Gå til innhold

Ice vil selge deg Data Frihet


Anbefalte innlegg

Med iPhonen klarer jeg ikke å låse mobilen på «ice pluss». Den bytter til Telia når ice dekningen blir dårlig. Heldigvis er det bra ice dekning de stedene jeg oppholder meg ofte. Jeg har ikke brukt 1 MB med data fra vanlig datapakker min de siste to dagene. Wifi har jeg skrut av helt på mobilen.

Når jeg er ute å kjøre i kommunen, er det 1 tettsted som ikke har ice dekning. Jeg er fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får 9.6 Mbps ned og 9.8 Mbps opp.

 

Prøvde å streame 1080p til Twitch, men får noen dropped frames ved 6000, 5500, 5000, 4500 kbps + 160 kbps audio, mindre ved 4500 kbps.

 

Har bare prøvd gjennom USB-tethering, så det er mulig at det funker med den stasjonære LTE-routeren.

 

Det neste blir å teste 720p med 2800 kbps + 160 kbps audio. Der skal det forhåpentlig ikke være dropped frames.

Hvis det siste kjører stabilt kommer jeg til å si opp mobilt bredbånd da abonnementene er gått ut på dato med sine 200 GB. 1000 GB er nok til å strømme 720p 24/7 og 398 kr er en bra pris.

 

Legg merke til at jeg strømmer opp. For dere som strømmer ned innhold er det ikke like følsomt så der får man se 1080p helt uproblematisk.

 

Man får se hvordan det funker over tid.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble veldig nysgjerring på dette. Er det i tillegg slik at du får samtidig 10 Mbps opp og ned? Altså ikke som ADSL hvor nedlasting går helt i kne dersom noen sender et bilde?

 

Hvist så er tilfelle ryker den elendige ADSL-linja mi og ICE får enda en kunde!

 

Får 9.6 Mbps ned og 9.8 Mbps opp.

 

Prøvde å streame 1080p til Twitch, men får noen dropped frames ved 6000, 5500, 5000, 4500 kbps + 160 kbps audio, mindre ved 4500 kbps.

 

Har bare prøvd gjennom USB-tethering, så det er mulig at det funker med den stasjonære LTE-routeren.

 

Det neste blir å teste 720p med 2800 kbps + 160 kbps audio. Der skal det forhåpentlig ikke være dropped frames.

Hvis det siste kjører stabilt kommer jeg til å si opp mobilt bredbånd da abonnementene er gått ut på dato med sine 200 GB. 1000 GB er nok til å strømme 720p 24/7 og 398 kr er en bra pris.

 

Legg merke til at jeg strømmer opp. For dere som strømmer ned innhold er det ikke like følsomt så der får man se 1080p helt uproblematisk.

 

Man får se hvordan det funker over tid.

 

Lenke til kommentar

 

Ble veldig nysgjerring på dette. Er det i tillegg slik at du får samtidig 10 Mbps opp og ned? Altså ikke som ADSL hvor nedlasting går helt i kne dersom noen sender et bilde?

 

Hvist så er tilfelle ryker den elendige ADSL-linja mi og ICE får enda en kunde!

 

 

 

Regner med det er ca likt Telia X.

 

dvs 10 mbit totalt maks. 9 mbit ned, 1 mbit opp / 5 mbit ned, 5 mbit opp etc.

 

Fort gjort å sende Ice en melding på Messenger så får du svaret relativt raskt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra tilbud, helt til man kom til at det er kun i eget mobilnett, her risikerer man sjokkregninger, tenkte å slå til men ble usikker på den.

Pokker, jeg var nesten i ferd med å hoppe over fra Chilis 25 GB-abonnement...

 

Er det noen måte å sjekke f.eks. kjørerute på dekningskartet til Ice tro? Altså så man kan se hvor god dekningen er langs en gitt rute hvis man skal på tur el.l.

 

Og vil "basisdekning" på kartet deres si at det er Telia-nett og ikke eget nett?

 

https://www.ice.no/dekning/

 

 

 

Skal man ha «fri data» skal det være en tydelig makskvote i måneden og kan ikke være lave enn ~50 mbit/s.

Uenig. På mobil bør det kanskje holde med f.eks. 10 mbit.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Pokker, jeg var nesten i ferd med å hoppe over fra Chilis 25 GB-abonnement...

 

Er det noen måte å sjekke f.eks. kjørerute på dekningskartet til Ice tro? Altså så man kan se hvor god dekningen er langs en gitt rute hvis man skal på tur el.l.

 

Og vil "basisdekning" på kartet deres si at det er Telia-nett og ikke eget nett?

 

https://www.ice.no/dekning/

 

 

 

 

Uenig. På mobil bør det kanskje holde med f.eks. 10 mbit.

post-393855-0-04464900-1549664723_thumb.png

 

Velg Ice+ for å se hvor Ice har dekning.

 

Basis/God/Meget God gir bare en pekepinn på hvor bra dekningen fungerer. (står forklart under kartet.)

Endret av Vanstalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan søke på postnummer hvor bra dekning ice har, men det verktøyet er også villedende. Jeg søkte på postnummer 1719, som er et temmelig digert område i sarpsborg, som jeg vet er kupert terreng og har mange basestasjoner omkring og du aldri helt vet hva du får. Der får man ifølge ice god dekning på alle nivåer. It’s a LIE!!

Lenke til kommentar

I dag puttet jeg SIM-kortet i LTE-routerenl. Greier å streame opp 6000 kbps video + 160 kbps audio uten dropped frames.

 

For de som har god dekning til Ice+ vil jeg si at denne tjenesten er "Løp og kjøp."

 

Å kunne streame 1080p 12 timer om dagen har lenge vært en drøm for meg og nå er det en realitet.

 

Datadeling med mobilen gav dropped frames selv på 2800 kbps + 160 kbps audio, men det kan hende at det funker bedre med en annen mobil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig bra tilbud, helt til man kom til at det er kun i eget mobilnett, her risikerer man sjokkregninger, tenkte å slå til men ble usikker på den.

 

Overfakturering er ikke noe å være redd for hos Ice. Har selv hatt Ice en stund og er VELDIG fornøyd. Selv etter jeg har brukt opp datapakken min er det fortsatt fullt mulig å drive med helt daglidagse ting som f.eks epost, lese avis ol.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fint at jeg fant all den infoen tek kommer med på ice sine sider. Igjen dårlig info fra leverandør.

 

Vet ikke om jeg hiver meg på ice enda siden jeg ikke har peil på deres dekning og ta dem på ordet uten videre gjør jeg ikke.

 

Men fint at det skjer noe i data kampen.

Har ICE nå og vil ikke anbefale det. Dårlig dekning også tilbyr de ikke vipsbetaling på regninger. OneCall er mye bedre.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...