Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Ah. Jeg bare kunne ikke få meg selv til å tro at du var, i mine øyne, så bakstreversk som det. Så ville la tvilen komme deg til gode. Men akk, nei. Skuffet igjen.

For min del synes jeg folk får gjøre som de vil, og være den de er. Personlig gir jeg regelrett f.

 

Problemet oppstår når man skal normalisere og glorifisere fysiske og psykiske avvik, spesielt foran barn og unge som er ekstremt lett påvirkelige.

 

En veldig liten del av samfunnet er LGBT, og det er helt greit. Men hold det unna uskyldige barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En veldig liten del av samfunnet er LGBT, og det er helt greit. Men hold det unna uskyldige barn.

 

Slutter de å være uskyldige hvis vi lærer dem at folk nettopp er forskjellige, og at de må få "gjøre som de vil, og være den de er", så lenge de ikke skader andre? Hvorfor skulle det skade dem på noen måte og vite at noen er anderledes? Vi skjulte det aldri for våre barn, og de fant nå sin heterofile legning uten problemer når de ble gamle nok. Hadde de funnet sin homofile legning i stedet, så hadde ikke det vært noe problem for oss heller. 

 

Tvert om: Det store problemet hadde vært om de ikke fant ut av det. Som en onkel sa det om en av sine: Det største problemet var at han brukte så lang tid på å finne det ut og komme ut av skapet. Det var mange og vanskelige år. Han kunne definitivt hatt godt av at noen arrangerte pride-tog i hans barndom...

 

Geir :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

For min del synes jeg folk får gjøre som de vil, og være den de er. Personlig gir jeg regelrett f.

Tydeligvis ikke. Å ha en parade er å gjøre som de vil.

 

Problemet oppstår når man skal normalisere og glorifisere fysiske og psykiske avvik, spesielt foran barn og unge som er ekstremt lett påvirkelige.

Det er ikke snakk om å glorifisere noe som helst, men å godta folk slik de er. Det går forresten ikke som et avvik, da det er såpass vanlig både blant mennesker og andre dyr. Og du har sikkert noen både fysiske og psykiske avvik selv (Noen som kommer fram i tråden). Skal vi ikke godta deg som du er?

 

En veldig liten del av samfunnet er LGBT, og det er helt greit. Men hold det unna uskyldige barn.

 

:lol:  :lol: 

 

Jeg er mer bekymret for hvordan du påvirker barn enn hvordan en årlig parade i én av byene i Norge gjør det. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og der kom den frem, ja.

https://www.youtube.com/watch?v=RybNI0KB1bg

 

Personlig hadde jeg heller tatt med meg en ungeflokk på dragshow enn å utsette dem for personer som deg.

"Psykiske avvik". Det er FØRTITO år siden homofili blei avvikla som en diagnose.

Jeg snakker om LGBT i sin helhet, som inneholder mer enn homofili. Setter pris på om vi kan holde diskusjonen saklig.

 

Kommer tilbake etter trening og med svar til deg Tom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha for et samfunn vi lever i når det til og med på et diskusjonsforum er så mye hat mot å være stolt av å være hetero.

 

Dere som burde skamme dere.

 

 

Minner meg om idiotien rundt Black lives matter, der folk som påpekte at "all lives matter" ble kalt rasister og white supremacists. Folk er noen jævla NPC'er.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Haha for et samfunn vi lever i når det til og med på et diskusjonsforum er så mye hat mot å være stolt av å være hetero. Dere som burde skamme dere.

 

Man kan fint være stolt over å være hetero. Problemet er når folk skal begynne å lage kampanjer for å promotere at de er hetero, og problemet kommer fordi det er et direkte motsvar til Pride og lignende. Altså de er ikke enige i det Pride står for. Jeg har enda ikke møtt en som er for "Straight Pride" og lignende slagord som ikke er homofob. Dere er kanskje ikke nødvendigvis ekstreme homofober, men det ligger der i grunn.

 

 

Minner meg om idiotien rundt Black lives matter, der folk som påpekte at "all lives matter" ble kalt rasister og white supremacists. 

