Gå til innhold

Ice vil selge deg Data Frihet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra tilbud, helt til man kom til at det er kun i eget mobilnett, her risikerer man sjokkregninger, tenkte å slå til men ble usikker på den.

ICE begrenser hastighet til god gammel ISDN-hastighet når du har brukt opp mobildata, så sjokkregningen kommer ikke uten at du selv ber om det

 

1000gb på ICE sitt nettverk + 6gb på Telia sitt for 398 er veldig bra for meg. Dekningen til ICE er god i området jeg opphholder meg i, så vil nok sjelden bruke noe av dataen fra den normale datapakken

Endret av CLDD
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Veldig bra tilbud, helt til man kom til at det er kun i eget mobilnett, her risikerer man sjokkregninger, tenkte å slå til men ble usikker på den.

ICE begrenser hastighet til god gammel ISDN-hastighet når du har brukt opp mobildata, så sjokkregningen kommer ikke uten at du selv ber om det

 

1000gb på ICE sitt nettverk + 6gb på Telia sitt for 398 er veldig bra for meg. Dekningen til ICE er god i området jeg opphholder meg i, så vil nok sjelden bruke noe av dataen fra den normale datapakken

Så når man har brukt opp den vanlige datapakken og beveger seg inn og ut av ice sin dekning så vil hastigheten automatisk hoppe mellom isdn og 10 mbit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så når man har brukt opp den vanlige datapakken og beveger seg inn og ut av ice sin dekning så vil hastigheten automatisk hoppe mellom isdn og 10 mbit?

 

Det kan virke sånn. Tror ikke folk flest vil trenge å bekymre seg for å bruke noe av datatrafikken fra Telia sitt nett i det hele tatt. Men er definitivt noe enkelte må følge med på. For dem er det nok bedre med Telia eller Chili

 

Jeg syns forsåvidt at ICE burde ha tilbudt "Data Frihet" til alle sine abonnementer. 1GB i Telia sitt nett hadde vært mer enn nok for meg

Endret av CLDD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet. Det er umulig for den gjennomsnittlige nordmann å følge med om han er på ICE- eller teliadekning. Se for deg at du gir mobilen til barnet på biltur og det strømmes i vei – fordi man har fri ICE-data – men så har du brukt teliadekning og er tom for data resten av måneden. På de fleste telefoner står det ice+/Telia i toppen på skjermen, men man sjekker ikke dette til en hver tid når man strømmer. Dette er fullstendig upraktisk og nok et ekstremt dårlig forsøk på å tilfredsstille en knøttliten kundegruppe. Dersom man for eksempel er tom for sin normale gigabytepakke vil det strupes til 64 kbit/s. Tenk deg hvor irriterende det er når mobilen går konstant fra 64 kbit/s til 10 mbit/s man når man strømmer. Skal man ha «fri data» skal det være en tydelig makskvote i måneden og kan ikke være lave enn ~50 mbit/s. Jeg gidder ikke bruke penger på et produkt som kun fungerer bra i en begrenset periode (slik som Chili, Telia og ICE har pr. nå).

Endret av mkberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet. Det er umulig for den gjennomsnittlige nordmann å følge med om han er på ICE- eller teliadekning. Se for deg at du gir mobilen til barnet på biltur og det strømmes i vei – fordi man har fri ICE-data – men så har du brukt teliadekning og er tom for data resten av måneden. På de fleste telefoner står det ice+/Telia i toppen på skjermen, men man sjekker ikke dette til en hver tid når man strømmer. Dette er fullstendig upraktisk og nok et ekstremt dårlig forsøk på å tilfredsstille en knøttliten kundegruppe. Dersom man for eksempel er tom for sin normale gigabytepakke vil det strupes til 64 kbit/s. Tenk deg hvor irriterende det er når mobilen går konstant fra 64 kbit/s til 10 mbit/s man når man strømmer. Skal man ha «fri data» skal det være en tydelig makskvote i måneden og kan ikke være lave enn ~50 mbit/s. Jeg gidder ikke bruke penger på et produkt som kun fungerer bra i en begrenset periode (slik som Chili, Telia og ICE har pr. nå).

