Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Salvesen. said:

Dette burde tesla fikse med å senke vinduene når 12V batterispenning er "farlig" lav. De gjør dette på vinteren mener jeg på, at de senker vinduene litt om det er kaldt ute slik at de ikke fryser fast i toppossisjon. 

Vinduene går litt opp og ned på alle dørene når det er kaldt ja, for å hindre at de fryses fast.

Kom vel med en oppdatering i fjor en gang. Jeg stusset veldig på hva som var greia med bilen min når den begynte med det 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (14 timer siden):

Vinduene går litt opp og ned på alle dørene når det er kaldt ja, for å hindre at de fryses fast.

Kom vel med en oppdatering i fjor en gang. Jeg stusset veldig på hva som var greia med bilen min når den begynte med det 😅

Samme her. Kalibrerte sikker 8 ganger. Og virket hver gabg når jeg åpnet og lukket døren. 

For så å feile når jeg gikk ut av bilen.... 🙈🙈

Var veldig logisk! 😂

Lenke til kommentar
Jotun skrev (2 minutter siden):

Samme her. Kalibrerte sikker 8 ganger. Og virket hver gabg når jeg åpnet og lukket døren. 

For så å feile når jeg gikk ut av bilen.... 🙈🙈

Var veldig logisk! 😂

Når en har rammeløse vinduer så må en gi litt tid før en går ut. Knuste 2 ruter på min 1 serie back in the day. Var ingen oppdatering eller forståelse den gang.

Personlig skulle jeg ønska tesla droppa det her tullet. Ramme er bedre på alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiotisk med rammeløse vinduer ja. Det ser kult ut men ellers er det bare ulemper.

Vi kan vel kansje takke Mercedes for at Tesla bruker det? De sammarbeida jo i starten og Mercedesen er jo glad i rammeløse vinduer.

En kamerat kjørte for en del år siden en tidlig 90 noe modell Mercedes Sportline ettellerannet med rammeløse vinduer. Han brukte alltid å la nøklene stå i tenningen (bodde på bygda så var ikke noe stress), men når 12V batteriet fikk lav spenning så var bilen så smart at den låste dørene om de var ulåst.

Batteriet var jo dårlig så jeg var vel med en 3-4 ganger å hjalp til med å bøye ut ruta med sugekopper så man fikk ned en stålstreng for å låse opp døren 😅

Er forhåpentligvis ikke like lett på moderne biler.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (25 minutter siden):

Er forhåpentligvis ikke like lett på moderne biler.

Har man litt kunnskap om hvordan dørlåsen og det elektriske fungerer på biler så er det ganske lett å bryte seg inn i bil. 

Utfordringen ligger mer på å ikke påføre skade på bilen mens man driver på, for oss som gjør slikt med loven i behold. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 timer siden):

Når en har rammeløse vinduer så må en gi litt tid før en går ut. Knuste 2 ruter på min 1 serie back in the day. Var ingen oppdatering eller forståelse den gang.

Personlig skulle jeg ønska tesla droppa det her tullet. Ramme er bedre på alle måter.

Rammeløse vinduer er gull hvis du må parkere i en trang garasje. Mye enklere å åle seg inn/ut av bilen når man kan senke vinduet og få plass til å vri overkroppen inn. På tross av lange dører og lav bil var BMWen med rammeløse vinduer jeg hadde enklere å  komme seg ut av/inn i enn nåværende bil som er høyere og har "vanlige" dører.

Lenke til kommentar
teitur skrev (2 minutter siden):

Rammeløse vinduer er gull hvis du må parkere i en trang garasje. Mye enklere å åle seg inn/ut av bilen når man kan senke vinduet og få plass til å vri overkroppen inn. På tross av lange dører og lav bil var BMWen med rammeløse vinduer jeg hadde enklere å  komme seg ut av/inn i enn nåværende bil som er høyere og har "vanlige" dører.

Hm, det har jeg aldri prøvd før! Må prøves:)

Lenke til kommentar
46 minutes ago, teitur said:

Rammeløse vinduer er gull hvis du må parkere i en trang garasje. Mye enklere å åle seg inn/ut av bilen når man kan senke vinduet og få plass til å vri overkroppen inn. På tross av lange dører og lav bil var BMWen med rammeløse vinduer jeg hadde enklere å  komme seg ut av/inn i enn nåværende bil som er høyere og har "vanlige" dører.

Faktisk aldri tenkt på at man kunne.. Takker for tips 😅

Lenke til kommentar
bshagen skrev (41 minutter siden):

Kan jo også bruke Summon :) 

Den hadde nok fungert på vei ut, men ville ikke hjulpet under parkering. Kan ikke stole på at den skal parkere selv.

Jeg hadde uansett ikke summon da den full self driving pakken bare er tull fortsatt. Autopilot er eneste som er faktisk nyttig.

Spent på hvilke generasjoner av Tesla her i Norge som får fsd i framtiden. Garantert mange som har kjøpt det som må få noen penger tilbake når fsd er offisielt ute og de ikke har gyldig hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Den hadde nok fungert på vei ut, men ville ikke hjulpet under parkering. Kan ikke stole på at den skal parkere selv.

Jeg hadde uansett ikke summon da den full self driving pakken bare er tull fortsatt. Autopilot er eneste som er faktisk nyttig.

Spent på hvilke generasjoner av Tesla her i Norge som får fsd i framtiden. Garantert mange som har kjøpt det som må få noen penger tilbake når fsd er offisielt ute og de ikke har gyldig hardware.

Tesla leverer FSD Beta på første gen hardware i USA og Canada. Finnes mange S/X videoer på youtube:) har dog ikke sett noen sammenligning, det hadde vært interessant 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Tesla leverer FSD Beta på første gen hardware i USA og Canada. Finnes mange S/X videoer på youtube:) har dog ikke sett noen sammenligning, det hadde vært interessant 

Kult. Ja er enig.

Det må vel være noen forskjeller til slutt. Og kanskje er det nok forskjeller til at lovverket sier at kun noen av generasjonene blir godkjent med FSD til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
53 minutes ago, bshagen said:

Kan jo også bruke Summon :) 

Da må man jo betale ganske mye ekstra..

Fikk jo en gratisuke med summon og autopark for lenge siden. Summon fungerte såvidt.. kom alltid en feilmelding. Autopark fikk jeg aldri til å fungere. Den fant aldri ledige parkeringer til meg.

Så ble ikke akkurat fristet til å kjøpe det etter prøveperioden 😅 er jo kansje bedre nå da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (15 minutter siden):

Det er fair, glemte at det var en del av FSD-pakka. Jeg hadde FSD, så jeg brukt summon ganske mye på parkeringsplasser hvis biler sto for tett inntil osv. HAdde jeg kjøpt FSD i dag? Tja, litt tvilsomt egentlig

Jeg droppet det denne gangen, siden bilen var så ekstremt dyr selv uten samt at når fsd kommer kan jeg nå betale pr måned. Men summon, det savner jeg! Brukte det ikke ofte, men her og der. Når det trengs er det kjipt å ikke ha det.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge har Tesla levert matriselys på bilene uten å klare å bruke det til å mørklegge møtende biler egentlig?

Har vell vært en del år nå, men I USA har de ikke hatt tror jeg. Og det er nok mye av grunnen til at det drar ut. Og at de ikke ønsker å kjøpe softwaren, men utvikle den selv. I tillegg tror jeg det er noen patenter der ute de må omgå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...