 

Fordi "all lives matter" er unødvendig. Det er underforstått at det er "Black Lives Matter too" ikke kun mørke. Hvite mennesker har ikke et problem med rasisme og systematisk målretting fra politiet i vesten. Det er en grunn til at Black Lives Matter kom fram. 

 

 

Folk er noen jævla NPC'er.

 

Å komme med den der er bare flaut  :lol: . Hvor er "Wake up sheeple"? Når du kaller alle andre NPC-er så prøver du å si at de ikke kan tenke for seg selv, men da sier du også at du ikke klarer å ta til deg andre sine synspunkt, erfaringer og meninger. Andre mennesker tenker like mye selv som du gjør (kanskje tilogmed mer). Å invalidere deres meninger med å kalle de NPCer er bare direkte frekt og trangsynt. 

 

 

Skaff deg litt empati før du går ut og forsurer hverdagen til andre.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man kan fint være stolt over å være hetero. Problemet er når folk skal begynne å lage kampanjer for å promotere at de er hetero, og problemet kommer fordi det er et direkte motsvar til Pride og lignende. Altså de er ikke enige i det Pride står for. Jeg har enda ikke møtt en som er for "Straight Pride" og lignende slagord som ikke er homofob. Dere er kanskje ikke nødvendigvis ekstreme homofober, men det ligger der i grunn.

Hvorfor skal ikke jeg få promotere at jeg er hetero? Jeg er hvit, mann og hetero, og stolt av det. Jeg støtter også homofiles rettigheter. Så der gikk hele teorien din rett i vasken. Too bad.

 

Du er altså for forskjellsbehandling, der kun minoriteter og utvalgte folk skal få gjøre enkelte ting. For en umoralsk person du er.

 

 

Fordi "all lives matter" er unødvendig. Det er underforstått at det er "Black Lives Matter too" ikke kun mørke. Hvite mennesker har ikke et problem med rasisme og systematisk målretting fra politiet i vesten. Det er en grunn til at Black Lives Matter kom fram.

All lives matter er unødvendig? Da er BLM automatisk unødvendig også, siden svarte liv innegår i alle liv.

 

Svarte mennesker har ikke et problem med rasisme fra politiet i vesten heller, det er faktisk ingen svarte mennesker i verden som er så priviligerte som de som lever i vesten.

 

 

 

Å komme med den der er bare flaut  :lol: . Hvor er "Wake up sheeple"? Når du kaller alle andre NPC-er så prøver du å si at de ikke kan tenke for seg selv, men da sier du også at du ikke klarer å ta til deg andre sine synspunkt, erfaringer og meninger. Andre mennesker tenker like mye selv som du gjør (kanskje tilogmed mer). Å invalidere deres meninger med å kalle de NPCer er bare direkte frekt og trangsynt.

 

 

Huff så krenket vi ble da.

Ja, jeg kaller folk NPC'er. Det finnes ufattelig mange som faktisk ikke klarer å tenke selv, og sluker alt media serverer dem rått uten en eneste kritisk tanke.

 

Slike mennesker er noen jævla NPC'er/fillers, og det står jeg for.

 

Og selvfølgelig finnes det også mange som tenker mer enn meg, og er mye smartere enn jeg noen kommer til å bli, men det var heller ikke dem kommentaren var rettet mot. 

 

Skaff deg litt empati før du går ut og forsurer hverdagen til andre.

Du kjenner ikke meg så spar meg. De eneste som forsurer hverdagen er slike som deg, som tror de har monopol på meninger.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Titusenvis av mennesker promoterte at de var hetero, homo, transseksuelle, polyamorøse og det ene og det andre i prideparaden i Oslo. Opp mot 300.000 mennesker var med og feiret pride i en by med 660.000 innbyggere forteller alt om hvor viktig det er.

 

Ikke minst viser noen av de forhistoriske holdningene vi ser i samfunnet (og denne tråden) at nødvendigheten av pride i aller høyeste grad fortsatt er til stede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud, Tåkefyrste. Hvorfor kan du aldri diskutere på en ordentlig måte? Å diskutere er ikke bare å prøve å vri på budskapet til den andre eller å være pedantisk.

