Gå til innhold

Tesla full selvkjøring er det ikke villende?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 21.12.2019 den 21.23):

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?AUTOPILOT=AUTOPILOT_FULL_SELF_DRIVING&arrangeby=plh&zip=1353&range=0

Er det ikke ganske villende for å si det mildt å selge full selvkjørende biler i dag, når det ikke er sikkert neste år de kan kjøre helt selv på lette steder som til butikk uten ratt\pendal?

Egentlig syns jeg tesla burde få bot for å bryte markedsføringsloven. for står tydlig " Fullverdige selvkjørende egenskaper" men tviler selv man slipper førerkort på slike biler, så de sliter veldig å kunne bevise man kan kjøpe slike biler uten å risikere bot for mangelene førerkort.

At noe kan oppgraderes i gratis (Som ikke er noe garanti for) er fremdeles brudd på markedføringsloven.

Men er usikker på for er ganske tydlig på internett at 2030 selvkjørene bilene vil komme, men det kan ikke bevises. For er kjent tidligere både økning i pris og at maskinvaren har blitt byttet flere ganger siden model S kom med førerassisent.

 

Nå har jeg lite erfaringer i praksis, men virker ut som denne hvis det er noe i veien, klarer ikke bilen å ungå det, bilen stopper men står stille.

Så er vel også problemet hvis ulykker skjer er det eieren og ikke tesla blir holdt ansvarlig. Selv om man styrer bilen med app kan man ikke stole på bilen summon er godt bevis på det.

 

Mener du faktisk "villende" eller villedende? 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, syar2003 said:

Nye tilfeller ulykker med dødsfall og Tesla «autopilot» innblandet https://carbuzz.com/news/autopilot-might-have-caused-another-deadly-tesla-crash

 

Police claim the Model S left a freeway and was traveling at a high rate of speed when it ran a red light and smashed into a Honda Civic at an intersection.

 

Så vedkommende gjorde altså ikke som man skal når man bruker Autopilot: Følge med.

 

Var vel først for noen uker siden at oppdateringen som ser trafikklys ble sluppet.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Police claim the Model S left a freeway and was traveling at a high rate of speed when it ran a red light and smashed into a Honda Civic at an intersection.

 

Så vedkommende gjorde altså ikke som man skal når man bruker Autopilot: Følge med.

 

Var vel først for noen uker siden at oppdateringen som ser trafikklys ble sluppet.

Samme gamle altså, rart hvordan aldri ulykker med mercedes, volvo, audi, VW osv med tilsvarende systemer ikke blir tatt opp i media... 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Samme gamle altså, rart hvordan aldri ulykker med mercedes, volvo, audi, VW osv med tilsvarende systemer ikke blir tatt opp i media... 

Ingen av dem juger om hva systemet skal klare. 

Du ifra når du finner video av folk som sover bak rattet på motorveien i en volvo, vw, Audi osv. For det burde vel være enkelt? 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Samme gamle altså, rart hvordan aldri ulykker med mercedes, volvo, audi, VW osv med tilsvarende systemer ikke blir tatt opp i media... 

 

Kanskje fordi de ikke skjer med tilsvarende dramatiske utganger. Husk også den gode veinett/standard (åpent ,filbredde osv) i California og andre us states. Da er det kanskje eierene det er noe galt med da.

Samme gamle bortforklaringer og ignoranse om emnet fra Tesla eiere altså.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, sverreb said:


Hvorfor viser du til regler for typegodkjenning, for å forklare hvorfor du mener å vite at mobileyes patent er vanskelig å omgå?

Patentet kan bare leses og tolkes, det. Men i din tidligere post insinuerte du at det er for vanskelig for "menigmann" å tolke, så da gidder jeg ikke å kaste bort tid på å utbrodere min analyse av den, for du vil garantert ikke ta det alvorlig. Det er ganske åpenbart også at det har lagt begrensninger på hvordan et skilt skal leses uten å bryte med patentet.

Lenke til kommentar
1 minute ago, l0mf0mgl0mbl0og said:

Patentet kan bare leses og tolkes, det. Men i din tidligere post insinuerte du at det er for vanskelig for "menigmann" å tolke, så da gidder jeg ikke å kaste bort tid på å utbrodere min analyse av den, for du vil garantert ikke ta det alvorlig.

Med mindre du har trening som patentjurist ja. Det var vel nettopp mitt poeng at verdien for menigmann å prøve å les og tolke et patent er null ja.

Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Ingen av dem juger om hva systemet skal klare. 

Du ifra når du finner video av folk som sover bak rattet på motorveien i en volvo, vw, Audi osv. For det burde vel være enkelt? 

