Gå til innhold

Dette er Nvidias nye RTX 20-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er helt klar for å kjøpe billige, brukte 1080ti :D

Blir vel ikkje veldig billige, med tanke på 2080 prisene.

Jaja, da får jeg leve med 1070 en stund til :)

 

Edit: Jeg vil tro prisene på 2070 er like relevante, med tanke på at ytelsen visstnok skal være bedre enn 1080ti

Endret av 3irik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde **70 var mellomklasse, ikke toppklasse. Fysj for noen priser. Men nå havner det vel en del 1080ti på bruktmarkedet snart, så kan oppgradere for en grei penge..

Nå kostet jo 1070 4500 kroner da det først kom ut så det er jo ikke så stort hopp i prisen fra forrige generasjon. Om ytelsen er så god som de lover vil du også få langt mer ytelse for pengene enn det 1070 ga.

 

Jeg gleder meg til å se testene av disse kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"referansekortet deres nå var inntil fem ganger stillere enn med det gamle designet"
Det er ikke så vanskelig, siden den gamle referansedesignen var av "blower"-type med radialvifte. "Fem ganger stillere" er for øvrig kun en reduksjon på 7 dB (10*log10(1/5) = -6.9897), så jeg skjønner at markedsføringsfolket heller bruker det første. Men alltid bra med støyreduksjon uansett.
Når det er sagt så syns jeg RTX faktisk høres veldig spennende ut og kanskje endelig gir en push mot mer raytracing (strålsporing på norsk?) både i spill og industrielle simuleringer.

Endret av Pylons
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pssst! Man setter spørsmålstegn, eller stiller spørsmål. ;)

 

Eller man gjenforteller det man blir fortalt, hvilket er helt vanlig etter denne typen events.

 

Hva skal man sette spørsmålstegn ved?

Nvidia sier kortet blablabla. Men det er vi skeptiske til.

Nvidia sier kortet blablabla. Men vi tror det ikke før vi ser det.

Er det denne layouten du vil ha på en slik artikkel?

 

Det er ikke rett fram å stille spørsmålstegn ved påstander om et kort man ikke har holdepunkter å stille spørsmålstegn ved. Spesielt når det ikke er mye åpning for å stille spørsmål.

 

Den delen kommer når man får kort til test. Med mindre noe er totalt usannsynlig da, men jeg la ikke merke tol noe slikt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller man gjenforteller det man blir fortalt, hvilket er helt vanlig etter denne typen events.

 

Hva skal man sette spørsmålstegn ved?

Nvidia sier kortet blablabla. Men det er vi skeptiske til.

Nvidia sier kortet blablabla. Men vi tror det ikke før vi ser det.

Er det denne layouten du vil ha på en slik artikkel?

 

Det er ikke rett fram å stille spørsmålstegn ved påstander om et kort man ikke har holdepunkter å stille spørsmålstegn ved. Spesielt når det ikke er mye åpning for å stille spørsmål.

Jeg er ganske sikker på at du ikke skjønte poenget mitt:

 

Man kan si "stille spørsmål" eller "sette spørsmålstegn" - ikke "sette spørsmål" eller "stille spørsmålstegn".

 

Uansett er det rettet opp i artikkelen nå, så det er ingen grunn til å la dette avspore diskusjonen ytterligere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Overpriset og mest sannsynlig bare 15% raskere i konvensjonelle spill. Senere selvstendige tester avgjør om disse kortene er verdt prisene.

Ser vi på flops, som er det eneste vi har å gå på foreløpig, ligger RTX 2080 Ti på 13,4 TFLOPS (32 bit), altså 18,5 % over 1080 Ti. Dette er nok den beste indikatoren på vanlig spillytelse så langt.

 

Forøvrig ligger RTX 2070 på 7,5 mens GTX 1080 ligger på 8.9 (18% bak).

 

Det enorme hoppet alle snakker om er med Tensor og rays. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før spill faktisk begynner å utnytte dette skikkelig (de som er annonsert så langt får nok bare svært enkle implementasjoner av noen få features).

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

lal.. hvorfor snakker dere om pubg og de beste skjermkortene..?

pubg kan spilles på en mobiltelefon og har utrolig dårlig grafikk...

 

Jeg tror de prøver å late som om det er det beste spillet bare for å få folk til å spille det slik at de kan skape ett marked for gaming på mobiltelefon...

de håper sikkert at alle skal hoppe over fra pubg til andre mobilspill og gjøre deg avhengig..

Lenke til kommentar

lal.. hvorfor snakker dere om pubg og de beste skjermkortene..?

pubg kan spilles på en mobiltelefon og har utrolig dårlig grafikk...

 

Jeg tror de prøver å late som om det er det beste spillet bare for å få folk til å spille det slik at de kan skape ett marked for gaming på mobiltelefon...

de håper sikkert at alle skal hoppe over fra pubg til andre mobilspill og gjøre deg avhengig..

 

også tror de at spillene er laget for de forskjellige skjermkortene som finnes mens de skjermkortene egentlig er laget spesielt for spillene.

De spillene kan man lage andre design og temaer av, altså andre spill..

de tenker at spillutviklerne ikke klarer å lage så bra spill at de ikke kan kjøres på telefoner hvis spillutvikleren ikke har tilgang på de bedre datamaskiner enn telefoner..

 

Men så kommer det nok snart ett spill som er bedre og mer effektivt enn andre spill og da spesialdesigner de skjermkortene til de fordi det er bedre teknologi.

 

star wars og battlefield er egentlig det samme spillet men med andre regler og og annet utseende, det betyr at skjermkortene som klarer å drive star wars klarer å drive battlefield også, og skjermkortene er laget for å spille de spillene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...