Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket cover kommer dere til å bruke på XS Max?

Kjøpte brun Apple skinn deksel, men telefonen føles tykkere/rundere.

Vurderer totallee sin matt hvit... men det er så å si ingen beskyttelse annet enn mot riper.

Jeg kommer til å kjøre Spigen liquid air som jeg har gjort i mange år nå, fikk testet den i vinter da min iPhone x datt 5 meter ned i betonggulv uten en skramme, ikke prøvd skinndeksel så usikker på hvordan tykkelsen er i forhold, med det koster bare 150 kroner så er verdt å prøver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da er det lurt å hoppe over s-modellene siden det er kun refresh med mindre endringer. Det har vært slik siden de begynte med dem så det var vel neppe nytt?

 

Prismessig er XS omtrent som X var i fjor.

Nå er det ikke første gangen jeg går for en S oppgradering heller, men til gjengjeld er det første gangen jeg har tatt telefonen ut av eska, lekt litt med den og tenkte "hva var poenget med dette da".

 

Prismessig så var det vel en økning på 600 kr

Lenke til kommentar

Nå er det ikke første gangen jeg går for en S oppgradering heller, men til gjengjeld er det første gangen jeg har tatt telefonen ut av eska, lekt litt med den og tenkte "hva var poenget med dette da".

 

Prismessig så var det vel en økning på 600 kr

Det har vel vært sånn på alle S utgavene vel? Kan ikke huske at det har vært annet enn litt bedre cpu/kamera og noen småting på alle, men nå glemmer en fort :p

 

Det kan sikkert stemme, men det er så lite at set fort også skydldes inflasjon/valuta. Jeg mener ihvertfall at prisen er same-Ish selv om avisene liker å sammenligne billigste 2017 mod med dyreste 2018 mod for å skape overskrifter.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å starte en iPhone vs Android debatt. Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig.

 

Etter å ha sett denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=oT6VL4x-rHY

 

..så  da satt jeg igjen med et spørsmål.

Apple skryter av at skjermen/glasset skal være det sterkeste hittil. Det blir ganske raskt debunket i videoen. De inkluderer ikke jack-adapter for å mest sannsynelig kunne tjene litt ekstra penger. Ikke er det inkludert skjermbeskytter. Ikke er det inkludert deksel. Likevel betaler man 17000,- for telefonen.

 

Så.. hva er det man egentlig betaler for her? Skjermen ser jo nydelig ut, og den har god videresalgsverdi. Men likevel klarer jeg ikke å veie det opp for prisen.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å starte en iPhone vs Android debatt. Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig.

 

Etter å ha sett denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=oT6VL4x-rHY

 

..så da satt jeg igjen med et spørsmål.

Apple skryter av at skjermen/glasset skal være det sterkeste hittil. Det blir ganske raskt debunket i videoen. De inkluderer ikke jack-adapter for å mest sannsynelig kunne tjene litt ekstra penger. Ikke er det inkludert skjermbeskytter. Ikke er det inkludert deksel. Likevel betaler man 17000,- for telefonen.

 

Så.. hva er det man egentlig betaler for her? Skjermen ser jo nydelig ut, og den har god videresalgsverdi. Men likevel klarer jeg ikke å veie det opp for prisen.

Nå er det vel ik Android som bestemme hvor mye «utstyr som følger med et produkt og hvordan skjerm/glass d er på den :)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å starte en iPhone vs Android debatt. Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig.

 

Etter å ha sett denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=oT6VL4x-rHY

 

..så  da satt jeg igjen med et spørsmål.

Apple skryter av at skjermen/glasset skal være det sterkeste hittil. Det blir ganske raskt debunket i videoen. De inkluderer ikke jack-adapter for å mest sannsynelig kunne tjene litt ekstra penger. Ikke er det inkludert skjermbeskytter. Ikke er det inkludert deksel. Likevel betaler man 17000,- for telefonen.

 

Så.. hva er det man egentlig betaler for her? Skjermen ser jo nydelig ut, og den har god videresalgsverdi. Men likevel klarer jeg ikke å veie det opp for prisen.

 

 

Hvorfor skriver du 17000,- å ikke 11000,-? Blir det samme som å klage på at en MacBook Pro koster 80000,- selvom man får den for 15000,- også. 

 

Det er vel fordi det ikke er like moro å sammenligne en iPhone til 11500,- og en Galaxy Note til 12500,-?

 

Men grunnen til at jeg kjøper iPhone er iOS.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du 17000,- å ikke 11000,-? Blir det samme som å klage på at en MacBook Pro koster 80000,- selvom man får den for 15000,- også.

