Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Ganske mange problemer her da

1; Han har valgt Note 9 med lavest mengde RAM

2; Du kan åpenbart se at han har animation speed på 1x på android

3; iOS og Android bruker ikke samme kodebase

4; iOS og Android har forskjellige versjoner av appene

5; iOS og Android bruker forskjellige API når det kommer til spill

 

Forøvrig selvsagt interessant at det virker som de har bedret minnehåndteringen.

 

1. Ok? Om telefonen er utstyrt med Exynos 9810, så er det 6 GB med minne tilgjengelig kontra XS sine 4. 

2. Hva har animasjoner med minnehåndtering å gjøre? Hele konseptet er at enheten i videoen klarer ikke å cache, så ender opp med å cache opp på nytt. 

3. Ja, og dette er vesentlig i favør for iOS. 

4. Jepp, iOS har i årrekke hatt vesentlig bedre støtte og opprettholdelse av applikasjonsparken. 

5. Optimalisert i favør av iOS. 

 

Jeg digger både Note 9 og XS, men synes det er veldig kritisk at Apple begynner å bli sterke på områder hvor de har slitt i en årrekke, der for eksempel en fantastisk telefon som Note 9 ikke strekker til. 

 

Igjen, slike tester viser egentlig ikke noe mer enn en "drop test" dersom du gjentar testen 100 ganger vil du få ganske mange forskjellige resultater, hadde de faktisk gjort testen 100 - 1000 ganger med si 10 av hver telefon, så kunne vi begynt å snakke at testen faktisk hadde noen som helst form for verdi utover clickbait.

 

Forøvrig er iOS langt mer optimalisert enn Android, men jeg tror selv du kan se at det er enklere å lage noe som fungerer bra på 20 enheter ifht til 2000.

 

Kan vi ikke heller tenkte på hvor lenge batteriet hadde vart om vi hadde fått en iPhone med 4000mah batteri!

 

Slike tester er veldig relevante og selvforklarende for oss konsumere som er ute etter relevant informasjon, i dette tilfellet batteri. 

 

SD 845 og 9810 er basert på 10nm FinFET. Høyere strømforbruk og mer varmeutvikling. 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ok? Om telefonen er utstyrt med Exynos 9810, så er det 6 GB med minne tilgjengelig kontra XS sine 4. 

2. Hva har animasjoner med minnehåndtering å gjøre? Hele konseptet er at enheten i videoen klarer ikke å cache, så ender opp med å cache opp på nytt. 

3. Ja, og dette er vesentlig i favør for iOS. 

4. Jepp, iOS har i årrekke hatt vesentlig bedre støtte og opprettholdelse av applikasjonsparken. 

5. Optimalisert i favør av iOS. 

 

Jeg digger både Note 9 og XS, men synes det er veldig kritisk at Apple begynner å bli sterke på områder hvor de har slitt i en årrekke, der for eksempel en fantastisk telefon som Note 9 ikke strekker til.

1; Ja, med et annet OS, og igjen en spesiell "flavour" av det OSet

2; Har du sett videoen? Han timer alt han gjør og viser det frem som "bevis"

3; Ja, de fleste apper er bedre utviklet på iOS

4; Igjen, vi er enige

5; Igjen, enige

 

Da ser du vel hvorfor testen egentlig ikke viser noe som helst, spesielt når du stiller med den billigste versjonen av Note 9, android produsentene vet at android er mer glad i RAM og de leverer derfor generelt devices med langt mer RAM enn hva Apple gjør.

 

Slike tester er veldig relevante og selvforklarende for oss konsumere som er ute etter relevant informasjon, i dette tilfellet batteri. 

 

SD 845 og 9810 er basert på 10nm FinFET. Høyere strømforbruk og mer varmeutvikling.

På hvilken måte er det relevant? De fleste slike tester gir forskjellig resultat, kan jo linke den første jeg fant på google;

battery_0.png

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

På hvilken måte er Note 9 sin nand pakke på 64GB en bakdel for batteriforbruk testen påforegående post.

Det er mindre energikrevende å drive en 64GB nand package enn en på 512GB. Så den bør egentlig ha en bitteliten fordel i batteridrain testen vs de andre.

Tror du har misforstått noe, kommentarene var til videoen hvor de testet multitasking, telefonen med 512GB kommer med 8GB RAM.

Note 9 kommer forøvrig kun med 128GB og 512GB, ikke 64GB, så dersom det var 64GB iPhone de testet med så er jo det enda en feilkilde.

Lenke til kommentar

Bare glem det. Er jeg som leste feil.

Du sier de har valgt note 9 med 6GB ram og at det er i dens disfavør.

