Gå til innhold

Dette er Nvidias nye RTX 20-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo tidligere jo bedre syns jeg da. Det gir jo utviklerne mulighet til å leke seg litt rundt med det så tidlig som mulig.

Ja, det er en kjempebra og interessant utvikling, men det betyr ikke at man som en forbruker og gamer gjør et smart kjøp. Realtime Raytracing er, og kommer til å være i flere år enda,i startgropa. Selv med fantastisk denoising er dette horribelt krevende.

Lenke til kommentar

Ja, det er en kjempebra og interessant utvikling, men det betyr ikke at man som en forbruker og gamer gjør et smart kjøp. Realtime Raytracing er, og kommer til å være i flere år enda,i startgropa. Selv med fantastisk denoising er dette horribelt krevende.

Det ble også nevnt i presentasjonen. Man skal ikke forvente store AAA spill som utnytter RT og kun RT for lyssetting, med det første. Men det går fint an kombinere uten at man mister mye ytelse, så lenge spillet også støtter DLSS i samme slengen.

Men for min del, så syns jeg DLSS i seg selv vil være et enormt sprang alene, uten RT. 

 

Det jeg syns er mest spennende er egentlig tensor kjernene i seg selv. De brukte kun Deep Learning/DLSS for å reklamere for hva de skal og kan brukes til, men jeg ser ingenting i veien for at de også kan overta mye av fysikken. Liquid dynamics kan være interessant. Det samme med soft-body dynamics. 

 

Soft-body dynamics kan være en ny revolusjon angående ødeleggelse f.eks. Mye ligger og faller på utviklere, og jeg trur faktisk indie-utviklere vil være de første som gir oss små smakebiter på hva som er mulig her. 

Lenke til kommentar

"referansekortet deres nå var inntil fem ganger stillere enn med det gamle designet"

Det er ikke så vanskelig, siden den gamle referansedesignen var av "blower"-type med radialvifte. "Fem ganger stillere" er for øvrig kun en reduksjon på 7 dB (10*log10(1/5) = -6.9897), 

 

 

Du tar feil. Fem ganger stillere er ikke mulig, det blir negativt fire ganger dagens støy. Du må gjerne regne på dB der også, en ender opp på temmelig høye tall om en går fra lyd til 4x negativ lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...