Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

On 1/20/2023 at 8:04 AM, Kahuna said:

Jeg har lagt merke til at automatisk skiltlesing ser ut til å slite spesielt med lysskilt. Jeg lurer på om skiltene bruker pulserende LED. Har ennå ikke rotet meg til å ta bilde av skiltene for å sjekke men jeg ser andre skilt med pulserende LED blir 'rare' på mobilbilder og da er det nærliggende å tenke at det også kan være et problem for bilens kamera.

Maskinlæringen er ikke trent på denne typen skilt i det heletatt. Og siden Europa er sisteprioritet så kan det ta veldig lang tid tror jeg.

Det krever en helt annen teknikk og kanskje en ny modell for man må lese den over flere frames pga flimringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
l0mf0mgl0mbl0og skrev (4 timer siden):

Maskinlæringen er ikke trent på denne typen skilt i det heletatt. Og siden Europa er sisteprioritet så kan det ta veldig lang tid tror jeg.

Det krever en helt annen teknikk og kanskje en ny modell for man må lese den over flere frames pga flimringen.

De burde allerede kjenne igjen den generelle utformingen av skiltet. Kanskje det er så enkelt som å ta en enkelt frame med lang nok eksponeringstid til å få med hele blinksyklusen?

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Kahuna said:

De burde allerede kjenne igjen den generelle utformingen av skiltet. Kanskje det er så enkelt som å ta en enkelt frame med lang nok eksponeringstid til å få med hele blinksyklusen?

ja muligens .jeg tror de må bare samle frames over tid og så sy sammen bildet, men det er ikke trivielt heller når du er i bevegelse. men mye burde være på plass med de nettverkene som er i v11

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 timer siden):

 

Y 7 seter i kanada. Har denne vært tilgjengelig før? Kan ikke si jeg har sett noen reviews siden lanseringen. Ser trangt ut, men fungerer for barn/ungdom.

Interessant! Har heller ikke sett noe til 7-seteren siden lanseringen. Trodde vel egentlig at Tesla hadde gitt opp å produsere Model Y som 7-seter. Bakerste seterad er nok kun å regne som barneseter, akkurat som det var på den SUV'en jeg hadde en gang i tiden. Ungene vokste skremmende fort ut av de bakerste setene der.

Lenke til kommentar

Jeg har en TMY som selvfølgelig har LED-lykter med plastlinser/deksel over.

Det første som skjer når det blir minusgrader er at det danner seg et hvitt islag over lyktene. Det går jo utover lyset fra lyktene.

Er det noe man kan smøre på / behandle lykteglassene (i plast) med, for å unngå eller minimere dette problemet?

Noen som vet om en løsning?

Ja, jeg vet at jeg kan tine isen f.eks. med en plastpose med varmt vann, men det er ikke så praktisk gjennomførbart bestandig, og er IKKE det jeg spør om her. 🙃

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (24 minutter siden):

Jeg har en TMY som selvfølgelig har LED-lykter med plastlinser/deksel over.

Det første som skjer når det blir minusgrader er at det danner seg et hvitt islag over lyktene. Det går jo utover lyset fra lyktene.

Er det noe man kan smøre på / behandle lykteglassene (i plast) med, for å unngå eller minimere dette problemet?

Noen som vet om en løsning?

Ja, jeg vet at jeg kan tine isen f.eks. med en plastpose med varmt vann, men det er ikke så praktisk gjennomførbart bestandig, og er IKKE det jeg spør om her. 🙃

Interessant, har ingen aning om produkter men er interessert selv. Dette er vell ett problem for alle nye biler med led som avgir liten varme.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (4 minutter siden):

Tviler på at jussen er på bilførerens side om dette brukes og noe skjer .... "Men de fleste kjører jo i denne hastigheten"

Man er alltid ansvarlig for egen kjøring når en bruker AP/FSD. Bilen velger til tider feil fartsgrense, på grunn av ikke lest/feil kart data etc. Om dette er for fort får DU boten. Ikke bilen.

For en god del år tilbake opplevde jeg dette selv. Kjørte på AP i en tunell. 80km/t. Før utgangen er det skilting om 60 sone. Dette fikk ikke bilen med seg, og med dårlig dekning ble nok ikke kartdata brukt heller. Jeg har også uoppmerksom så justerte ikke. Politiet står med radar rett utenfor tunell. 4k i bot mener jeg det var. Det var en søndag jeg hadde fikset en båt som var innom vestlandet for helgen, ble ca netto 0 kroner den dagen😅

Lenke til kommentar

Da bestemte døra på førersida å plutselig funke som normalt igjen etter nesten en uke hvor den ikke fungerte i det hele tatt. Snodig for å si det mildt. Men det har skjedd tidligere også at den plutselig ikke vil fungere, så det må være en feil der. Kom noen rare lyder også når jeg har prøvd å åpna døra på vanlig måte, og kun vinduet åpna seg fremfor døra med dørknappen.  De kommer heldigvis neste uke og skal sjekke det. I tillegg til cruisekontrollen som fortsatt ikke fungerer, og begge baklysa som ble bytta i fjor engang, men som det har satt seg kondens i, igjen. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (6 timer siden):

Da bestemte døra på førersida å plutselig funke som normalt igjen etter nesten en uke hvor den ikke fungerte i det hele tatt. Snodig for å si det mildt. Men det har skjedd tidligere også at den plutselig ikke vil fungere, så det må være en feil der. Kom noen rare lyder også når jeg har prøvd å åpna døra på vanlig måte, og kun vinduet åpna seg fremfor døra med dørknappen.  De kommer heldigvis neste uke og skal sjekke det. I tillegg til cruisekontrollen som fortsatt ikke fungerer, og begge baklysa som ble bytta i fjor engang, men som det har satt seg kondens i, igjen. 

Var det veldig kaldt hos deg? Og ble det mildere når den begynte å virke igjen?

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (20 minutter siden):

Var det veldig kaldt hos deg? Og ble det mildere når den begynte å virke igjen?

Ja det har vært rundt -15 grader de siste dagene, mens i går kveld var det rundt -3c. Men det er kun førerdørsida det skjer med, er vel 3 gangen det har skjedd nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...