Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Sydvest skrev (På 7.11.2020 den 14.30):

Ja kanskje litt mer enn den smaker også 😛 

Tenkte noe mer i denne gaten. *Vet det er bilstereo*

Wow Focal lager butt-kickers for bilstereo. Intressant..

En vanlig butt-kicker for Sofa eller stol er nok best.

Mr_Spock har oppgradert noen skikkelige monster basser i sofaen, men lenge siden vi hørte fra den kanten. 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (På 11.11.2020 den 15.49):

Wow Focal lager butt-kickers for bilstereo. Intressant..

En vanlig butt-kicker for Sofa eller stol er nok best.

Mr_Spock har oppgradert noen skikkelige monster basser i sofaen, men lenge siden vi hørte fra den kanten. 

 

Han gav seg fordi jeg kommenterte i samme trådene som han. Det var visst ikke lov.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Fyttikatta så bra lyd det er på Roger Waters Us+Them dobbelt CD.

Har Bluray også, lyden på begge er toppers.

 

Helt enig.. Var på konserten i Oslo og lyden der var enkelt og greit ELENDIG! Kommer IKKE til å bruke penger på musikk i den hallen flere ganger! 
Grunnen til at Mr_Spoc forsvant var at en her ikke aksepterte hans syn på DR.. Greit å gi beskjed, men gjentatt trakassering er vel ikke nødvendig. Var forøvrig enig med Mr_Spoc..
Fikk forøvrig disse i dag:
Marillion - A Sunday Night Above The Rain (BLU-RAY) 
John Mayer - Where The Light Is: Live In Los Angeles (BLU-RAY) 
Absolutt et par plater med grom-lyd...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Helt enig.. Var på konserten i Oslo og lyden der var enkelt og greit ELENDIG! Kommer IKKE til å bruke penger på musikk i den hallen flere ganger! 
Grunnen til at Mr_Spoc forsvant var at en her ikke aksepterte hans syn på DR.. Greit å gi beskjed, men gjentatt trakassering er vel ikke nødvendig. Var forøvrig enig med Mr_Spoc..
Fikk forøvrig disse i dag:
Marillion - A Sunday Night Above The Rain (BLU-RAY) 
John Mayer - Where The Light Is: Live In Los Angeles (BLU-RAY) 
Absolutt et par plater med grom-lyd...

 

Synd det, Mr_Spock var en berikelse for tråden.

Får håpe han dukker opp her igjen, vet at han er på Hifisentralen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (13 timer siden):

Helt enig.. Var på konserten i Oslo og lyden der var enkelt og greit ELENDIG! Kommer IKKE til å bruke penger på musikk i den hallen flere ganger! 
Grunnen til at Mr_Spoc forsvant var at en her ikke aksepterte hans syn på DR.. Greit å gi beskjed, men gjentatt trakassering er vel ikke nødvendig. Var forøvrig enig med Mr_Spoc..
Fikk forøvrig disse i dag:
Marillion - A Sunday Night Above The Rain (BLU-RAY) 
John Mayer - Where The Light Is: Live In Los Angeles (BLU-RAY) 
Absolutt et par plater med grom-lyd...

 

Det var vel en gang jeg sa ifra litt vel heftig, som også ble skiftet ut i en egen tråd som jeg ikke var noe interessert i å faktisk diskutere. JEG syntes spock sin måte og kommentere at den og den musikken hadde lav DR hver gang var slitsomt. For det tilføyde absolutt ingenting til diskusjonen rundt et album og diskusjonen rundt albumet stoppet nærmest opp. Det jeg følte var at det nærmest ikke var lov å like musikk fra 2000-tallet og opp. Men, mulig jeg er superfølsom eller noe, siden ingen andre oppfattet det sånn? 

