Gå til innhold

Her er de beste Black Week-tilbudene


Anbefalte innlegg

Virker som et godt kjøp hvis man ikke spiller som proff innen e-sport. Hver enkelt koster mer separert. :)

De enkeltvise delene virker overpriset, det var pakkeprisen som fristet. Jeg spiller ikke, men vil ha noe merkbart bedre enn det billigste skrotet som fins. Det gamle spilltastaturet jeg har var ok, men både det, musa og musematta er utslitt.

 

Kanskje hvis man ikke har noe annet alternativ. I praksis kaster man bort 10% av de 3000 kronene det koster å kjøpe mus, tastatur, musematte og headset som duger.

Duger til hva? Jeg spiller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De enkeltvise delene virker overpriset, det var pakkeprisen som fristet. Jeg spiller ikke, men vil ha noe merkbart bedre enn det billigste skrotet som fins. Det gamle spilltastaturet jeg har var ok, men både det, musa og musematta er utslitt.

Jeg har et billigere GXT tastatur. Den fungerer helt fint, og jeg spiller også endel. Jeg bruker også et billig Andersson tastatur jeg kjøpte fra NetOnNet. Jeg brukte det GXT tastaturet til jeg ville prøve et baklyst tastatur med lave taster.

Grunnen til at jeg har 2 tastaturer, er at jeg har også skjermen på et armfeste, og snur da skjermen rundt sånn at jeg kan sitte i lenestolen med beina høyt, har da også en Couchmaster "planke", som jeg har tastatur og mus på. GXT tasturet mitt bruker jeg i lenestolen, sammen med en trådløs Logitech G602.

Ved pulten bruker jeg det Andersson tastaturet og den samme musa, samt et billig etthånds-spilltastatur kjøpt fra Ebay.

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/tilbehor/musogtastatur/tastatur/andersson-idk2-0/208692.11042/

 

Sånn sitter jeg:

Trykk på bildene for riktig rotasjon.

"Flekkene" på musamatta, er slitasje. :p Den begynner å bli endel år gammel. Og er velbrukt, og ble brukt som "bordbrikke" da jeg ikke hadde kjøkkenbord. :p

 

Prøvd å vaska'n i både oppvaskmaskinen, for hånd, og i vaskemaskinen. Den blir bare mer slitt. :O

post-101604-0-74818200-1542824369_thumb.jpg

post-101604-0-46251000-1542824415_thumb.jpg

post-101604-0-74857300-1542824424_thumb.jpg

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Er dette et godt kjøp? Trust GXT gaming tastatur, mus, musematte og headset for til sammen 299 kr. Spesifikasjonene ser ut som de tilhører en betydelig høyere prisklasse.

 

Du får hva du betaler for. Dette er "billige Kina produkter" langt unna kvaliteten som man kan forvente av selskaper som Logitech, Razer etc. Men da må du også betale langt langt mer.

 

Om det er et bra kjøp spørs på bruksområde. Noen vil bare ha noe enkelt mens andre vil ha det beste. Selv hatt dårlig erfaring med billig headset & mus. Hvor jeg trodde jeg var lur & sparte mye penger men isteden endt opp med å kjøpe nytt uker eller måneder senere uansett.

 

Om du bruker mye tid foran PC så er det viktig å ikke glemme komfort heller. Har ikke testet de aktuelle produktene så mye mulig disse er et unntak. Men verdt å notere seg. Eller så har garantert Komplett el. sider gode tilbud på Fredagen. Unngå trådløst & gå etter gode anmeldelser. 1500,- kroner så har du mange gode valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Med unntak av lavere pris og høyere oppløsning har ikke VR flyttet seg en meter siden starten av 90-tallet.

 

Samme kan vel sies om vanlig spilling også?

VR har tatt store steg fra 90-Tallet & frem til i dag. I dag er VR allemannseie, man kan spille langt mer avanserte spill.

Sammenlign spill som Skyrim, LA Noire, DOOM eller Fly/bil simulator mot datidens VR opplevelse. Utrolig mye har skjedd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag uttaler du deg? Var du på messene for 30 år siden da VR ble presentert. Har du erfaring fra å oppleve første generasjon VR.

 

Jeg var der og jeg sier at VR ikke har flyttet seg en meter. VR, det koster ikke over en halv million slik det kostet for en mannsalder siden, men det er den eneste forskjellen i tillegg til økt oppløsning/høyere framerate/kraftigere maskinvare. Skuffende lite er skjedd på 30 år. De fleste innså allerede da at VR i eksisterende form er som å holde et tent stearinlys ute i vinden.

 

Slå opp bilder fra slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Utstyret ser nesten identisk ut og virker på samme måte, bare med høyere oppløsning og høyere framerate.

 

Det samme kan sies om Ray tracing, heller ikke den har flyttet seg stort på 30 år selv om NVIDIA lurte mange, for ei stund, ved å presentere keiserens nye klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, fordi folk flest, virker det som, synes det er en spennende og bra konsoll med mange bruksområder (TV og håndholdt). Kjipt for deg om din(e) nesten aldri brukt, men jeg spiller på min hver dag på vei til og fra jobb, og synes det er en helt genial konsoll. Pokemon er veldig bra, BotW, Mario og Xenoblade er legendariske spill (etter min smak), og snart kommer det mest etterlengtede slossespillet på lenge, Super Smash Bros. Ultimate.

 

Det finnes nok av grunner til å ville kjøpe seg en Switch på tilbud.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden nevnes ikke Power sitt tilbud på Playstation VR?

