Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

kremt skrev (4 timer siden):

Garantien er vel et spørsmål. Med så mange biler til salgs ser jeg liten grunn til å gå for en som er bruktimportert. BNH ser ut til å selge masse slike biler. Jeg syns de er alt for dyre. Sør import også.

Noen som har vært borti utvidet garanti på 1 år?

Vurderer sterkt en brukt YLR på grunn av sensorer og litt høyere nyttelast.  
 

PS! Ser noen er fritatt for omreg.avg. Og andre har det på Finn. Hva er reglene her nå egentlig?

Endret av VistaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Ja det gir mening, mulig min ikke var aktiv heller. Men den viste i service menyen. Sjekket nettopp S da jeg trodde denne fortsatt hadde. Men ingen radar å se. Må også si at fantombremsing er helt fraværende i denne. Y hadde noen få i mnd, men på S har det ikke vært antydning engang.

 

20230121_140433.jpg

Ganske utrolig å lese hvem som er best på driver assist ifølge encap. Jo det er S/Y(2022) som gjør dette med kamera. Hmm var ikke helt det 'ekspertene' spådde når radar ble fjernet og nå USS...

Og når dette failer finner de encap nevnt i kode og mener tesla jukser. For en tid vi lever i!

Screenshot_20230121_173856_Chrome.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VistaX skrev (3 timer siden):

Et par spørsmål:

1. Er den enkelt å ettermontere hengerfeste på en modell fra 2022 uten? Evt pris?

2. Er det vanlig med «klistremerker» på hver side bak ved hjulene?

 

Salvesen. skrev (3 timer siden):

Hvilken modell mener du? Men skal vell være rett frem på y/3. Må muligens inn. Koster rundt 10k.

Klistermerker? Mener du folie i hjulbuer? Mener dette er standard på alt nå. Iallefall y og S. 

Nja stemmer det? 
Jeg spurte spesifikt om dette når jeg kjøpte 2022 TM3 og de sa det ikke var mulig å ettermontere i det hele tatt. Da må du til tredjepart og kan likegodt bytte bilen til en med hengerfeste fra fabrikk. For Y vet jeg ikke, men regner jo med at det er samme?

Lenke til kommentar
Sampson skrev (17 minutter siden):

 

Nja stemmer det? 
Jeg spurte spesifikt om dette når jeg kjøpte 2022 TM3 og de sa det ikke var mulig å ettermontere i det hele tatt. Da må du til tredjepart og kan likegodt bytte bilen til en med hengerfeste fra fabrikk. For Y vet jeg ikke, men regner jo med at det er samme?

Hm mulig jeg bommer og det er bare på y/s/X? Har ikke fulgt så mye med på 3 siden 2019 egentlig. Y kan du få, men må betales. Fra september 2021(de tidligste i norge)

 

Edit: Ser man ikke kan kjøpe i webshop for 3. Så mulig det stemmer at det ikke går!

Endret av Salvesen.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VistaX skrev (17 timer siden):

 

PS! Ser noen er fritatt for omreg.avg. Og andre har det på Finn. Hva er reglene her nå egentlig?

Mange selgere juger på finn, så sjekk selv. Det er stort sett ca 6900, ikke lenger redusert for elbil.

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/eierskifte/

De fleste fritak får du automatisk i selvbetjeningsløsningen til Statens vegvesen: Kjøretøy som har vært registrert i mer enn 30 år. Kjøretøy som har vært registrert på samme eier to måneder eller mindre (samlet påskiltnings-/registreringstid)

 

Endret av Mag ne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står litt mellom brukt vs ny. Hvis man bestiller ny, så er det depositum på kr 2500 man ikke får igjen og da kan man si fra seg bilen selv etter man har fått melding om at den kan hentes? Eller hvordan funker det?

Føler bruktbilprisene er såpass høye i forhold til ny og så mye verdt er ikke ryggesensor. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (31 minutter siden):

Nææh, tenkte mer noe sånt som dette med noe smart løsning for å komme til under gulvet til høyre. Det du viser til er alt for stort og har samme problem at man ikke kommer til under?

image.png.b3b5be24a207d1094385561950f7971e.png

Gulvet er splittet i to. Så det jeg linker til kommer en sannsynligvis til det dype rommet, men ikke det bakerste. Men der er det så liten plass, jeg har aldri brukt dette. 

Buret du viser til er nok veldig vanskelig da det dekker begge platene. Mulig en kan modifisere platene slik at en kan åpne de til siden, om en er handy :)

Lenke til kommentar
VistaX skrev (6 minutter siden):

Står litt mellom brukt vs ny. Hvis man bestiller ny, så er det depositum på kr 2500 man ikke får igjen og da kan man si fra seg bilen selv etter man har fått melding om at den kan hentes? Eller hvordan funker det?

Føler bruktbilprisene er såpass høye i forhold til ny og så mye verdt er ikke ryggesensor. 

Hører noen har fått de kronene igjen, men ville ansett de som tapt selv og en må nok krangle om en vill ha. 

Du kan si i fra deg bilen når de tar kontakt ja, eller be om senere levering etc. Null stress, mange gjør dette. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Buret du viser til er nok veldig vanskelig da det dekker begge platene. Mulig en kan modifisere platene slik at en kan åpne de til siden, om en er handy :)

Er noe sånn jeg tenker, ja. Eller at det buret kan brukes uten å ha platene i i det hele tatt. Ser ikke helt behovet for de platene.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Er noe sånn jeg tenker, ja. Eller at det buret kan brukes uten å ha platene i i det hele tatt. Ser ikke helt behovet for de platene.

Ja det er kanskje den beste løsningen, fjerne de. Aner ikke om det finnes ett bur som passer sånn dog.

Evt kappe på midten her å feste på hengsler. Problemet er vell å få det fint:)

20230122_102720.jpg

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Ja det er kanskje den beste løsningen, fjerne de. Aner ikke om det finnes ett bur som passer sånn dog.

Evt kappe på midten her å feste på hengsler. Problemet er vell å få det fint:)

Er ikke så superopptatt av å få det fint i et bagasjerom. Det skal være praktisk:) Mulig jeg må gjøre noe sånt, men hadde vært fint å unngå til et eventuelt videresalg. Ellers må det bli noen hjemmesnekra bein på buret kanskje.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Er ikke så superopptatt av å få det fint i et bagasjerom. Det skal være praktisk:) Mulig jeg må gjøre noe sånt, men hadde vært fint å unngå til et eventuelt videresalg. Ellers må det bli noen hjemmesnekra bein på buret kanskje.

Kan jo alltids skjære ut en tilsvarende plate i finer eller noe slikt og erstatte platen som er der nå. så kan den legges inn igjen ved salg. 

Men tipper det er bedre løsninger som du nevner med å modifisere buret litt for å passe inn uten plate. Jeg tror iallefall ikke dette er noen showstopper på noen måte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...