 

Da er du så lur at du laster ned det inholdet du skal ha før du/dere skal på tur. Canal digital, Netflix osv har funksjoner hvor dette ikke er noe problem. Og vipps så var problemet borte gitt. Snakk om og lage spiker av tannpirkere a??‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk og velkommen Ice. Dette likte jeg! Nå sies det faste bredbåndet opp og Adsl modemet og hjemmerouteren leveres på el-retur. Nå er det bare Onecall og Telenor igjen som gir minimal data til dyr pris. Neste blir vel Onecall med et middelsmådig tilbud, og til slutt Telenor med et enda dårligere tilbud (les lav hastighet men høy pris).

Endret av สูง โทรลล์
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet. Det er umulig for den gjennomsnittlige nordmann å følge med om han er på ICE- eller teliadekning. Se for deg at du gir mobilen til barnet på biltur og det strømmes i vei – fordi man har fri ICE-data – men så har du brukt teliadekning og er tom for data resten av måneden. På de fleste telefoner står det ice+/Telia i toppen på skjermen, men man sjekker ikke dette til en hver tid når man strømmer. Dette er fullstendig upraktisk og nok et ekstremt dårlig forsøk på å tilfredsstille en knøttliten kundegruppe. Dersom man for eksempel er tom for sin normale gigabytepakke vil det strupes til 64 kbit/s. Tenk deg hvor irriterende det er når mobilen går konstant fra 64 kbit/s til 10 mbit/s man når man strømmer. Skal man ha «fri data» skal det være en tydelig makskvote i måneden og kan ikke være lave enn ~50 mbit/s. Jeg gidder ikke bruke penger på et produkt som kun fungerer bra i en begrenset periode (slik som Chili, Telia og ICE har pr. nå).

 

Det er bare å slå av dataROAMING. så kan du kún laste ned via Ice sitt eget nett. Det sammen med forhåndsnedlastning så er det i boks. En lang bil eller togtur vil ha dropouts i nett tilgang uansett så forhåndsnedlastning er å foretrekke uansett. No problem.

 

Siden ICE har eget nett så kan de glatt selge raskere nett tilgang for pakker. feks 99 kroner for 50mbit båndbredde extra på toppen av data frihet delen.

Endret av manpowre
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Min erfaring med Ice sitt eget nett er dessverre at det er ekstremt dårlig. Vi har noen eksterne rutere med ICE dekning på jobben som har jeg hatt med på hyttetur til Hafjell og Tessungdalen. Dekningen/hastighet har vært veldig dårlig, langt, langt unna 4G fra Telenor. Kona har ICE på mobilen og opplever at deres såkalte 4G er sirup sammenlignet med Telenor/telia sitt. Håper de har bedret seg.

Endret av sruben
Lenke til kommentar

Takk og velkommen Ice. Dette likte jeg! Nå sies det faste bredbåndet opp og Adsl modemet og hjemmerouteren leveres på el-retur. Nå er det bare Onecall og Telenor igjen som gir minimal data til dyr pris. Neste blir vel Onecall med et middelsmådig tilbud, og til slutt Telenor med et enda dårligere tilbud (les lav hastighet men høy pris).

 

Eh som bredbånd er det ikke godt nok. 10 mbit er elendig hastighet om det bor flere i huset. akkurat nok til netflix liksom. kan ikke bruke 2 samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det enda vært minimum 25mbit hastighet opp til 1000GB så....10 blir for lite dessverre.

Har Chili nå, og snitter vel omtrent på 80mbit tenker jeg, da er 10 et kraftig tilbakesteg...Synd, for jeg hadde lett hoppet på dette hvis det hadde vært 25 eller mer.

 

Prismessig er det jo enda rom for ICE å selge hastighetspakker !

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...