Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Sorry I will switch to english easyier for me to explain what i mean. 

Thats what I thought but i dont think the data will transfer at that speed. I googled it and thw m2 will always be faster.

I mean why would they make a m.2 if a usb was the same or better ?

Just keep writing norsk fine for me :)

Endret av Sponge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (3 minutter siden):

I stand corrected. De er alle 10Gb/s

We both stand corrected… 😅 C-porten i front og A-portene bak er alle 3.2 (de kaller det SuperSpeed). A-porten foran er "bare" HiSpeed, den er da den kjipe 2.0 varianten.

Så, kun for kontrollerlading da? Skjønner ikke helt hvorfor de valgte den løsningen.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (8 minutter siden):

We both stand corrected… 😅 C-porten i front og A-portene bak er alle 3.2 (de kaller det SuperSpeed). A-porten foran er "bare" HiSpeed, den er da den kjipe 2.0 varianten.

Så, kun for kontrollerlading da? Skjønner ikke helt hvorfor de valgte den løsningen.

Jeg lader headsettet og mobilen i porten foran. 3x superspeed bak er fint - en til ekstern disk, og to til andre ting (hva kobler man ellers på bak der?) 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 minutt siden):

Jeg lader headsettet og mobilen i porten foran.

Hvorfor? 😅

Gleder meg til å flytte neste år, "nye" huset har innlagt fiber, og ut i fra hva jeg har undersøkt kan jeg få 1000/1000 til 499 pr mnd og 699 etter til 12 mnd. Blir en stor oppgradering fra å være vant til 50/10, og akkurat nå enda dårligere da jeg leier bolig midlertidig.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (5 minutter siden):

Jeg lader headsettet og mobilen i porten foran. 3x superspeed bak er fint - en til ekstern disk, og to til andre ting (hva kobler man ellers på bak der?) 

Ja, det er ingen stor svakhet akkurat. Jeg bare lurer på hvorfor, når man har en SuperSpeed kontroller, man velger å i det hele tatt ha en HiSpeed port? Hvorfor ikke bare gjøre den også SuperSpeed? Hva tjener man på å gjøre det på den måten de har gjort det?

Så vidt jeg vet finnes det ikke utstyr som fungerer i HiSpeed men som ikke fungerer i SuperSpeed, mens det finnes plenty av utstyr som bare ikke fungerer i HiSpeed og med mindre man vet om at det er det som er grunnen så fremstår det bare som en uforklarlig feil.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Retroman said:

Jeg lader headsettet og mobilen i porten foran. 3x superspeed bak er fint - en til ekstern disk, og to til andre ting (hva kobler man ellers på bak der?) 

Kamera hvis man bruker det? Kommer sikkert noen eksterne lydkortløsninger for trådløse hodetelefoner som kanskje kan bruke USB? 

Jeg lader mobil, håndkontroller og alt annet løst med mobillader under sofa'n jeg. Kort kabel, kan spille mens jeg lader

Lenke til kommentar
newman221 skrev (33 minutter siden):

Kamera hvis man bruker det? Kommer sikkert noen eksterne lydkortløsninger for trådløse hodetelefoner som kanskje kan bruke USB? 

Jeg lader mobil, håndkontroller og alt annet løst med mobillader under sofa'n jeg. Kort kabel, kan spille mens jeg lader

Kamera kanskje, ja! Som oftest er usb-kabel til headsetet alltid i konsollen slik at headsetet lader der når konsollen er av (standby) og så lader jeg mobilen en sjelden gang der mens jeg spiller.

Jeg sitter midt på gulvet i kinostoler og har ikke direkte tilgang til strøm (da må jeg ha en skjøteledning og det gidder jeg ikke fordi jeg ikke liker ledninger som slenger rundt på gulvet). Bedre å lene seg fram og plugge inn i konsollen eller et av de hundre stikkene jeg har bak tv-benken under lerretet. Neste gang jeg kjøper kinostoler skal de ha USB-inngang i armlenet og opplegg for øl og coke.

Lenke til kommentar

Det at konsollen har en usb-c port i front bør vel være en ganske god indikasjon på at den har noe ekstrautstyr som trenger hastigheten?

Kontrolleren får jo også usb-c, men jeg tviler litt på at dette bare er for å ha en usb-c til usb-c kabel for å lade den?

 

Ville være en ganske god plass å plassere kabelen til vr briller, men det sies at gen 2 vil være trådløse.

Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

Det at konsollen har en usb-c port i front bør vel være en ganske god indikasjon på at den har noe ekstrautstyr som trenger hastigheten?

Kontrolleren får jo også usb-c, men jeg tviler litt på at dette bare er for å ha en usb-c til usb-c kabel for å lade den?

 

Ville være en ganske god plass å plassere kabelen til vr briller, men det sies at gen 2 vil være trådløse.

Er vel 10Gbit på USB-C i front der. Og 10Gbit på de to USB Type A Superspeed+ bak. Så har vel strengt talt tre porter med samme hastighet. (Sistnevnte ble bekreftet i teardown videoen til Sony).

Vi får se hvordan PSVR 2 blir. Hvis de fortsatt holder seg til de tradisjonelle lys-trackingen likt de hadde i gen 1 så hopper jeg av allerede der.... etter å ha prøvd annen tracking så bør de gå for noe annet i gen 2.

Over til Bergen: 
En annen tanke som slo meg etter teardown-videoen er at det ser ut som at det er en del rom der M2-SSD’en skal/kan sitte. Så virker som at de har tatt høyde (no pun intended) for SSD’er med store kjølere. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
19 hours ago, Nimrad said:

Det har vi egentlig "visst" hele veien.

Nei. Den må være kjapp nok og passe inn rent fysisk. Sony kommer til å teste internt og lansere en liste over hvilke som er testet til å fungere. Denne listen eksisterer ikke enda, men siden SSD-en minst må være like kjapp som den interne i PS5-en så kan man gjette hvilke som går gjennom. Foreløpig er det kun Samsung 980 Pro som (kanskje) er rask nok. Denne går kun opp til 2 TB foreløpig.

980 Pro er noe søppel ift. til tidligere Samsung Pro-modeller. Er TLC-basert som er tregere, har halve levetiden til 970 Pro. Altså 1200 TBW hos 970 Pro men kun lave 600 TBW på 980 Pro. Samsung forsøker å selge deg keiserens nye klær med dårligere flash chips. Kun et sånn fandens reklamestunt, hvor de forsøker å levere deg dårligere hardware men beholder Pro-navngivningen på gammelt rykte.

De selger deg lurium. Du kan like godt kjøpe en hvilken som helst annen SSD som har TLC flash til lavere pris, bare det er en skikkelig produsent bak dette. Samsung har skutt seg selv i foten, ved å ågerprise dårligere specs. enn tidligere Pro-modeller.

 

Tar heller en av de raskeste da:

https://www.xpg.com/en/feature/685/

Med integrert insektshotell :wee:

productGallery257.png

Endret av G
Lenke til kommentar

Fikk tidligere mail fra Komplett om at jeg var sikret konsoll til release, eller hvertfall rundt November/Desember, og på Min Side var den bekreftet inn den 17 November. Nå har jeg fått ny dato på Min Side og det står nå 3 Mars 2021 som lagerdato. Noen andre som har opplevd det samme?

Bestilte 22 April klokka 15:13.

Endret av SIR WOLFIE 87
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...