 

Hvorfor skal ikke jeg få promotere at jeg er hetero? Jeg er hvit, mann og hetero, og stolt av det. Jeg støtter også homofiles rettigheter. Så der gikk hele teorien din rett i vasken. Too bad.

 

Du er altså for forskjellsbehandling, der kun minoriteter og utvalgte folk skal få gjøre enkelte ting. For en umoralsk person du er.

Den gikk ikke i vasken. Straight Pride hadde ikke vært her hadde det ikke vært for vanlig Pride. Det er et MOTSVAR til Pride og alle som støtter det er homofober i en viss grad. Det er ikke det samme som å være stolt over å være hetero. Det er rart å være "stolt" over å være hetero, når det er så mye lettere enn alle andre legninger. Man kan fint være glad for det, men å være stolt over noe du ikke har utrettet selv er litt rart.

 

All lives matter er unødvendig? Da er BLM automatisk unødvendig også, siden svarte liv innegår i alle liv.

 

Svarte mennesker har ikke et problem med rasisme fra politiet i vesten heller, det er faktisk ingen svarte mennesker i verden som er så priviligerte som de som lever i vesten.

Nei, problemet har jo vært at svarte liv tydeligvis IKKE innegikk i alle liv. Svarte folk i USA har vært diskriminert mot av politiet i LANG tid. Det er grunnen til at BLM trengtes. For å LIKESTILLE de med hvite folk. Svarte folk i USA er mer privilegert enn svarte folk i f.eks. Kongo? Sjokk, men det betyr ikke at de ikke blir diskriminert mot i USA.

 

Homofile i Norge har det bedre enn i de fleste andre land, men det betyr ikke at de fortsatt ikke blir diskriminert mot her.

 

 

 

 

Huff så krenket vi ble da.

Ja, jeg kaller folk NPC'er. Det finnes ufattelig mange som faktisk ikke klarer å tenke selv, og sluker alt media serverer dem rått uten en eneste kritisk tanke.

 

Slike mennesker er noen jævla NPC'er/fillers, og det står jeg for.

 

Og selvfølgelig finnes det også mange som tenker mer enn meg, og er mye smartere enn jeg noen kommer til å bli, men det var heller ikke dem kommentaren var rettet mot. 

 

 

Du kjenner ikke meg så spar meg. De eneste som forsurer hverdagen er slike som deg, som tror de har monopol på meninger.

Å kalle folk for krenket betyr ikke at de er krenket. Skal jeg kalle deg krenket også? Dette er en diskusjon. Et motsvar betyr ikke at noen er krenket.

 

Du sluker jo ting fra media selv, så hvordan du tror du er over andre er helt uforståelig.

 

Og ingen har monopol på meninger, men det er et problem når meningene dine og andres går negativt utover minoritetsgrupper. Da kan det være en ide å opplyse og utdanne dere litt.

 

 

Du høres ut som du kommer rett utifra /r/The_Donald på Reddit i alt du diskuterer og det er kvalmt å se på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke jeg få promotere at jeg er hetero? 

 

Det kan du vel, om du vil. Jeg vet ikke hvorfor du vil, for jeg har aldri følt det behovet. Men vær så god.

 

Det er selvsagt bare mitt personlige syn: Gay Pride blir ikke noe mindre verd av at andre feirer også. Aller helst burde vi jo kunne feire sammen alle sammen, uavhengig av legning og farge og nasjonalitet og religion og ...

 

Personlig mener jeg jo det er vel så viktig å feire at man utretter noe enn at man er noe. Helt hva heterofile har utrettet i kraft av å være heterofile er jeg ikke sikker på. Der er Gay pride annerledes, fordi legningen er sentral for samfunnsendringene. 

 

Og så kommer det jo litt an på måten man promoterer på. Om man gjør det ved å feire sin egenart eller ved å rakke ned på andres. jeg tiltror deg evnen til å gjøre det første uten det siste, så vær så god, promoter i vei! 

