Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
oophus skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke bedre at man stoler på et system som feiler, selv om det feiler sjeldnere? Det er jo da man blir sløve og stoler for mye på systemet.. 

jo det er bedre om en stoler like mye på to system der ett er bedre… folk kjører timevis med FSD uten problemer nå. Man kommer stort sett ikke minutter engang med AP om en er utenfor motorvei.

det er åpenbart bedre å være uoppmerksom på fsd vs ap.

dog bør en ikke være upppmerksom på noen av de og begge har systemer for å detektere dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

det er åpenbart bedre å være uoppmerksom på fsd vs ap.

Hvor ofte er du uoppmerksom på AP?
Vil du være mer uoppmerksom med FSD trur du? 

Hva vil resultatet isåfall være ved en feil som vi begge vet kommer på FSD om du grunnet et "bedre" system en AP har en tendens til å tillate deg til å være oftere uoppmerksom? 

Sett deg så i den gjengse sjåførens sko, så selv om du personlig ikke vil være mer eller mindre oppmerksom med FSD, så kan du jo tippe om så er tilfellet hos snittsjåføren. 

Litt lesestoff:
Rethinking Advanced Driver Assistance System taxonomies: A framework and inventory of real-world safety performance - ScienceDirect

Man kan vel gjøre seg enig i det denne studien sier. Så lenge fabrikantene ikke selv er ærlige om egne tall og statistikk, så kan det ikke komme en situasjon der man kan være sikre på at dette er en forbedring. 

Endret av oophus
Skrevet

Er Tesla i stand til å levere god service når salget øker så kraftig? Mange opplever lange ventetider og dårlig oppfølging ved service. Nå som Tesla selger enorme mengder biler, er jeg usikker på hvordan de skal sikre nok kapasitet framover.

Får Tesla-eiere rask hjelp ved feil eller skader, eller må vi regne med enda lengre ventetid?

Jeg er også litt usikker på om det er lurt å kjøpe en bil som det selges så mange av, spesielt med tanke på service og annenhåndsverdi.

Hva tenker folk?

Skrevet (endret)
OddZen skrev (37 minutter siden):

Er Tesla i stand til å levere god service når salget øker så kraftig? Mange opplever lange ventetider og dårlig oppfølging ved service. Nå som Tesla selger enorme mengder biler, er jeg usikker på hvordan de skal sikre nok kapasitet framover.

Får Tesla-eiere rask hjelp ved feil eller skader, eller må vi regne med enda lengre ventetid?

Jeg er også litt usikker på om det er lurt å kjøpe en bil som det selges så mange av, spesielt med tanke på service og annenhåndsverdi.

Hva tenker folk?

Stortsett ja, er min erfaring. Det samme med leiebil når de må ha bilen utover åpningstid. Dog har jeg venta på ny bakluke siden mars i år og har ikke fått time og oppfølging på det før nå i midten av desember. Men utenom det har jeg fått rask hjelp av mobilservice på kosmetiske ting og en knekt powerstrut.

Ellers er det ganske så enkelt å bestille service via appen. Men på flere av servicestedene på østlandet nå er det ikke mulig å få time før i januar. 

Annenhåndsverdi er en annen ting. Når det blir så mange av en bil, går det jo naturligvis utover annenhåndsverdien som jeg fint fikk merka forrige mnd selv. Prøvde å selge privat til litt under markedspris uten særlig med interesse/meldinger. Blir fort sånn når det ligger hundrevis av samme bil på Finn. Må enten skille seg ut en god del eller ligge et godt stykke under markedspris. 

Endret av Iterion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...