Forøvrig har jeg prøvd å legge greia bak meg. Og jeg har heller ikke aktivt prøvd å være kjip mot fyren. Tror det siste som fikk begeret til å renne over for fyren, var når jeg spurte hva for Focal headphones han hadde kjøpt seg (var et mørkt bilde, umulig å se hva for modell det var og det var sikkert første posten hans jeg hadde kommentert på 3-4 måneder), så fikk jeg PM om at jeg var evneveik. Så fortsatte han om at jeg hadde ødelagt tida for ham på diskusjon.no. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan sette folk på ignore om man ikke liker det de skriver. Det har jeg gjort med en del selv. Synes det funker bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden studio-monitorer og nyere LG-TVer via overgang til 3.5mm var en utfordring, så ble det oppgradering av PC-setup. Og fy satan dette syns jeg spilte mektig! Skjønner hvorfor Yamaha HS er populære til studiobruk nå ja! :)

Dette er ikke veldig dyrt, det er 2 stk. Yamaha HS7 og en Yamaha HS8S sub. Dette er koblet via min Schitt stack som blir fungerende pre-amp. Konge setup i en man cave! Ingen bør være redde for studio-monitorer, dette er billig moro!

0080BAB6-6E3A-423C-91C7-76C2A72E543C.thumb.jpeg.261fe862c12951555144ca8772d1713b.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (51 minutter siden):

Det der er seriøst mye power! Gratis blir det vel ikke som du sier, men er det sikkert det blir så veldig dyrt? Men å vite at XTZ er typisk "mye for pengene"? :) 

Vel, jeg sa godt kjøp.

Men ja, det er også litt mer for pengene, tror ingen ville reagert på om den forrige ampen var 3-5k dyrere.

Det finnes et par andre alternativ med lignende effekt, men ikke så tilgjengelige på markedet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Rekker det? 

Rekker å kjøpe det før det er utsolgt... Ute av produksjon.

Jeg kan fint kjøpe, men jeg må få godkjent det av kona. Og nå rundt jul er det umulig. Dessuten har vi ikke plass og da blir det vanskelig å få godkjent...

Men jeg har veldig lyst til å kjøpe det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, bshagen said:

Siden studio-monitorer og nyere LG-TVer via overgang til 3.5mm var en utfordring, så ble det oppgradering av PC-setup. Og fy satan dette syns jeg spilte mektig! Skjønner hvorfor Yamaha HS er populære til studiobruk nå ja! :)

Dette er ikke veldig dyrt, det er 2 stk. Yamaha HS7 og en Yamaha HS8S sub. Dette er koblet via min Schitt stack som blir fungerende pre-amp. Konge setup i en man cave! Ingen bør være redde for studio-monitorer, dette er billig moro!

0080BAB6-6E3A-423C-91C7-76C2A72E543C.thumb.jpeg.261fe862c12951555144ca8772d1713b.jpeg

Studiomonitorer kan være fryktelig gode ja! Jeg husker jeg var på en skikkelig rundtur og testet høyttalere. Genelec, Adam, KEF, Yamaha, JBL, AudioEngine, you name it... tilslutt endte Yamaha HS7 på en andreplass for min del, bak (nå utgåtte) JBL LSR305. Paret med XTZ 10.16 sub, var det helt magisk. Er fortsatt bitter over at jeg solgte mitt perfekte eksemplar til 1500, da jeg skulle flytte fra Trondheim, og hadde altfor mye elektronikk for flyttelasset. Nå i dag ser jeg folk tar 2000 kr for samme høyttaler, med herpa lakk og ødelagt treverk. Deprimerende. 

Denne her videoen viser storebroren 308. Føler nesten en får nøyaktig samme klang fra videoen, som jeg husker for høyttalerne. Drømmehøyttalerne i rimelig-kategorien. Skal prøve å få skaffet disse så fort de dukker opp på Finn. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mato skrev (17 timer siden):

med fare for og gjenta meg selv , men om man ska vurdere og l ha klasse d effekt hjemme så er vell  Crown XLS DriveCore2  serie noe man må se og høre på før man kjøper noe annet , de er billige og har kraft fra "merenndeflestetrenger" til "sveiseaperat"  

image.png.e0673a9537c70ee5c8086b72cffbeaf6.png

Veldig mange som snakker pent om Crown.

Og jeg ville vurdert de om jeg trengte masse Watt. De er veldig populære blant hjemmekino folk som har rack-skap.

Utseende synes jeg er kritikkverdig derimot, men man skal vel ikke bry seg om Design, og null betydning om den står i et rack-skap som det gjør hos mange.

Det er iallefall Bang for bucks, og selv hifi-folket skryter av den.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...