Tesla juger heller ikke om hva systemet skal klare. Det skal ikke klare å stoppe for trafikklys ennå. Bare vise det som en smakebit. Og det er kun for folk med HW3, og kun for de som har kjøpt FSD.

Det er folk som har blitt "complacent" med hvordan systemet opererer og slapper for mye av. Det er veldig fort gjort. Det fungerer mye bedre enn andre L2-systemer som er ute nå, og greier mye mer, men det står et tonn av advarsler i manualen osv.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 time siden):

 

Kanskje fordi de ikke skjer med tilsvarende dramatiske utganger. Husk også den gode veinett/standard (åpent ,filbredde osv) i California og andre us states. Da er det kanskje eierene det er noe galt med da.

Samme gamle bortforklaringer og ignoranse om emnet fra Tesla eiere altså.

Du tuller nå sant? Er du virkelig så virkelighetsfjern at du ser det usannsynlig at dette ikke har skjedd hos noen av de andre med tilsvarende systemer? Det er krasj med dødelig utfall "daglig" hos de merkene, på grunn av volum. Tesla har jo bare en dråpe av bilene i "havet". 

 

Bortforklaring? Hva har jeg bortforklart? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Og Tesla juger? 

 

Hva har det med saken å gjøre? 

Blir som jeg har sagt i lang stund nå. Reglement rundt geo-fencing krav til slike systemer vill presse seg frem når enkelte bilprodusenter er så ute av det til å bruke folk som test-dukker ute i trafikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Blir som jeg har sagt i lang stund nå. Reglement rundt geo-fencing krav til slike systemer vill presse seg frem når enkelte bilprodusenter er så ute av det til å bruke folk som test-dukker ute i trafikken. 

Du klarte ikke svare på to enkle spørsmål nei og sparret med en helt random påstand. rart kommentarene dine er default slått av oss meg, det er jo umulig å holde en saklig debatt. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Du klarte ikke svare på to enkle spørsmål nei og sparret med en helt random påstand. rart kommentarene dine er default slått av oss meg, det er jo umulig å holde en saklig debatt. 

Jeg gjorde nøyaktig det samme som deg. ? Du svarer ikke på det jeg sier og kommer med tilfeldige spørsmål. 

Det å argumentere for å bevise løgnene til Tesla blir gjentagende, og er blitt gjort her inne før. 

Si ifra som sagt når du kan vise en film av folk i en Audi, VW, volvo etc som sover bak rattet på motorveien. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
oophus3do skrev (På 22.12.2019 den 19.14):

Man kan fint skrolle og trykke igjennom dette på noen få sekunder, uten at bilen bryr seg serling, så dette er kun for å stå bedre i ei eventuell rettssak.

Man da har jo vedkommende som scrollet igjennom dette overhode ikke lest hva produktet faktisk er, noe som vil si at Tesla har sitt på det rene.. 

En slik bekreftelse er i juridisk forstand en kontrakt mellom selger og kjøper. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (6 minutter siden):

Jeg gjorde nøyaktig det samme som deg. ? Du svarer ikke på det jeg sier og kommer med tilfeldige spørsmål. 

Det å argumentere for å bevise løgnene til Tesla blir gjentagende, og er blitt gjort her inne før. 

Si ifra som sagt når du kan vise en film av folk i en Audi, VW, volvo etc som sover bak rattet på motorveien. 

 

Hva snakker du om? Du stilte meg ett spørsmål, som jeg svarte på. Du ønsket klipp av noen som sov, noe jeg ikke aktet å gi deg å lurte på hvorfor du ønsket dette. Det er ett svar. Å skrive noe helt urelevant(slik som du gjør) er ikke å svare. 

Det kan jeg helt fint si i fra om at jeg aldri kommer til å gjøre, da det er helt urelevant.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

 

Hva snakker du om? Du stilte meg ett spørsmål, som jeg svarte på. Du ønsket klipp av noen som sov, noe jeg ikke aktet å gi deg å lurte på hvorfor du ønsket dette. Det er ett svar. Å skrive noe helt urelevant(slik som du gjør) er ikke å svare. 

Det kan jeg helt fint si i fra om at jeg aldri kommer til å gjøre, da det er helt urelevant.

Hvilket spørsmål svarte du på? Jeg finner ikke noe svar fra din post. 

Bra det. Spørsmålet er konstruert for å poengtere forskjellen. Det er ingen andre OEMs som lyver om bruksområdene til funksjonene sine slik tesla gjør. Det er heller da ingen som stoler såpass på assistent systemet at du vil finne folk som sover i køen bak rattet slik vi har haugevis av fra tesla sjåfører. 

Google Autopilot, nå Waymo avsluttet det å bruke vanlige folk som beta testere av en god grunn og samme konklusjon som vi ser Tesla nå få kritikk for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...