 

Det er vel fordi det ikke er like moro å sammenligne en iPhone til 11500,- og en Galaxy Note til 12500,-?

 

Men grunnen til at jeg kjøper iPhone er iOS.

Note 9 til 12500kr gir deg 512GB lagring. Skal du ha like mye på iPhone må man ut med 17 lapper så synes ikke det var så dum sammenligning.

 

Billigste Note 9 koster 9300kr og har 128GB lagring.

Billigste nye iphone med brukbart display koster 11500kr og gir deg bare 64GB.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du 17000,- å ikke 11000,-? Blir det samme som å klage på at en MacBook Pro koster 80000,- selvom man får den for 15000,- også. 

 

Det er vel fordi det ikke er like moro å sammenligne en iPhone til 11500,- og en Galaxy Note til 12500,-?

 

Men grunnen til at jeg kjøper iPhone er iOS.

Så hvorfor sammenligner du Samsung Note med 512 gb og ikke 128 gb til 9990,-?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å starte en iPhone vs Android debatt. Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig.

 

Etter å ha sett denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=oT6VL4x-rHY

 

..så da satt jeg igjen med et spørsmål.

Apple skryter av at skjermen/glasset skal være det sterkeste hittil. Det blir ganske raskt debunket i videoen. De inkluderer ikke jack-adapter for å mest sannsynelig kunne tjene litt ekstra penger. Ikke er det inkludert skjermbeskytter. Ikke er det inkludert deksel. Likevel betaler man 17000,- for telefonen.

 

Så.. hva er det man egentlig betaler for her? Skjermen ser jo nydelig ut, og den har god videresalgsverdi. Men likevel klarer jeg ikke å veie det opp for prisen.

Jack adapter er litt 2014. De regner vel med at de fleste er på trådløs i dag. For de som henger litt etter så kan jo slikt kjøpes for småpenger. Mye bedre at de ikke kaster bort ressurser på å legge ved slikt til alle som ikke trenger det. Miljøvennlig er det også ;)

 

Man får også software og hardware som fungerer veldig godt sammen og det syns jeg det er verdt å betale for. Hadde Note9 512gb, men det er nok en stund til android har kommet opp på et nivå jeg kan leve med så jeg solgte den og fikk tak i en XS. Angrer ikke et sekund. Som en annen sa er iOS alene noe som er verdt noen kroner ekstra.

 

Du virker dog som en som ikke har planer om å kjøpe noe slikt så jeg synst det er litt sært å komme inn i tråder med slik «spam». Unnskyld om jeg misforsto intensjonene dine.

Lenke til kommentar

Jack adapter er litt 2014. De regner vel med at de fleste er på trådløs i dag. For de som henger litt etter så kan jo slikt kjøpes for småpenger. Mye bedre at de ikke kaster bort ressurser på å legge ved slikt til alle som ikke trenger det. Miljøvennlig er det også ;)

 

Hvor er da logikken i å inkludere en 5w lader? Er ikke det veldig 2010? Siden Apple ønsker å gå trådløst hadde det ikke vært greit å inkludere en trådløs lader? Spesielt siden du må ut med mellom 500 og 1000kr for hurtiglsding.

 

 

Angående Note 9 så tar telenor fortsatt 10599,- for 512GB varianten, så du får en dårlig deal hos alle andre forhandlere.

 

Så hvorfor sammenligner du Samsung Note med 512 gb og ikke 128 gb til 9990,-?

Poenget hans var vell å vise hvor latterlig mye Apple tar for en oppgrading av lagring som koster dem svært lite?

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor er da logikken i å inkludere en 5w lader? Er ikke det veldig 2010? Siden Apple ønsker å gå trådløst hadde det ikke vært greit å inkludere en trådløs lader? Spesielt siden du må ut med mellom 500 og 1000kr for hurtiglsding.

 

 

Angående Note 9 så tar telenor fortsatt 10599,- for 512GB varianten, så du får en dårlig deal hos alle andre forhandlere.

Apple er rett og slett fitte grådige. Smålig å ikke inkludere slikt, i hvertfall noe så pisslete som Jack overgang. Men folk forsvarer vel dette også ja. Med prisene de operere med i dag er det i grunn enda mer nakkeskudd verdig. Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvor er da logikken i å inkludere en 5w lader? Er ikke det veldig 2010? Siden Apple ønsker å gå trådløst hadde det ikke vært greit å inkludere en trådløs lader? Spesielt siden du må ut med mellom 500 og 1000kr for hurtiglsding.

 

 

Angående Note 9 så tar telenor fortsatt 10599,- for 512GB varianten, så du får en dårlig deal hos alle andre forhandlere.