 

Geir :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Herregud, Tåkefyrste. Hvorfor kan du aldri diskutere på en ordentlig måte?

 

(...)

 

Du høres ut som du kommer rett utifra /r/The_Donald på Reddit i alt du diskuterer og det er kvalmt å se på.

Litt stein i glasshus å først snakke om å ikke diskutere skikkelig, for så å tilegne andre folk egenskaper for å slippe å ta dem seriøst. Har aldri lest den subredditen, men jeg synes forøvrig Trump gjør en ok jobb. Så da vet du det.

 

Så fordi at noen heterofile ser at homofile feirer seg selv, og ønsker å gjøre det samme, så tråkker de på dem og er homofobe? Det blir like dumt som å si at om du feirer 17. Mai i USA, så tråkker du på 4. Juli. Det må da gå an å ha begge deler uten å tråkke på hverandre?

 

Fortell meg forresten hva du gjør for homofiles rettigheter ved å delta i pride, eller skifte profilbilde på facebook til en regnbue i noen dager?

 

Du gjør vel ca. like lite som meg som ikke går i pride, og som ikke bytter profilbilde. Bortsett fra virtuesignaling selvfølgelig, men det har aldri hjulpet noe som helst annet enn selvfølelsen.

 

Det kan du vel, om du vil. Jeg vet ikke hvorfor du vil, for jeg har aldri følt det behovet. Men vær så god.

Takk, jeg har aldri hatt det behovet jeg heller, men når man ser hvor negativt folk reagerer på tanken av dette så kanskje det blir behov for det snart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du gjør vel ca. like lite som meg som ikke går i pride, og som ikke bytter profilbilde. Bortsett fra virtuesignaling selvfølgelig, men det har aldri hjulpet noe som helst annet enn selvfølelsen.

 

Så du tror at dette er "virtue signaling"? Det går vel utifra det bare fordi du tror det styrker saken din.  

Jeg har gjort mye. Jeg har gått i Pride og vært med å støtte de offentlig på flere områder. Samboeren min er bifil og jeg har flere familie-medlemmer og gode venner som er LGBT og støtter de når jeg kan. Selv det å kjempe mot homofobiske holdninger på nett hjelper også. 

 

Jeg (som forøvrig er en hetero hvit mann) har vært ganske godt inne i LGBT-miljøet. Ikke en gang har jeg følt ubehag, at noe blir presset på meg, at det er en eller annen agenda, eller noe annet som de som er i mot homofile og/eller Pride er redd for. De er akkurat like gode rollemodeller for barn som resten av samfunnet. Det er bare vanlige mennesker som er i personer av samme kjønn. Alle andre egenskaper som blir kastet på de må du kaste på resten av folkene også, fordi de er bare vanlige folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har da aldri sagt at homofile er dårlige rollemodeller? Bifile, homofile, lesbiske er helt vanlige mennesker som er tiltrukket av samme kjønn. Nå diskuterer vi 2 forskjellige ting.

 

Alt jeg sa var at jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bli så jævlig opprørt over at noen vil ha en parade for heterofile. Som om man da ødelegger homofiles rettigheter på noe vis.

 

Vi som ikke er minoriteter må da få lov å være stolte over oss selv vi også.

Jeg har aldri tidligere hatt behov for å være stolt over legning, etnisitet osv, men når jeg ser hvordan folk reagerer med avsky på at en hetero hvit mann er stolt over å være hetero, hvit eller mann, da går det en faen i meg, og jeg kommer til å promotere at JO, det er helt ok å være hvit mann.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alt jeg sa var at jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bli så jævlig opprørt over at noen vil ha en parade for heterofile. Som om man da ødelegger homofiles rettigheter på noe vis.

 

Tror ikke noen her har problemer med heterofile eller det å akseptere seg selv som heterofil. Problemet er at straight pride er like mye om heterofil stolthet som white pride er stolthet av den hvite rase. Om man hakker litt på den syltynne fasaden så finner man fort ut at dette er en hatgruppe som er motstander av homofili, og ikke forkjempere for heterofili.

 

See-no-evil-hear-no-evil-speak-no-evil-m

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...