Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Da var det offisielt ja! Ser ikke ut som prisene har endra seg så her får man nå enda mer for pengene. Liker ikke at de har fjerna spakene på rattet, men utenom det virker det som de har kommet med noen gode forbedringer her. Litt usikker på hva jeg synes om endringene på front og baklys også. På tide at de kom med nye seter da med ventilering. Liker også resten av endringene på interiøret. Kanskje det blir å gjøre et innbytte etter hvert 😛 13500 kr for de nye 19" Nova-felgene. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Snowleopard said:

Ingen som kommenterer fargene? Stealth Grey erstatter Quicksilver, og Ultra Red erstatter Midnight Cherry Red.

Jeg liker den nye gråfargen, også over den forrige Midnight Silver Metallic, som og er langt bedre enn Quicksilver.

Og Ultra Red er jo milevis bedre enn både Midnight Cherry Red og den gamle Red Multi Coat.

ultra red erstatter ikke midninght cherry red, den er eksklusiv kun for model y fra berlin.

Red multi coat som blir erstattet.

Lenke til kommentar

Og ikke f…. Om Stealth Grey ser bedre ut en Quicksilver! Hehe 😎

(Hadde Ultra Red vært tilgjengelig for Y så hadde jeg tatt den. Sexy af) 

Forøvrig, Midnight Cherry Red ser utrolig ut i sola, helt nydelig - særlig på Performance. Men i mørkere settinger så er den «meh» med mine øyne

Savner litt flere blåfarger fra Tesla. Og grønn/gul. BMW har hatt noen gulfarger som har vært helt sinnsyke. For MY nå så er det bare 2/5 som er «farger», mens de tre andre er svart/hvit/grå 

Valgte QS (som kjent) og selvom jeg ikke liker sølvfarger så var denne «mørk nok» til at jeg likte den. Den endrer seg også endel med lyset, slik som Cherry Red

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes den nye Stealth Grey fargen ser ganske så lik ut som midnight silver metallic(som er fargen jeg har min i). Ellers virket rattet og interiøret ellers av mye høyere kvalitet. Men virker ikke som de har gjort noen endringer på skjermen? Er det kun Model S som har muligheten til å vippe skjermen? Det hadde vært ganske så nice hadde de implementert dette i model 3 også.  

En ting til: Håper Tesla virkelig ikke begynner å fjerne spakene til blinklys og gir på de neste modellene deres også. Vil mye heller ha de enn å måtte styre med de to rulleknappene på rattet. Kommer nok fint til å stå over denne oppgraderinga og heller vente å se hva neste bilen deres blir.

Veldig spent på fremtidig design/rekkevidde/batteri og ikke minst teknologi! Blir virkelig spennende å se hvor Tesla er om 5 år og hvor mange nye modeller de har kommet med innen da. Har ikke noe hastverk for å si det sånn :) 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (27 minutter siden):

ultra red erstatter ikke midninght cherry red, den er eksklusiv kun for model y fra berlin.

Red multi coat som blir erstattet.

Sorry, det har du rett i. TM3 produseres jo ikke i Berlin, og disse er da Berlin Only-farger. My bad! Blandet med TMY SR som tidligere ikke ble produsert i Berlin.

bshagen skrev (24 minutter siden):

Og ikke f…. Om Stealth Grey ser bedre ut en Quicksilver! Hehe 😎

(Hadde Ultra Red vært tilgjengelig for Y så hadde jeg tatt den. Sexy af) 

Forøvrig, Midnight Cherry Red ser utrolig ut i sola, helt nydelig - særlig på Performance. Men i mørkere settinger så er den «meh» med mine øyne

Savner litt flere blåfarger fra Tesla. Og grønn/gul. BMW har hatt noen gulfarger som har vært helt sinnsyke. For MY nå så er det bare 2/5 som er «farger», mens de tre andre er svart/hvit/grå 

Valgte QS (som kjent) og selvom jeg ikke liker sølvfarger så var denne «mørk nok» til at jeg likte den. Den endrer seg også endel med lyset, slik som Cherry Red

Om den første, beklager men du tar helt feil...! ;)

Ultra Red er dritlekker. Har spottet ettpar TMS i fart, blant annet en jeg "raste forbi" (treg bil, assa! Hehehe!). Sier ikke at MCR er stygg, men jeg synes den er mer burgunder, på grensen til en lilla-variant, og dermed en nyanse jeg ikke ville valgt. Jeg hadde helt klart valgt Ultra Red over MCR, any day.

Skulle gjerne sett de heller la til QS og MCR som tilleggsvalg fremfor å erstatte eksisterende farger, og gjerne noen farger til. Liker ikke at det er så begrenset utvalg, da farger mer eller mindre er der man skiller bilene best fra hverandre, og ellers blir det fort veldig likt.

Og ja, jeg ser paradokset i at jeg liker den nye gråfargen best. Men man kan gjøre endel også ved å få felger, kantlister, og logoer, samt dekorstriper eller andre detaljer i kontrast-farger. Har hatt tanker om å få endel elementer i kobber-rød eller kobber-brun på bilen min, og tenker det ser lekkert ut på mange biler, inkludert alle Tesla-modellene.

Se bare på Cupra Born og Cupra Tavascan der man kan fåp dette fra fabrikk. Ja, der er det nesten vanskelig å velge det bort. Skulle jeg hatt VW AG-bil, hadde jeg helt klart valt en av disse, og mest sannsynlig Tavascan i grå med kobber.

