Gå til innhold

Ice vil selge deg Data Frihet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når Ice selger denne tilleggstjenesten for 99,- bekrefter det at operatører med eget nett betaler under 1 øre per GB slik som datasentre.

Det bekrefter bare at Ice håper at mange nok betaler 99kr ekstra men egentlig bare bruker 5-10gb også dekker deres underbruk andres overbruk. De har på ingen måte planlagt at alle brukerne deres bruker 1000gb i måneden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det bekrefter bare at Ice håper at mange nok betaler 99kr ekstra men egentlig bare bruker 5-10gb også dekker deres underbruk andres overbruk. De har på ingen måte planlagt at alle brukerne deres bruker 1000gb i måneden.

 

Hva så ? Skal ikke de få lov å tjene penger ? Helt utrolig hvor mye sutring det er over disse nye abbonementene.

Ice tilbyr betydelig høyere hastighet en konkurrentene. Likevel. Sutring.

Dette er kanskje ikke de perfekte abbonementene. Men definitivt et skritt i riktig retning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det bekrefter bare at Ice håper at mange nok betaler 99kr ekstra men egentlig bare bruker 5-10gb også dekker deres underbruk andres overbruk. De har på ingen måte planlagt at alle brukerne deres bruker 1000gb i måneden.

Ja, det er selvsagt en faktor, men poenget mitt er at data er kraftig overpriset.

Lenke til kommentar

Flott av Ice. Men jeg er IKKE imponert av dekningskaret de har. Jeg har ved flere tester funnet ut av dette kartet ikke stemmer i det hele tatt ved "grensene" av kartet. Selv med Ekstra antenner og forstærkere.

Måtte selv gi opp ICE og krype tilbake til andre leverandører pga dårlig dekning

Men mange kan nyte dette abboet.

Så her har både Chili og Telia noe og ta etter.

Lenke til kommentar

I 2002 kostet en megabyte 50 kroner.

 

Å gjett om jeg vet! Jeg brukte WAP på den tiden, og regningene mine lå gjerne på 1500 - 2000,-/mnd. Det gikk rimelig kvikt å bli kvitt de pengene. I 2003 og 2004 da msn messenger ble tilgjengelig på nokia telefoner med fargeskjerm, ble det enda dyrere å være kunde (for meg) siden jeg bodde på Frøya i Sør-Trøndelag uten mulighet for bredbånd. Da ble det mye overtid på lakseslakteriet jeg jobbet på. :p

 

I dag har jeg 6 GB til 249,-/mnd (special price for you my friend deal) hos Onecall. Litt forskjell. At man nå får fri bruk til 400 - 600,- hos operatørene i dag er intet mindre enn magi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen vet bedre enn telenor , fri data er det ingen som ønsker seg. Forøvrig burde det være regler for telenor og telia som tilbyr mobildata i flere land,at de skal kunne tilby det samme i alle land der de er aktive i og ikke forskjellsbehandle Norske kunder slik de gjør.

Norge driver vell å subsidiere andre land telenor driver i da de veit vi har alle master i kamelsvelging  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjelder samtlige operatører..

Og? Jeg forklarte hvorfor 1000gb til 99kr ekstra ikke automatisk betyr at 1gb med data koster 1 øre. Prisen blir fortsatt feil siden du ikke inkluderer utgifter til montører, master, ansatte på kundeservice osv. Bare fordi det koster 0,1 øre i strøm å sende noe fra en mast betyr ikke det at det er prisen de kan ta hvis ikke du vil at de skal gå konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå havner vel de fleste som ikke kan få fiber, eller kobber på mer enn 5Mbps i kategorien av de som ikke har tilgang til god hastighet i Ice sitt nett. Vi havner i begge kategorier (6Mbps utstabil ADSL/1Mbps Ice).

Sikkert noen dette gjelder for. Skal du påstå de fleste bør du nesten backe det opp med harde fakta.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Nice! Hvor kan jeg bestille?

Du er ikke en stor nok bruker. Hvis du skal selge kapasitetet videre til tusenvis av brukere kan du forhandle en god pris. Eventuelt kan du få en god pris gjennom et datasenter hvis du bruker 500 GB eller mer i måneden.

Hvis du er en mindre bruker kan du få 10 øre per GB inkludert leie av server.

 

Poenget er at operatører med eget nett bruker nok data til å forhandle god pris, ikke at du kan gjøre det privat.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Telenor må nesten komme på banen snart og komme med en slik løsning i nettet deres også, så blir det interessant å se hvilken operatør(er) i Telenor-nettet som lanserer abonnement alá Telia X, ChiliMobil eller Ice sine.

Telenor har ikke troen på noe slikt. De ønsker at folk skal betale mest mulig for minst mulig. De ønsker å ha tjenester som er 5 år bak nåtidens behov.

 

Telenor har fremdeles mange kunder, men det er de folkene som ikke stiller krav eller er skeptisk til å prøve en annen leverandør. Oppegående kunder har byttet seg bort fra Telenor for flere år siden.

 

Telenor har over 170 millioner kunder i verden. Det er heller tvilsomt at de bryr seg nevneverdig om de få som bor i Norge.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...