Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 hours ago, ozone said:

Etter oppdatering til 2025.14.3.1 så har muligheten til å "Exclude Home" og "Exclude Work" forsvunnet fra Sentry Mode!

Jeg finner det iallefall ikke lenger...

Du må ha blingset eller dette var bare midlertidig borte. 2025.14.7:

image.png.a3d9233f92cce35f4bc0c04ccce23490.png

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ozone skrev (14 timer siden):

Etter oppdatering til 2025.14.3.1 så har muligheten til å "Exclude Home" og "Exclude Work" forsvunnet fra Sentry Mode!

Jeg finner det iallefall ikke lenger...

Jeg har kamera i carporten og rundt huset uansett, så det var veldig greit å la bilen kunne gå i dvale hjemme. Men nå står den og bruker strøm på Sentry Mode hjemme også.

Jeg kan jo selvsagt slå den helt av! Men da glemmer jeg ofte å skru den på når jeg parkerer i byn.

Jeg har Sentry slått av hjemme. Har hatt det sånn fra dag 1. 

Dette har ikke endret seg etter installasjon av 2025.14.3.1.

• Liker 1
Skrevet
bzzlink skrev (9 timer siden):

Rekk opp hånda den som tror de hadde klart å kjøre denne runden bedre enn FSD.

ikke jeg i hvertfall, dette er imponerende!

Ganske tøft ja. Eneste feilen var vel at den parkerte litt dårlig på Supercharger. 

Men det gjør jo samtlige bmw sjåfører like dårlig så det får gå.

• Hjerte 2
Skrevet
28 minutes ago, Jotun said:

Ganske tøft ja. Eneste feilen var vel at den parkerte litt dårlig på Supercharger. 

Men det gjør jo samtlige bmw sjåfører like dårlig så det får gå.

Jeg kjørte på Manhattan og gjennom ene av de tunellene som forseres i videoen i 2023. De er helt ubeskrivelig smale de feltene. 

Jeg kjørte feil flere ganger, og missa avkjøringer jeg visste jeg skulle ta, for klarte rett og slett ikke å komme meg over i riktige filer. 

Så den kjøringa til FSD der er rett og slett superimponerende. Gir meg troen på at robotaxi snart er her. På steder der forholdene ligger bittelitt bedre til rette en Manhattan vel og merke.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
trikola skrev (3 timer siden):

Du må ha blingset eller dette var bare midlertidig borte. 2025.14.7:

image.png.a3d9233f92cce35f4bc0c04ccce23490.png

Jeg ser nå at de valgene dukker opp når jeg velger "Auto enable Sentry in Park" ja!

Men den toggelen eksisterte ikke i tidligere versjoner. Og den har jeg heller ikke prøvd i det hele tatt, fordi jeg ikke vil ha på sentry allerede når jeg trykker "PARK"! Jeg sitter ofte i bilen lenge jeg. Vente på folk, osv.

Jeg har kun brukt knappen ovenfor der igjen, som enabler Sentry bare én gang, men tidligere slo den på/av permanent (med "Exclude" valgene like ved og synlig hele tiden)
Og da når du forlot bilen.

Jeg burde selvsagt prøvd den toggelen før jeg postet her, men den funksjonen var jo helt uønsket for meg uansett.
Så nå må jeg altså aktivere Sentry hver gang jeg ønsker den når jeg er ute på tur....

Skrevet
8 hours ago, Jotun said:

Har vel nesten mer troa på Manhatten enn i øvre Eikedalen om vinteren.

Ser ut som den allerede er grei. Har kommet en del versjoner etter denne også, så forbedres stadig tipper jeg.

Får se til vinteren igjen, så kanskje vi i denne tråden kan stille til Eikedalen og teste selv, hvis Tesla ruller ut i Europa

• Liker 1
Skrevet

I dag/morgen blir første 'langtur' men juniper. Ned til hirtshals med kidden. Veldig spent på forbruket vs Highland RWD. Sist langtur med den la seg på 110-116 Wh/km. Sier 'langtur' da vi ikke kjører ekte langturer med lading underveis etc så det blir kun 3 timers turer maks uten lading. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde første langtur med Model Y Juniper LR AWD i lørdag, og den var omtrent som forventet. Jeg vil tro noe sånt som 20% bedre rekkevidde enn min 2017 X100D med 169 Wh/km over 319 km (mye 110-sone). Gikk med omtrent 78% på turen.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Skrevet
Espen Hugaas Andersen skrev (6 timer siden):

Hadde første langtur med Model Y Juniper LR AWD i lørdag, og den var omtrent som forventet. Jeg vil tro noe sånt som 20% bedre rekkevidde enn min 2017 X100D med 169 Wh/km over 319 km (mye 110-sone). Gikk med omtrent 78% på turen.

Glemte selvfølgelig å sjekke når jeg parkerte i dag. Brukte ca 40% og underveis lå den rundt 155Wh/km. Dog var været ikke bra, men imponerende er det ikke:p

Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Glemte selvfølgelig å sjekke når jeg parkerte i dag. Brukte ca 40% og underveis lå den rundt 155Wh/km. Dog var været ikke bra, men imponerende er det ikke:p

Har du sjekket batterikapasitet? 155wh/km klarer jeg kun kalde vinterdager med min bil.

Skrevet
Trestein skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig. Etter 60 000km gir den 79kWh effektivt batteri kapasitet.

Ok, jeg har ikke hatt bilen under 50% engang. Ladet 35kWh i går fra ca 60-99%

Skrevet

Da er vi offisielt inn i leveringsvinduet av Junipern vi har bestilt! 26.mai-10.juin. Står fortsatt pending på lånet hos DnB 😕

Cant wait. Litt stress å kjøre rundt på 3-ern som kun tar 32% lading også. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Joachim Vadseth skrev (56 minutter siden):

Cant wait. Litt stress å kjøre rundt på 3-ern som kun tar 32% lading også. 

Hva har skjedd med den?

Glem det. Jeg leste meg litt bakover i tråden om ditt andre bytte av hovedbatteri etter bare 113 000 km, 12V-batteri, rust og lakkflassing m.m.

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...