Behovet er vel strengt tatt ikke der samt at det skaper dårligere levetid på batteriene. Det er ingen batteri kjemier i dag som ikke har det bedre når de lades sent. Det mest ideelle er å lade sent og holde SOC på 40-80%. Jeg velger da heller å ikke dille ned å holde den under 80% og lader den på kontoret/over natten med trådløs lading. For de få som det haster for så kan de jo kjøpe selv.

 

På teslaen min lader jeg alltid til 80% over natten og også der skriker folk om at det er håpløst med treg lading hjemme, men jeg sover somregel minst 6-7timer og da får den lader seg opp. Skal uansett ikke mye til for å komme til nærmeste superlader og hurtiglade om det brenner på dass, men jeg har knapt brukt dem siden jeg kjøpte bilen for noen år siden. Muligheten til å stoppe lading slik som tesla har ønsker jeg å få inn. Hadde vært fint å gjøre så kunne jeg brukt den mellom 80-20%.

 

Har ikke pakket opp laderen på hverken min gamle iPhone X og IPhone XS pga trådløs lading. Egentlig kunne de bare droppet hele ladepluggen og medfølgende for min del :)

 

Hadde vært fint om de kunne gjort som med cpuer at man fikk kjøpt en strippet utgave og en med alt mulig dill som de fleste aldri bruker uansett. Jeg har massevis av øreplugger til alt i fra iphone1 og frem til nå som aldri har vært i bruk f.eks, men man betaler jo for dette også..

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Behovet er vel strengt tatt ikke der samt at det skaper dårligere levetid på batteriene. Det er ingen batteri kjemier i dag som ikke har det bedre når de lades sent. Det mest ideelle er å lade sent og holde SOC på 40-80%. Jeg velger da heller å ikke dille ned å holde den under 80% og lader den på kontoret/over natten med trådløs lading. For de få som det haster for så kan de jo kjøpe selv.

Kan du linke til noen kilder kanskje? Det beste afaik er å holde batteriet mellom 40 og 80% mens hurtighet på lading ikke nødvendigvis betyr så mye. Joda, de kan kjøpe det selv, men Apple skal jo ha en ekstra 1000-lapp for det da, som er inkludert hos mer eller mindre samtlige andre produsenter.
Lenke til kommentar

Er det noen forklaring på hvorfor batteriet i Xs er mindre i form av mAh enn i X? Hvorfor ikke bare ha full guffe på batteriet :)

 

Batteridesignet er endret (usikker på årsak) og dessuten er strømforbruket vesentlig lavere. Med andre ord, bedre batteri, tiltros for mindre batteripakke. 

 

Spennende video. 

 

iOS generelt har slitt med minnehåndtering i en årrekke nå, men dette var interessant. 

 

Presterer vesentlig bedre enn Note 9. 

 

 

Legger til en video til, nemlig angående batteri. 

 

Her kommer faktisk XS og XS Max best ut, tiltros for noe mindre batteri enn konkurrenter. 

 

Viser vel bare hvor bra iOS er optimalisert, og hvor dårlig Android er.

 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Spennende video. 

 

iOS generelt har slitt med minnehåndtering i en årrekke nå, men dette var interessant. 

 

Presterer vesentlig bedre enn Note 9.

Ganske mange problemer her da

1; Han har valgt Note 9 med lavest mengde RAM

2; Du kan åpenbart se at han har animation speed på 1x på android

3; iOS og Android bruker ikke samme kodebase

4; iOS og Android har forskjellige versjoner av appene

5; iOS og Android bruker forskjellige API når det kommer til spill

 

Forøvrig selvsagt interessant at det virker som de har bedret minnehåndteringen.

 

Legger til en video til, nemlig angående batteri. 

 

Her kommer faktisk XS og XS Max best ut, tiltros for noe mindre batteri enn konkurrenter. 

 

Viser vel bare hvor bra iOS er optimalisert, og hvor dårlig Android er.

Igjen, slike tester viser egentlig ikke noe mer enn en "drop test" dersom du gjentar testen 100 ganger vil du få ganske mange forskjellige resultater, hadde de faktisk gjort testen 100 - 1000 ganger med si 10 av hver telefon, så kunne vi begynt å snakke at testen faktisk hadde noen som helst form for verdi utover clickbait.

 

Forøvrig er iOS langt mer optimalisert enn Android, men jeg tror selv du kan se at det er enklere å lage noe som fungerer bra på 20 enheter ifht til 2000.

 

Kan vi ikke heller tenkte på hvor lenge batteriet hadde vart om vi hadde fått en iPhone med 4000mah batteri!

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...