Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Kan stryke "antar" tok det fra den tekniske gjennomgangen der Mark Cerny sa det. Men har enda til gode å se den lista. 

Det ble presisert i gjennomgangen at lista ikke ville være klar før "litt etter" launch, da det så vidt finnes noen SSD-er som når kriteriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (29 minutter siden):

Bare overgangen fra PS4 til Ps4 Pro WiFi var som natt og dag. Fortsatt dårlig  ift pcen min og direkte DL, men ihvertfall merkbart bedre 😅

Jeg laster vel ned 1 Gig pr 5 minutter nå kontra 1 Gig pr halvtime som var tilfellet før, more or less. Har 500/50 linje så er nok på max et sted mellom konsollen og Sony.

Har du prøvd å dra ut strømkabelen en gang i blant?

Ble tipset om at det hjelper på nedlastinger.

Jeg gjør det en gang i uken, slår av Playstation helt, og drar kabelen ut i rundt et minutt.

Etter at jeg begynte med dette har nedlastinger gått fra 2-3 timer til 40-50 minutter.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Nimrad said:

Nå kommer jeg også til å kjøre kabel, men husk at PS5 støtter WiFi 6. Om man får seg WiFi 6-ruter og har ålreit dekning blir det nok betraktelig bedre enn ved PS4.

Kommer veldig an på plasseringen av din PS5, samt også valg av WiFi 6 router. Nå vil WiFi 6E routere snart komme, bare myndighetene tillater 6 Ghz-båndet til den bruken.

En del WiFi 6 routere kan gi litt wonky opplevelse. Greit å sette seg svært svært og ikke minst svært grundig inn i modell fra det merke du kjøper deg. Ikke lytt til en hvilken som helst reviewer, ikke til hvilken som helst forumdebattant og heller ikke til hvilken som helst nettbutikk-stjernekasting.

Lenke til kommentar
G skrev (34 minutter siden):

Kommer veldig an på plasseringen av din PS5, samt også valg av WiFi 6 router. Nå vil WiFi 6E routere snart komme, bare myndighetene tillater 6 Ghz-båndet til den bruken.

 

Jadda, helt sikkert. Men som oftest er det hvertfall bedre enn det var forrige generasjon, nesten uansett. WiFi 6 har jeg ikke fulgt masse med på annet enn at det virker som om de fokuserer på de riktige tingene.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Retroman said:

Ditto. Var bare nysgjerrig på hva man betalte for. Synes sånt er mer og mer komplisert, ass.

Xboxen  har vel treigere SSD enn PS5, så det skal jo være en viss naturlig varianse.. Ellers enig med du. Kjøper nok ikke utvidelse før utpå året 2021..

Xbox Series X sin eksterne SSD må yte akkurat som den interne, altså 2.2GB/s IO. 

PS5 sin installerte SSD må muligens yte godt over den interne på grunn av flaskehalser, har det vært snakk om. Kanskje det vil kreve en sustained 7GB/s IO M.2 SSD som ikke eksisterer på markedet en gang enda. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Sponge said:

Sorry I will switch to english easyier for me to explain what i mean. 

Thats what I thought but i dont think the data will transfer at that speed. I googled it and thw m2 will always be faster.

I mean why would they make a m.2 if a usb was the same or better ?

Just keep writing norsk fine for me :)

 

11 hours ago, Sponge said:

Bottleneck bare google det. Ssd gen 4 er bra men veldig stor forskjell mellom det og usb C

10Gbs = 1.25GB/s. Du kan muligens få 2.5GB/s med x2 USB-C. Det er uansett langt tregere enn PS5 sin 5.5GB/s IO. 

Og dette var selvfølgelig ikke nevnt for å benyttes til å kjøre spill fra med PS5 (unntaket blir kanskje PS4 spill). Det er for å oppbevaring av spill som man fort kan overføre til den interne SSDen i PS5 med 1.25-2.5GB/s hastighet, som er langt raskere enn du får med å laste ned fra Sony sine servere. 

 

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Retroman said:

Forøvrig grei liste å ha frem mot høsten. Er jo en del titler man får gratis oppgradering på i tilfelle man må vente lenge på forhåndsbestillingen sin. Kjekt å vite, samt da kan man slå ihjel tida med noe nytt mens man venter. Og venter.

