Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Dere som bestiller fra Onecall. Vil informasjonen under "mobil" på "mine sider" gi noe reell info FØR den blir sendt, dvs. om de oppdaterer status, eller er første livstegn fra Onecall først når de faktisk sender bekreftelse på at den er sendt? 

 

Da jeg bestilte X fra OneCall i fjor var det ingen info før sporingsnummeret plutselig var synlig på mine sider.Da hadde jeg samme dag chattet med kundeservice som ikke hadde anelse om når mobilen ble sendt og mente jeg måtte vente en stund.Dagen etter hadde jeg fått den i posten.Jeg fikk forklart at det var Telia som sendte dem ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg bestilte X fra OneCall i fjor var det ingen info før sporingsnummeret plutselig var synlig på mine sider.Da hadde jeg samme dag chattet med kundeservice som ikke hadde anelse om når mobilen ble sendt og mente jeg måtte vente en stund.Dagen etter hadde jeg fått den i posten.Jeg fikk forklart at det var Telia som sendte dem ut.

 

Takk for svar! :)

 

Edit: fikk sendingsnummer. Så kanskje ikke det var det enorme trykket som Onecall skulle ha det til, i og med at jeg bestilte mandag kveld. :) 

 

Står som klargjort hos avsender. Kan vel regne med å motta noe til neste uke da. 

 

Fikk beskjed at min tlf er sendt 07:55 idag av Onecall. Telia står som avsender når jeg sporer den. xs 64 gold

 

Står den som sendt eller klargjort? 

 

Edit: har også fått mail fra Onecall om at ordren er sendt, men posten oppgir at den klargjøres hos avsender. Kan iallefall umulig bety at den dukker opp før til uka, sånn erfaringsmessig iallefall. 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Dilemma.. bor 15 min unna hjemmet.

 

1) Velge om DHL skal levere på pickup point

2) Satse på at sjåføren ringer og jeg kan avtale nærmere med vedkommende. De har pleid å ringe tidlig på morgenen når de skal ut og levere pakker for å spørre om kundene er hjemme etc. det har de gjort de 2 siste gangene, da jeg bestile apple watch, Sonos sub og beam.

Lenke til kommentar

Er det noen store fordeler med å velge Xr foran iPhone 8 Plus? Xs er jo en annen sak, men blir vesentlig mye dyrere. Kommer på dette.

 

Fordeler Xr:
FaceID
Litt større skjerm
2,4 mm smalere
Raskere CPU

 

Fordeler 8 Plus:
Skarpere skjerm (Full HD)
16:9 er standard for film
TouchID er raskere
Force Touch
Dual Camera gir optisk zoom
Rimeligere
Bredere skjerm
Landscape mode? Eller får Xr også dette?

Endret av edyrli
Lenke til kommentar

Den største ulempen til 8 Plus er jo at den ser helt tøysete ut med den enorme ramma rundt skjermen, spesielt oppe og nede. Det føles som å holde en tablet. Jeg har aldri likt den. Men som telefon og alt det andre du nevner er den jo råbra. Om Face ID er en fordel, usikker på den. Hadde jeg hatt valget mellom Face ID og Touch ID uansett telefon hadde valget alltid falt på Touch ID (for min del). Det er svært mye telefon for en billigere penge. Tviler vel sterkt på om man merker noe forskjell på A11 og A12 i det daglige bruk. Etter IOS12 flyter jo stort sett alt avgårde uten brems, selv på enda eldre modeller. 

Lenke til kommentar

Er det noen store fordeler med å velge Xr foran iPhone 8 Plus? Xs er jo en annen sak, men blir vesentlig mye dyrere. Kommer på dette.

 

Fordeler Xr:

FaceID

Litt større skjerm

2,4 mm smalere

Raskere CPU

 

Fordeler 8 Plus:

Skarpere skjerm (Full HD)

16:9 er standard for film

TouchID er raskere

Force Touch

Dual Camera gir optisk zoom

Rimeligere

Bredere skjerm

Landscape mode? Eller får Xr også dette?

Det er vanskelig. Jeg simpelthen elsker force touch og bruker det flere ganger om dagen. Har du noe erfaring med det?
Lenke til kommentar

Det er vanskelig. Jeg simpelthen elsker force touch og bruker det flere ganger om dagen. Har du noe erfaring med det?

Ja, har iPhone 8, men vil oppgradere til noe større. Force touch bruker jeg også daglig. Synes det er veldig hendig. TouchID vs FaceID tror jeg blir hipp som happ. Synes touchID fungerer utmerket og har aldri savnet noe annet.

Lenke til kommentar

Den største ulempen til 8 Plus er jo at den ser helt tøysete ut med den enorme ramma rundt skjermen, spesielt oppe og nede. Det føles som å holde en tablet. Jeg har aldri likt den. Men som telefon og alt det andre du nevner er den jo råbra. Om Face ID er en fordel, usikker på den. Hadde jeg hatt valget mellom Face ID og Touch ID uansett telefon hadde valget alltid falt på Touch ID (for min del). Det er svært mye telefon for en billigere penge. Tviler vel sterkt på om man merker noe forskjell på A11 og A12 i det daglige bruk. Etter IOS12 flyter jo stort sett alt avgårde uten brems, selv på enda eldre modeller.

Nå som jeg har hatt IPhone X i et år så føltes det som å gå tilbake til steinalderen med fingeravtrykk igjen. Opplåsing var noe jeg knapt tenkte på med Xen og det føltes skikkelig klønete å begynne med fingeren igjen. Stemmer helt klart for FaceID :D

Endret av minim
Lenke til kommentar

Snakket med kundeservice. For å hindre at noen får telefonen levert før lanseringsdato, plukker ikke posten opp sendingene før i morgen.

 

Merkelig att dem ikke plukker dem opp i dag i hvertfall, tullete. Men var samme som skjedde med iPhone X i fjor også, fikk den ikke før onsdag uka etter.

Lenke til kommentar

Merkelig att dem ikke plukker dem opp i dag i hvertfall, tullete. Men var samme som skjedde med iPhone X i fjor også, fikk den ikke før onsdag uka etter.

Enig. Jeg kan forstå at de ikke ønsker å sende ut på Østlandet, der det er mulig at noen får hentemelding i dag. For oss på Vestlandet derimot, kunne de trygt sendt telefonene i dag slik at vi mottar dem i morgen.

Lenke til kommentar

Det er jo det samme hvert år. Før jeg byttet arbeidsgiver så kjøpte jeg alltid direkte fra Telenor og telefonen ble jo aldri sendt ut før tidligst dagen før lansering, så jeg hadde de aldri før tidligst mandag når lansering da alltid har vært fredag. Nå bestiller jeg direkte ifra Apple og da blir de alltid levert på lanseringsdagen.

 

Dette skyldes nok den ekstreme detaljstyringen og håndteringen til Apple. De er nok krystallklare på at forhandlere og operatører skal sørge for at telefonene ikke skal være i kunders hender før lanseringsdagen og driter noen seg ut så er vel ikke Apple nådige på å nedprioritere de ved neste lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...