Gå til innhold

Dette er Nvidias nye RTX 20-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

silisium, som brikkene består av, er dyre saker

 

Nei, prisen på silisium i seg selv utgjør en relativt liten del av totalkostnaden for produksjonen. Selv om man tar med prosessering fram til en blank silisiumskive, før det produseres prosessorer på den, så er det bare en brøkdel av totalkostnaden. Det er ferdig prosesserte silisiumskiver som er dyre saker - og større areal per brikke gir færre brikker per skive og vil også i utgangspunktet gi noe høyere andel defekte brikker.

Lenke til kommentar

Spørs om dette ikke bare er et compute kort med marginale forbedringer for spill og at de bruker raytracing som et påskudd for å dytte disse kortene på entusiaster til blodpriser. Mangelen på konkrete ytelsestall bør gjøre alle skeptiske og presentasjonen til nvidia pushet raytracing for harde livet.

 

"Lads I've a talking horse! Ok but how good at being a horse is it? No no lads listen, it speaks like three languages! Ok great but how far will it pull my cart? Listen, it's speaks more eloquently than any other horse!"

Endret av 7LSNYR1X
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne generasjonen virker å være for spesielt interesserte. Ser man på tradisjonell spillytelse betaler man sannsynligvis ~40% mer for 15-20% bedre ytelse. Med tanke på at Raytracing det neste året mest sannsynlig bare er en smal gimmick så blir det veldig vanskelig å forsvare prisen. Innen Raytracing begynner å bli modent er nok uansett neste generasjon GPUer lansert.

 

Tror det lureste man kan gjøre nå er å ha en sunn dose is i magen...

Ray Tracing er det eneste logiske skrittet å ta fremover, så nei. Det er ingen "gimmick". 

 

15-20% økt ytelse gjelder for spill som er laget for å bli spredt ut over CUDA kjernene. Når spill nå kan divideres og legges på både CUDA for det de gjør best, og Tensor delen for det de gjør best, så vil man virkelig se hva disse kortene kan gjøre. 

 

Folk i VFX bransjen sikler rundt munnen når de ser hva Nvidia har fått til. 

 

 

Dette er en demo av V-ray (som er en rendermotor, ofte brukt til CGI filmer), der de kjører en ENORM scene (300 billioner triangles) i real-tid med denne teknologien. 

 

Men ja, disse GPU'ene vil nok folk innenfor media-bransjen først og fremst kjøpe først. Spill blir ikke aktuelt før vi ser spill komme som faktisk er laget til rette for det. AI/Deep learning er jo også noe vi faktisk burde glede oss til at spillutviklere tar utnytte av. 

 

NPC'er som kan lage dialog i sanntid f.eks? 

Mobs som lærer og blir bedre og bedre? 

VR med 4k på hver skjerm? 

etc. 

Lenke til kommentar

Ray Tracing er det eneste logiske skrittet å ta fremover, så nei. Det er ingen "gimmick". 

 

15-20% økt ytelse gjelder for spill som er laget for å bli spredt ut over CUDA kjernene. Når spill nå kan divideres og legges på både CUDA for det de gjør best, og Tensor delen for det de gjør best, så vil man virkelig se hva disse kortene kan gjøre. 

 

Folk i VFX bransjen sikler rundt munnen når de ser hva Nvidia har fått til. 

 

 

Dette er en demo av V-ray (som er en rendermotor, ofte brukt til CGI filmer), der de kjører en ENORM scene (300 billioner triangles) i real-tid med denne teknologien. 

 

Men ja, disse GPU'ene vil nok folk innenfor media-bransjen først og fremst kjøpe først. Spill blir ikke aktuelt før vi ser spill komme som faktisk er laget til rette for det. AI/Deep learning er jo også noe vi faktisk burde glede oss til at spillutviklere tar utnytte av. 

 

NPC'er som kan lage dialog i sanntid f.eks? 

Mobs som lærer og blir bedre og bedre? 

VR med 4k på hver skjerm? 

etc. 

 

Tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg...  :hmm:

Lenke til kommentar

Tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg...  :hmm:

Samma det. Folk trenger å forstå hva denne generasjonen handler om. Glem FPS gains. Tenk heller på fremtidige spill som faktisk blir utviklet til å utnytte kortene og mulighetene de bringer. 

 

Om folk ikke bruker penger på teknologien, så er det heller ingen som vil utnytte den. 

Lenke til kommentar

Samma det. Folk trenger å forstå hva denne generasjonen handler om. Glem FPS gains. Tenk heller på fremtidige spill som faktisk blir utviklet til å utnytte kortene og mulighetene de bringer. 

 

Om folk ikke bruker penger på teknologien, så er det heller ingen som vil utnytte den. 

Ja huff jeg savner virkelig PhysX og det flotte håret til Geralt :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Raytracing er framtiden det er ingen tvil om det, men det er nok litt tidlig for de som bare er vanlige gamere å henge seg på hypen så tidlig om man ser kostnad vs eyecandy/flyt

Jo tidligere jo bedre syns jeg da. Det gir jo utviklerne mulighet til å leke seg litt rundt med det så tidlig som mulig. 

Lenke til kommentar

PhysX og Hairworks slo jo skikkelig ann. Hvorfor tror du Ray Tracing skal gjøre det?

Fordi jeg, til motsetning til deg vet hva Ray Tracing er. Ray Tracing vil ikke få noen konkurrenter, ettersom Ray Tracing prøver å etterligne hvordan naturen fungerer, og teknologien er standarisert overalt allerede. Det eneste stedet det ikke er det, er i spill. Men alle har vist at det før eller senere vil komme, så fort prosessorkraften ble kraftig nok. 

 

PhysX ble slått av Bullet. Enkelt og greit. Hairworks aner jeg ikke hva er. 

Lenke til kommentar

Fordi jeg, til motsetning til deg vet hva Ray Tracing er. Ray Tracing vil ikke få noen konkurrenter, ettersom Ray Tracing prøver å etterligne hvordan naturen fungerer, og teknologien er standarisert overalt allerede. Det eneste stedet det ikke er det, er i spill. Men alle har vist at det før eller senere vil komme, så fort prosessorkraften ble kraftig nok. 

 

PhysX ble slått av Bullet. Enkelt og greit. Hairworks aner jeg ikke hva er. 

 

Kort fortalt Hairworks var nvidia sin type hårsimmulering fra 20-30tusen (om ikke flere) forskjellige hårstrå som var ment å oppføre seg som vanlig hår/pels men det tok voldsomt på gpu krefter om man hadde det på. Og ga ikke spillene noe mer egentlig, det ble vel som man sier en liten flopp men markedsføringa funka den gangen å, slik nvidia slår i bordet med at de er "først" på raytracing nå. Men Raytracing har kommet for å bli og er ikke en gimmick slik Hairworks endte opp med.

Endret av MOO-
Lenke til kommentar

Kort fortalt Hairworks var nvidia sin type hårsimmulering fra 20-30tusen (om ikke flere) forskjellige hårstrå som var ment å oppføre seg som vanlig hår/pels men det tok voldsomt på gpu krefter om man hadde det på. Og ga ikke spillene noe mer egentlig, det ble vel som man sier en liten flopp men markedsføringa funka den gangen å, slik nvidia slår i bordet med at de er "først" på raytracing nå. Men Raytracing har kommet for å bli og er ikke en gimmick slik Hairworks endte opp med.

Med andre ord, helt håpløst å skulle sammenligne RT med Hairworks... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...