Gå til innhold

Nye Diskusjon - https://www.diskusjon.no/topic/1858834-nye-diskusjon-dato-for-oppgradering-er-satt33/Dato for oppgradering er satt!


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det gode alternativer til TEK? Ikke epleavisen.

 

Ser fremt il oppdateringen!

Finnes vel ingen gode norske alternativer. Men nå som Tek.no har fjernet diskusjon og erstattet det med et generisk kommentarfelt som nesten ingen gidder bruke, så kan man jo like så greit bare gå rett til kilden og lese de utenlandske avisene. The Verge, Engadget, Gizmodo osv. er gode alternativer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finnes det gode alternativer til TEK? Ikke epleavisen.

 

Ser fremt il oppdateringen!

 

Finnes vel ingen gode norske alternativer. Men nå som Tek.no har fjernet diskusjon og erstattet det med et generisk kommentarfelt som nesten ingen gidder bruke, så kan man jo like så greit bare gå rett til kilden og lese de utenlandske avisene. The Verge, Engadget, Gizmodo osv. er gode alternativer.

 

Vi har planer om å satse på håndplukkede brukertester, så kanskje vi klarer å skape litt entusiasme her på diskusjon.no fra de som savner mer hardware-fokuserte tester/artikler.

 

 

 

eksempel.PNG

eksempel2.png

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi har planer om å satse på håndplukkede brukertester, så kanskje vi klarer å skape litt entusiasme her på diskusjon.no fra de som savner mer hardware-fokuserte tester/artikler.

Det ser jo veldig bra ut om man kan poste brukertester i et mer artikkelformat, men jeg håper dere kan klare å eksponere det på en bedre måte enn under "blogs" fanen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forumdelen er jo den som består og blir oppgradert, mens Tek "forsvinner".

 

Tek har jo uansett blitt redusert til å publisere kanskje 2 artikler om dagen, så det er ikke så rart at aktiviteten derfra er lav. Jeg klikker meg typisk innom der i en ledig pause om jeg kjeder meg, men blir skuffet omtrent hver gang.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser jo veldig bra ut om man kan poste brukertester i et mer artikkelformat, men jeg håper dere kan klare å eksponere det på en bedre måte enn under "blogs" fanen.

 

Ja det kommer nok til å bli mer som en fremside fremfor en "blogg", og du må ikke la ordet "blogg" gi deg noen assosiasjoner. Formatet i skjermbildene er bare et proof of concept.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Det ser jo veldig bra ut om man kan poste brukertester i et mer artikkelformat, men jeg håper dere kan klare å eksponere det på en bedre måte enn under "blogs" fanen.

 

Litt tilleggsinformasjon til det Gavekort skriver: Tanken er å samle brukerbidrag ett sted, i artikkelformat. Dette kan vi igjen løfte frem/promotere på forsiden - ved bruk av "våre utvalgte". Her kommer vi også til å lenke til gode debatter Se eksempel her:

 

qbOzPYa.png

 

 

Vi er fremdeles på planleggingsstadiet, men mulighetene er mange. Det trenger eksempelvis ikke bare å være snakk om hardware. Har du kjøpt og testet nytt skjermkort? Ny robotstøvsuger? Ny Volvo? Send inn dine erfaringer (A), og gode bidrag vil bli løftet frem (B). Mange gjør allerede A, og da trenger vi bare å arbeide videre med B. :)

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar

Tiden med samarbeidet med tidligere hardware.no som ble kjøpt av VG og ble tek.no er over.

Diskusjon.no har en høy kvalitet på mye av sitt innhold med dyktige forumbrukere.

 

Nå som tek.no er så dominert av kulturen med kvantitet foran kvalitet, er det greit at dem også går over til dårlig kvalitet på forumet også. Forumet til VG og det som er av innlegg der er lite imponerende.

 

Det går fint å lage tråder her hvor man kommer med innspill og kommentarer på tester fra andre nettsider.

 

VG vil eie hele kaka selv inkludert å få gamle gode forumbrukere over på sin diskusjonsportal. Trolig er dette også god business i å samle inn data om om sine registrerte brukere. Nå vil de ikke lenger kun se hva man surfer på mm men også vite mer om hva man skriver og viser interesse for.

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes det gode alternativer til TEK? Ikke epleavisen.

Ser fremt il oppdateringen!

Siden gamle hw.no forlengst er borte, så skal man ikke lenger undervurdere DinSide.no og annet. Tu.no teknisk ukeblad er også spennende med god fagdybde.

Tek.no har mye bra, men det merkes at klikkagn er mer viktig enn kvalitet på en del artikler nå.

En idé er jo å diskutere artikler på andre steder, det bør være greit å linke til artikler, så kan de diskuteres her.

Har selv fulgt hardware.no siden 2002 med diskusjoner her siden 2004. Merker jeg oftere bruker diskusjon.no selvstendig uten å bli koblet hit via artikler.

Det er alltid trist når gamle og godt fungerende samarbeid opphører. Som sagt så vil VG ha hele kaka selv, også eget forum.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, for å være på den klare siden, hva gir det brukerne å bidra her med slike "brukertester" ? 

 

Jeg antar at diskusjon.no har skrevet under på at de ikke skal "kobles" til sider som driver med samme aktivitet som VG driver med, altså alt det hardware hadde å by på i form av artikler, men om det skjer internt i forumet av brukere så er det greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...