Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snowleopard skrev (3 timer siden):



De skal nemlig tåle "inspirert kjøring",. ;) og skal minne endel om BMW (som er målestokken) for sportslighet og samtidig kontroll og styrefølelse.

For all del, franskmenn har biler som definitivt kan kjøres sportslig, bl.a. er de store i rallycross. Men da er nok bilene satt opp med helt andre fjærer en det du får bilene levert med fra fabrikken.

Sportslighet og fjærstivhet henger ikke nødvendigvis sammen, og franskmenn har feks bygget de beste GTI bilene de siste 40 årene.  Teslas problem er at de er amerikanske, og der har de ingen kultur for chassiskalibrering slik vi kjenner det i Europa, bla har de en tendens til å tro at stivt=sportsli. For al del, jeg synes Model S var en ganske bra bil, selv med stålfjærer, men det kan skyldes at Rowlinson fremdeles var med på lasset på den tiden. Han kom jo som kjent fra Lotus, som kanskje har de beste folkene i verden på området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 timer siden):

Det som er fint med knappene er at alt er utrolig nærme. Flytter fingre mot hender. 

Jeg har startet å like det. Men, og fortsatt ett stort men. Å blinke ut etter stor sving er rart. 

Nærmere hender, ja. Men hva med endring av "gir"? Det må du på skjermen de gangene den ikke klarer det av seg selv? Og det med mindre haptisk feedback blir jo bare enda verre i den nye løsningen.

Salvesen. skrev (9 timer siden):

Jepp, men det er problemet. De må kjøpes av Mercedes. Det er ikke planen til Tesla. Her skal alt lages inhouse. På godt og vondt.

Kan de ikke lage en spak?

Lenke til kommentar
Zeph skrev (17 minutter siden):

Eg vil tru Tesla ikkje har som mål å bringe spaken tilbake. Færre delar betyr billegare produksjon.

Jeg tror heller ikke de har det, men den unnskyldningen med at det er så mye billigere kjøper jeg ikke helt. De gjør masse ting som er kompliserende med bilene sine. Ambient light krever jo masse strømkabler, ekstra deler +++ og verdien det gir kan jo diskuteres. Hvorfor skal de da spare 20 kroner med å kutte en spake?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Jeg tror heller ikke de har det, men den unnskyldningen med at det er så mye billigere kjøper jeg ikke helt. De gjør masse ting som er kompliserende med bilene sine. Ambient light krever jo masse strømkabler, ekstra deler +++ og verdien det gir kan jo diskuteres. Hvorfor skal de da spare 20 kroner med å kutte en spake?

Enig, de kunne bare droppet de "ambient light"-greiene. Slikt er bare plagsomt under mørkekjøring uansett, det var det første jeg skrudde av for god på X'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Iterion said:

Noen som har noen gode forslag til setetrekk på en TM3? 

Er vel ikke så lurt, da den har airbag i sidene på setet https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_au/GUID-0943510B-B8A7-4E0E-8998-62ACB9BD4D12.html

Quote

Do not use seat covers on Model 3. Doing so could restrict deployment of the seat-mounted side air bags if a collision occurs. It can also reduce the accuracy of the occupant detection system, if equipped.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 timer siden):

Nærmere hender, ja. Men hva med endring av "gir"? Det må du på skjermen de gangene den ikke klarer det av seg selv? Og det med mindre haptisk feedback blir jo bare enda verre i den nye løsningen.

Kan de ikke lage en spak?

Bilen velger så og si alltid rett. Men en må gjøre det på skjerm om en skal skifte gir utenfor når en er i park. Det er null stress.

 

Står nok ikke på kan, men heller at de ikke vill. Det er nok ett helsikken å få slike ting godkjent world wide uten at jeg kjenner til prosessen.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 4.9.2023 den 18.04):

Jeg vet ikke helt, da spaken ikke fungerer optimalt for min del. Det er mulig jeg bruker den feil, men jeg har på både Model 3 og Y hatt problemer med at når jeg trykker spaken ned eller dytter den opp, så skrur ikke blinklys seg på enkelte ganger. Og det skjer veldig ofte når jeg skal blinke meg ut av en rundkjøring, for eksempel. Og noen ganger ønsker jeg å kansellere blinkingen fordi den ikke gjør det selv, og av og til gjør den det, mens andre ganger gjør den det ikke, eller den begynner å blinke motsatt/feil vei.

Mulig jeg ikke har skjønt hvordan spakene på Model 3 og Y fungerer, men jeg hadde aldri noe slikt problem med Model S/X, eller andre biler jeg har kjørt.

Kanskje de nye knappene fungerer bedre for meg.

Ser ut til at jeg ikke er alene ja. Kanskje jeg burde ha googlet det tidligere.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/turn-signal-stalk-sometimes-does-not-seem-to-do-anything.243041/

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/turn-signal-intermittently-doesnt-work.303975/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...