 

4rc7pvnswqr51.jpg

Den listen her er ikke komplett. Jeg vet hvert fall om ett spill som mangler, og det er Ride 4 https://ridevideogame.com/news/ride-4-is-now-available

https://ridevideogame.com/news/ride-4-on-ps5-and-xbox-series-x

Get your copy of PS4® before 30/04/2021 to free upgrade to RIDE 4 PS5®....

 

 

Endret av OrangeGiraffe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
1 hour ago, Pallehysa said:

Kom nok eit par nye ansatte som ville ha PS5 på lanseringsdagen. 

Ser at også min er satt fra 17 nov til 3 mars. Jeg må flire. Begynner å lure.

Lenke til kommentar
NyMedlem skrev (3 minutter siden):

Ser at også min er satt fra 17 nov til 3 mars. Jeg må flire. Begynner å lure.

Egentlig ganske trist at Sony ikkje kan planlegge for stor pågang rundt lansering. Heilt klart dårlig kundehandtering fra Komplett sin side, men det endrer ikkje på det faktumet at det er få konsoller på lanseringsdagen.

Mulig Sony gjer da bevisst for å få ein mindre stressa overgang til neste generasjon. Ikkje veit eg. Men uansett kjipt for folk som gledet seg til å kunne spele før jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

On Xbox Series S, Ubisoft has confirmed that For Honor will target a 1080P resolution while both the PlayStation 5 and Xbox Series X will push for full 4K support. Additionally, 60 FPS support will be available for all next generation consoles in early December when For Honor’s next season launches.

https://wccftech.com/for-honor-next-gen-1080p-on-xbox-series-s-60-fps-patch-december/

Lenke til kommentar

Brodern bestilte 14.35 og jeg 14.38 fra komplett og begge står nå på 3 mars.

Mest irriterende er at jeg snakket med kundeservice som sa jeg ikke trengte å tenke på å gå andre steder da jeg var så tidlig ute, så gikk glipp av Elkjøp. 
 

Nei var irriterendes, ps4 jeg fikk release dagen derifra var Dead on Arrival og ble satt bakerst i køen når jeg leverte den tilbake og nå denne dritten. Oppgitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
1 minute ago, Pallehysa said:

Egentlig ganske trist at Sony ikkje kan planlegge for stor pågang rundt lansering. Heilt klart dårlig kundehandtering fra Komplett sin side, men det endrer ikkje på det faktumet at det er få konsoller på lanseringsdagen.

Mulig Sony gjer da bevisst for å få ein mindre stressa overgang til neste generasjon. Ikkje veit eg. Men uansett kjipt for folk som gledet seg til å kunne spele før jul.

Det var en ganske klar melding fra komplett som gikk ut hvor det står svart på hvitt at det kom til å bli pågang. Da tar du hintet. Men jeg bestilte jo ikke lenge etter mailen kom. Synes dette er virkelig rart men jeg bryr meg ikke nevneverdig. Jeg har fjorten tusen andre spill og en backlog du ikke ser slutten av.

Lenke til kommentar
NyMedlem skrev (Akkurat nå):

Det var en ganske klar melding fra komplett som gikk ut hvor det står svart på hvitt at det kom til å bli pågang. Da tar du hintet. Men jeg bestilte jo ikke lenge etter mailen kom. Synes dette er virkelig rart men jeg bryr meg ikke nevneverdig. Jeg har fjorten tusen andre spill og en backlog du ikke ser slutten av.

At det blir stor pågang, er ikkje ein unskyldning for å halde kunden i mørket angåande kor mange konsoller dei forventet å få inn, kva plass folk hadde i køa, og når kunden  kan forvente å få konsollen. Som var info dei slapp etter at andre butikker hadde hatt forhåndsbestilling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pallehysa said:

Sikkert ein ansatt som ikkje klarte heilt å bestemme seg, om han ville ha PS5 eller Xbox. Kan konkludere med at han går for Xbox.

Haha ja nesten så en kan lure, men mulig noe krøll i systemet, broderns var tilbake den 17. også. Ble bare paff når jeg så det tidligere samt beskjed om at jeg ikke trengte å gå til andre butikker fra kundeservice da jeg stod på toppen av de som bestilte. 
 

Men en god latter om ikke annet fra deg. 
:)

Satse på de går for Xbox på komplett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...