Iterion skrev (17 minutter siden):

Synes den nye Stealth Grey fargen ser ganske så lik ut som midnight silver metallic(som er fargen jeg har min i). Ellers virket rattet og interiøret ellers av mye høyere kvalitet. Men virker ikke som de har gjort noen endringer på skjermen? Er det kun Model S som har muligheten til å vippe skjermen? Det hadde vært ganske så nice hadde de implementert dette i model 3 også.  

Så først på mobilen, men synes den fremstår som endel mørkere. Og må si jeg liker det veldig godt.

Lenke til kommentar

Liker formen på de nye frontlyktene, men ikke de nye signature/kjørelysene som nå er under hovedlysene og mye mer likt alt annet der ute.
Og liker definitivt ikke de nye baklysene som nå er produsert i ett stykke for å spare penger og stikker ut som to såre tomler når bagasjelokket er oppe.
Og inntil "steer-by-Wire" er på plass så ser ikke jeg hvordan noen kan bli vant med blinklys og gir som knapper på rattet...

Så selv om der ellers er mye nytt som er helt supert, ser ikke jeg meg selv i den modellen akkurat nå nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 31.8.2023 den 12.59):

Fordelen med å eie et mediekåt merke som Tesla er at hvis sånne ting blir utbredt så blir det slått opp i alle aviser verden over, så du kan banne på at det blir tatt hånd om.

Tesla trenger jo ikke å være mediekåte. Media skriver om dem så blekket spruter uansett hva de gjør.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Snowleopard said:

Sorry, det har du rett i. TM3 produseres jo ikke i Berlin, og disse er da Berlin Only-farger. My bad! Blandet med TMY SR som tidligere ikke ble produsert i Berlin.

Om den første, beklager men du tar helt feil...! ;)

Ultra Red er dritlekker. Har spottet ettpar TMS i fart, blant annet en jeg "raste forbi" (treg bil, assa! Hehehe!). Sier ikke at MCR er stygg, men jeg synes den er mer burgunder, på grensen til en lilla-variant, og dermed en nyanse jeg ikke ville valgt. Jeg hadde helt klart valgt Ultra Red over MCR, any day.

Skulle gjerne sett de heller la til QS og MCR som tilleggsvalg fremfor å erstatte eksisterende farger, og gjerne noen farger til. Liker ikke at det er så begrenset utvalg, da farger mer eller mindre er der man skiller bilene best fra hverandre, og ellers blir det fort veldig likt.

Og ja, jeg ser paradokset i at jeg liker den nye gråfargen best. Men man kan gjøre endel også ved å få felger, kantlister, og logoer, samt dekorstriper eller andre detaljer i kontrast-farger. Har hatt tanker om å få endel elementer i kobber-rød eller kobber-brun på bilen min, og tenker det ser lekkert ut på mange biler, inkludert alle Tesla-modellene.

Se bare på Cupra Born og Cupra Tavascan der man kan fåp dette fra fabrikk. Ja, der er det nesten vanskelig å velge det bort. Skulle jeg hatt VW AG-bil, hadde jeg helt klart valt en av disse, og mest sannsynlig Tavascan i grå med kobber.

Så først på mobilen, men synes den fremstår som endel mørkere. Og må si jeg liker det veldig godt.

Jeg tror kobber bli litt vel mote farge, som ser datert ut om kort tid (egentlig allerede i mine øyne). 

Jeg synes QuickSilver er helt fantastisk, og angrer på at jeg ikke hadde litt is i magen og ventet på den. Den minner om Porsche sin GT silber, som jeg digger.

Er fan av skikkelige farger på biler, men lett å gå for det safe «Roser er røde, fioler er blå, biler er svarte, hvite eller grå.»

Fargekartene til BMW og Porsche skulle vært tilgjengelige på Tesla, det hadde vært noe.

BMW Mint Grün
Porsche Oslo Blue

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner sort taktrekk og uttrekkbar lårstøtte. Ellers ser den meget bra ut. Med priser som ligger bare ca 20 tusen under model y, er den litt for dyr? Syns kanskje den burde vært 20-30 tusen rimeligere. Enten det eller så er model y for billig. Selv med facelift og store oppgraderinger tror jeg ikke det blir noen storselger, men kanskje topp 10. Det begynner å bli mange alternativer nå, ikke som i 2019.

Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Savner sort taktrekk og uttrekkbar lårstøtte. Ellers ser den meget bra ut. Med priser som ligger bare ca 20 tusen under model y, er den litt for dyr? Syns kanskje den burde vært 20-30 tusen rimeligere. Enten det eller så er model y for billig. Selv med facelift og store oppgraderinger tror jeg ikke det blir noen storselger, men kanskje topp 10. Det begynner å bli mange alternativer nå, ikke som i 2019.

100km lengre rekkevidde også. Det er ganske mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 9/1/2023 at 11:05 AM, kremt said:

Kommer den til å se litt rar ut med bakluka oppe? Lyktene ligner på noen vinger. Ser heller ikke ut som denne versjonen er godkjent eller kommer til å bli solgt i North America verken dette året eller i nær fremtid, kanskje delvis pga manglende lys med åpen luke.

 

1693557060400-png.970038

Ser ut som de løser det ved å ha to røde lys nede ved diffusoren? Sammen med ryggelyset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...