det skulle ikke forbauset meg om det faktisk ødela noen Playstation.

Det er ikke sikkert konsollen min er ødelagt, men jeg fikk ihvertfall ikke liv i den etter gjentatte forsøk og feilsøking. Mulig det hjelper å koble den opp til en ny skjerm/monitor, evt. andre triks.

Ryker fort noen timer med spilling hvis jeg får ny konsoll og alt av saves er borte.

 

Lenke til kommentar
13 hours ago, Marcuzani said:

Har bare en TV/monitor. Hjalp ikke med bytte av HDMI port. Satser på at det løser seg raskt. Er ikke krise. Har kost meg med konsollen en god stund. Fikk på release så hypen hadde stabilisert seg, men sånt skal jo ikke skje. Er jo lov å håpe at Sony sender et plaster på såret i tillegg, men tviler. 

Du får nok tilbake en ny eller reparert konsoll innen 10 dager du sender tenker jeg, har sendt inn kontrollere og konsoll og alt har blitt gjort på en uke, sånn sett er jeg imponert av servicen deres men utrolig kjipt når det skjer. 
 

Hadde en DoA ps4 selv så føler med deg, er kjipt, men lure meg leverte til komplett mtp å få ny men de satte meg bakerst i køen, hadde jeg visst hvor kjapt og enkelt Sony service var ville jeg gjort det og dårlig info fra komplett men eneste gang jeg har hatt noe dårlig i si.

 

Sånn er det desverre med elektronikk, uavhengig merket så et det en viss feil prosent. Håper det ordner seg fort for deg. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Marcuzani said:

Det er ikke sikkert konsollen min er ødelagt, men jeg fikk ihvertfall ikke liv i den etter gjentatte forsøk og feilsøking. Mulig det hjelper å koble den opp til en ny skjerm/monitor, evt. andre triks.

Ryker fort noen timer med spilling hvis jeg får ny konsoll og alt av saves er borte.

 

Ps5 cloudsaver veldig ofte så burde ikke være noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...