Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Agentspoon skrev (19 minutter siden):

Hvordan gjorde jeg det da... mener jeg hadde en form for splitter jeg brukte, med RCA til subben. 

Aha, det må bli noe sånt ja. Dette er jo bakdelen med studio-utstyr, men må ha XLR osv. Men igjen, musikkforretninger har MYE utvalg i kabler til ok priser, her syns jeg HIFI-bransjen har noe å lære :)  

Lenke til kommentar

Skal bytte ut skjenken med en tv-benk og fikk ut fingeren med å bygge om tv-benken litt. Skal sette inn hylleplater og sage hull til vifter da det blir lovlig trangt med plass rundt forsterkerne. Kjøpte noen av disse for et par år siden og er strålende fornøyd.

https://www.acinfinity.com/component-cooling/cabinet-fan-systems/airplate-s5-home-theater-and-av-quiet-cabinet-cooling-fan-system-8-inch/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Veldig mange som snakker pent om Crown.

Og jeg ville vurdert de om jeg trengte masse Watt. De er veldig populære blant hjemmekino folk som har rack-skap.

Utseende synes jeg er kritikkverdig derimot, men man skal vel ikke bry seg om Design, og null betydning om den står i et rack-skap som det gjør hos mange.

Det er iallefall Bang for bucks, og selv hifi-folket skryter av den.

 

for min del legger de lista for hva effektforsterkere bør koste , de har mer eller mindre helt nøytralt lydbilde hvor de verket legger til eller fjerner noe. men ja de ser ikke akkurat vakre ut, min er gjemt i et skap hvor den ikke synes 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
MrMarbles skrev (7 timer siden):

Welcome to the club ^^ Koser meg uansett med min og blir ikke å skifte på lenge! :D

Din amp test var jo en skandale. En av mange Amper og Dacs Amir på mystisk vis "ødelegger".

På Hegel så måtte Hegel forklare han hvordan han skulle bruke ampen etter en slakt.

Amir liker ikke musikk, er en datadude fra Microsoft med dyrt måleutstyr.

Han måler veldig snevre ting iforhold til utstyr han har, og det begrenses til Sinus toner.. siden fyren hater musikk elns..

 

 

 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Din amp test var jo en skandale. En av mange Amper og Dacs Amir på mystisk vis "ødelegger".

På Hegel så måtte Hegel forklare han hvordan han skulle bruke ampen etter en slakt.

Amir liker ikke musikk, er en datadude fra Microsoft med dyrt måleutstyr.

Han måler veldig snevre ting iforhold til utstyr han har, og det begrenses til Sinus toner.. siden fyren hater musikk elns..

 

 

 

Haha. True, men, han fikk den jo reparert etter at den gikk i stykker, og da målte den en del bedre :) Så jeg tipper det var litt som tenkte hele veien, at den var på vei til å feile uansett.
5ef22fe4-8002-4639-a149-9201cfb59b70-jpe

b93d9f97-d091-48f0-be4f-ca980a881ac5-jpe

Endret av MrMarbles
Glemte å legge til stats etter at den ble reparert.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (30 minutter siden):

Jo, men Amir legger frem målinger og vedtar sannheter... Det blir veldig feil i min bok, iallefall når en Høyttaler feks har brukt over 20 år på å perfeksjonere sin lyd.

Så kommer det en EDB fyr med ikke bare målinger, men sannheten faktisk og en misbrukt rosa panter....

 

Helt enig. Jeg tror det bare er på hodetelefonforsterkere og DACer at jeg vil at det skal være helt tyst. Er nyttig å se hvordan en hodetelefon yter, mtp. om man f.eks. vil ha en hodetelefon som kan spille dypbass. Men det sier jo ingenting om hvordan det låter :)

Leste forøvrig anmeldelsen hans av en Accuphase forsterker. Den målte ikke veldig bra den heller og hadde masse rar oppførsel (nesten på nivå med Devialeten han testa) og i tillegg så hadde XLR mindre gain og mer støy. Litt sånn, går det an?

Men er vanskelig å vite hva man skal synes når hobbyen blir dissekert av en fyr som ikke bryr seg katta om hvordan ting låter 😹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (På 18.1.2021 den 21.14):

Helt enig. Jeg tror det bare er på hodetelefonforsterkere og DACer at jeg vil at det skal være helt tyst. Er nyttig å se hvordan en hodetelefon yter, mtp. om man f.eks. vil ha en hodetelefon som kan spille dypbass. Men det sier jo ingenting om hvordan det låter :)

Leste forøvrig anmeldelsen hans av en Accuphase forsterker. Den målte ikke veldig bra den heller og hadde masse rar oppførsel (nesten på nivå med Devialeten han testa) og i tillegg så hadde XLR mindre gain og mer støy. Litt sånn, går det an?

Men er vanskelig å vite hva man skal synes når hobbyen blir dissekert av en fyr som ikke bryr seg katta om hvordan ting låter 😹

Ja det er som å be en Veganer vurdere den beste biffen...

Men rart at mange tar det for god veggis Fisk. 🙄

Lenke til kommentar

Enda mer morsomt er dritt kablene som Amir bruker.. Aluminium ellns.

På Schiits DAC tror jeg det ble krøll med støy, og da ble han bedt av Schiit om å kjøpe en grei kabel. Var skikkelig billig tror 200 kr blue jeans eller Beldon. Husker ikke.

Da ble det krise i test-studio for støyen forsvant. Jeg tror den Rosa Panteren hang seg i kablene.. (200kr er for dyrt når de selger søppel på AliBaba til 20kr)

Da var sef Schiit en dritt-dac istedenfor å banne i måle-kirka å innrømme at en billig grei kabel er ok å kjøpe.. 🙂

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
On 1/17/2021 at 10:00 PM, Gouldfan said:

Jaja da har Amir disset min amp også.

Gav den litt over middels rating og ikke anbefalt...

 

Hvilken amp?

Mener å huske Devialet også fikk slakt, selv om det var en annen modell enn jeg har. Har ikke sett ham dissekere min modell ennå.

Uansett, matchen med høyttalerne mine nå er fantastisk og det fantastiske kom etter at Devialeten kom i hus. Ikke misforstå, PMCene mine spilte bra før, men ble regelrett suverene etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...