 

2190 kroner for PSVR med kamera og et spill er jo faktisk helt fantastisk.

 

https://www.power.no/gaming/konsolltilbehoer/playstation-4-vr-headset-v2/p-866963/

 

https://www.elkjop.no/cms/gaming-black-friday-tilbud/black-friday-tilbud-fra-gaming/ 

post-104567-0-57687200-1542892632_thumb.jpg

Prisen starter imorgen, koster 2190 foreløpig nå, men imorgen 1690,-  :wee:

Lenke til kommentar

Duger til hva? Jeg spiller ikke.

Selv om man ikke spiller bør man likevel ha god musematte og mus da det hever brukeropplevelsen og minker frustrasjonen som oppstår med rimelig og mindre presist utstyr.

 

Jeg mener også at etter at man har hatt mekanisk tastatur med switcher som aktiveres på 1.2 mm så er det ingen vei tilbake til switcher med 2 mm eller tastatur med soft dome da praktisk bruk og brukeropplevelse er mye bedre.

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag uttaler du deg? Var du på messene for 30 år siden da VR ble presentert. Har du erfaring fra å oppleve første generasjon VR.

 

Jeg var der og jeg sier at VR ikke har flyttet seg en meter. VR, det koster ikke over en halv million slik det kostet for en mannsalder siden, men det er den eneste forskjellen i tillegg til økt oppløsning/høyere framerate/kraftigere maskinvare. Skuffende lite er skjedd på 30 år. De fleste innså allerede da at VR i eksisterende form er som å holde et tent stearinlys ute i vinden.

 

Slå opp bilder fra slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Utstyret ser nesten identisk ut og virker på samme måte, bare med høyere oppløsning og høyere framerate.

 

Det samme kan sies om Ray tracing, heller ikke den har flyttet seg stort på 30 år selv om NVIDIA lurte mange, for ei stund, ved å presentere keiserens nye klær.

 

Nei. Jeg opplevde ikke VR for 30 år siden. Men godt kjent med utviklingen uansett.

 

"det koster ikke over en halv million slik det kostet for en mannsalder siden, men det er den eneste forskjellen i tillegg til økt oppløsning/høyere framerate/kraftigere "

 

Her nevner du jo selv flere forbedringer siden da mens du samtidig mener at utviklingen ikke har beveget seg en meter?

Grafikk, maskinvare, ytelse & tilgjengelighet er store steg.

 

Slå opp bilder av en PC på 90 tallet og sammenlign det med en PC i dag. Bortsett fra at den er slankere, mer moderne, så er vel alt temmelig likt? Mus, tastatur, skjerm.. Hva er poenget?

 

VR er langt fra perfekt, teknologien er fortsatt i endring. Men at man nå kan spille spill som XPlane & totalt leve seg inn som pilot er noe helt eget.

 

Virker som du ikke har noen erfaring med nyere VR i det hele tatt & forhåndsdømmer VR på bakgrunn av dine opplevelser på 80-90 Tallet. Enten det, eller så gikk du på feil messe i år. Retro messa & E3 er to vidt forskjellige ting ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke en forbedring ut over standard dobling av transistorer per 18 måneder. Med forandring menes innovativ utvikling ut over hva som er en selvfølge. De har ikke gjort noe som helst annet enn å tilpasse det til dagens standarder. Det er det jeg mener med at det ikke har beveget seg en meter. Det er akkurat det samme men med nyere maskinvare. Jeg forventer neste nivå etter 30 år.

 

https://www.youtube.com/watch?v=T2CYLlSn1gA

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke en forbedring ut over standard dobling av transistorer per 18 måneder. Med forandring menes innovativ utvikling ut over hva som er en selvfølge. De har ikke gjort noe som helst annet enn å tilpasse det til dagens standarder. Det er det jeg mener med at det ikke har beveget seg en meter. Det er akkurat det samme men med nyere maskinvare. Jeg forventer neste nivå etter 30 år.

 

https://www.youtube.com/watch?v=T2CYLlSn1gA

 

Ehm, jo, det er kommet mange forbedringer. Gyroene er bedre, og disse tillater i tillegg bevegelse i planet, noe som ikke var tilgjengelig på 90-tallet. Og ja, jeg var der og jeg spilte VR på 90-tallet, både på messer og annet. Jeg var heller ikke spesielt imponert den gang, annet enn at jeg så potensialet.

 

Men, så forsvant det helt, og jeg ble deppa, fordi jeg ønsket å se hvordan det utviklet seg. Men på grunn av en alt for høy pris, så var det ikke lukrativt for utviklere, som gjorde at ingenting ble gjort med teknologien før nå. Og om man ikke omfavner dette nå, i sin barndom, så kommer det til å forsvinne igjen, og da får vi aldri se noen mer utvikling.

 

Men bare så vi vet hva vi diskuterer her... VR har altså "kun" utviklet seg ved å få bedre oppløsning, sterkere maskinvare, bedre spill, latterlig mye lavere pris, den er mer portabel (i alle fall den nye trådløse varianten), og det er hundrevis av spill tilgjengelig. Får jeg spørre hva DU mener som burde vært utviklet bedre?

 

Forøvrig føler jeg denne er på sin plass her: download.jpgdownload.jpghttp://www.dorkly.com/post/82964/the-problem-with-waiting-for-the-perfect-game-system

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den VR-en som selges til hvermansen for noen skarve tusenlapper er som leketøy å regne, ikke State of the Art 2018 VR. Den VR-en som var i 1990 var State of the Art 1990.

 

state of the art

 

the most recent stage in the development of a product, incorporating the newest ideas and features.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...