Nå døde jo note ca 20 minutter før iphone xs max med et batteri på mere enn 4000 mAh (mere enn 30% større kapasitet).

Men den holdt seg on par med X.

Syns det viser veldig godt at det betyr mere enn ingenting .

Om testen er syntetisk eller reell bruk så viser det hvilke enheter som dør først med et visst bruksmønster for å trigge drain vha cpu/gpu og skjerm.

Lenke til kommentar

Bare glem det. Er jeg som leste feil.

Du sier de har valgt note 9 med 6GB ram og at det er i dens disfavør.

Nå døde jo note ca 20 minutter før iphone xs max med et batteri på mere enn 4000 mAh (mere enn 30% større kapasitet).

Men den holdt seg on par med X.

Syns det viser veldig godt at det betyr mere enn ingenting .

Om testen er syntetisk eller reell bruk så viser det hvilke enheter som dør først med et visst bruksmønster for å trigge drain vha cpu/gpu og skjerm.

iOS er uten tvil mer optimalisert, har aldri nektet på det, sier bare at testen ikke beviser noe når du har så mange feilkilder.

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at Samsung sine telefoner ikke er noe god referanse til "Android".

 

Samsung har byttet ut omtrent alt, og med Bixby og Knox kjørende i bakrunnen taper man nok både batteritid og ytelse.

 

Note 9 har og en spesiell skjerm som leverer strøm til pennen, pluss at pennen sin bluetooth funksjon lades fra batteriet.

 

Hadde vært morsomt å se Note9 med feks LinageOS sammenlignet med Samsung sin egen variant.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående kamera på XS. Under presentasjonen brukte de, etter min mening, unødvendig mye tid på å demonstrere hvordan kameraet kunne analysere vinklene mellom ulike kroppsdeler etc., hos blant annet basketball spillere. Plutselig begynte jeg å tenke på hvordan dette ville fungert i jobben med sykkeltilpasning (noe sære greier jeg driver med), men finner ingen info om det på nett.

 

Er det noen som har testet dette i praksis? Kan kameraet brukes til å analysere vinkler? Jeg mottar telefonen i morgen og hadde en egentlig tenkt å returnere den. Det kommer også en fra komplett om to dager, men jeg vil helst ikke åpne den og deretter sende tilbake hvis jeg nesten er sikker på at jeg ikke skal beholde den.

Lenke til kommentar

Dere som har Max;

Jeg er en kvinne og har naturlig nok mindre hender.Bruker i dag Iphone X og må stort sett bruke to hender på den.

Holdte Max i hånden på butikk og syntes den føltes diiiiger, men jeg ble likevel forelsket i skjermen.

Jeg ser mye facebook og youtube video på mobil, og denne må være fin til det.

Kamera er også viktig og litt bedre enne forrige er uansett bedre, og bedre er bra :)

Men om jeg oppgraderer er det utelukkende kun for skjermstørrelsen, da jeg synes det er for lite forandringer til å bytte min X mot XS.

Dere som har gjort det, er dere utelukkende fornøyde med Max? Flere som har mer "tint" Max enn de hadde på X?

Noen sier det er et lotteri ang yellowgate…

Lenke til kommentar

Disse speed-testene er ikke reelle, alt for mange variabler å ta hensyn til. Selv om det er "samme" app som testes, så er det to helt forskjellig laget apper. Andre variabler gjør også testen feil dessverre.

iOS og Android har forskjeller, og disse pisse-konkurransene begynner å bli tullete.

De er kanskje ikke reelle, men de er i aller høyeste grad relevante. Det er jo ikke interessant hvilken mobil som er raskest på papiret. Det som betyr noe er jo nettopp hvilken mobil som er raskest i praksis, og det er jo nettopp det som testes.

Lenke til kommentar

De er kanskje ikke reelle, men de er i aller høyeste grad relevante. Det er jo ikke interessant hvilken mobil som er raskest på papiret. Det som betyr noe er jo nettopp hvilken mobil som er raskest i praksis, og det er jo nettopp det som testes.

De er verken reelle eller relevante. Gary kan forklare https://m.youtube.com/watch?v=W68nuVxOXaE Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha ny iPhone velg Max. Størrelsen venner du deg til. Bare gå å test det på eplehuset evt..

 

 

Dette er ikke selvsagt. Er telefonen for stor for komfortabelt bruk..er det slettes ikke sikkert man vender seg til det i lengden.

 

Basert på egne erfaringer.

 

Om jeg velger å oppgradere er det pga størrelsen. Har hatt store mobiler før og det er ok.

Men hva med dette "yellowgate" problemet?

 

Er det noen her inne med Max som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...