Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pop skrev (1 time siden):

Ikke hørt disse, men det jeg har hørt av Triangle tidligere var noe av det samme de får negativt for her; litt skarpt i toppen. 

Men om de matches sammen med en varm forsterker vil det antakelig kunne bli bra, til den prisen.

Tror Denon funker bra til denne, eller Marantz..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
13 minutes ago, Sydvest said:
  Reveal hidden contents

KGdfx8B.png

 

Er det mulig å koble seg til her med RCA AV? Hvor skal jeg evt koble meg til, "component video in" ?

"Video in" om det er bare én RCA kontakt til video (kompositt, typisk gul).

Om det er en gul, rød og hvit kontakt så er to av de til lyd.

Komponent er typisk farget rød, grønn og blå.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly skrev (10 minutter siden):

"Video in" om det er bare én RCA kontakt til video (kompositt, typisk gul).

Om det er en gul, rød og hvit kontakt så er to av de til lyd.

Komponent er typisk farget rød, grønn og blå.

Det er snakk om en Playstation 2. Så blir jo rød, hvit, og gul. Så da kan jeg koble farge mot farge loddrett, på CBL/SAT?

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

KGdfx8B.png

 

Er det mulig å koble seg til her med RCA AV? Hvor skal jeg evt koble meg til, "component video in" ?

1 cable sat og 2 dvd som er gul kan du bruke, og rød hvit i samme gruppe til lyd.

Jeg er interessert i mye gamle AV ting jeg også, Dvd spillere, tv spill osv. Karaoke bruker dette også ofte...

Hva skal du ha det til? Litt nysgjerrig..

Component er bare for video, mulighet til HD bilde med tre farger, hver farge for sin kontakt RGB.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mye en vil ha. Har litt lyst på noen IEM's.

Er det forresten marked for basskasser man plasserer under sofa? Tenker i samme gate som basskasser under forsetene i bil.

Og hvilken effekt ville det hatt? Ville man fått noe lows, eller vil det bare riste hemoroidene litt ekstra? 😛 

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (18 timer siden):

Mye en vil ha. Har litt lyst på noen IEM's.

Er det forresten marked for basskasser man plasserer under sofa? Tenker i samme gate som basskasser under forsetene i bil.

Og hvilken effekt ville det hatt? Ville man fått noe lows, eller vil det bare riste hemoroidene litt ekstra? 😛 

Er det ikke Mr_Spock her som har buttkickers? Mener å huske dette, er jo nesten litt i Diy området iallefall montering og tilpassing...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, smått koster peng (om det skal ha noe for seg).

Jeg vet at enkelte har brukt subwoofere som er laget for innbygging i vegg og lagt de flatt på gulvet i en liten "vegg" konstruert av 2by4 eller 2by6 og fått ett godt resultat. F.eks denne: https://www.hifiklubben.no/bowers--wilkins-isw-4-subwoofer/bwisw4wh/

Aller best resultat med slike løsninger vil en få dersom subwooferen er komplett med "bakkasse" som er tilpasset subben. Da blir det eksterne snekkerarbeidet kun en visuell eller praktisk løsning som har liten eller ingen innvirkning på lyden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt 4 romperistere fra ljudia , og det er imponerende.https://www.ljudia.no/produkter/hifi-hjemmekino/hifi-hoyttaler/basshakers/sinus-live-basspumpe-8ohm
Da vi byttet sofaen så fant jeg ikke helt sted å montere disse bra nok, så bare lot det stå.

Skrur jo opp filmfaktoren med 100 , sammen med en grei sub føles det som om man har verdens kraftigste subwoofer når hele sofaen rister  haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...