Gå til innhold

Dette er Nvidias nye RTX 20-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du som har peiling. Fortell oss om RTX i spill da :) Da gjør du forumet bedre ;)

 

 

 

To be able to benefit from the new technology of the GeForce RTX 2070, 2080 and 2080 Ti with raytracing and deep learning super-sampling, these must first be supported.Nvidia has announced that 21 games have already been developed or adapted for the RTX platform .

Among the newcomers with support for raytracing are Battlefield V and Shadow of the Tomb Raider two well-known draft horses. In some cases , games already published, such as ARK: Survival Evolved or PUBG , will benefit from anti-aliasing via Deep Learning Super-Sampling (DLSS).

Games with support for "Real-Time Ray Tracing"

  • Assetto Corsa Competizione (Kunos Simulazioni / 505 Games)
  • Atomic Heart
  • Battlefield V (EA / DICE)
  • Control (Remedy Entertainment / 505 Games)
  • Enlisted (Gaijin Entertainment / Darkflow Software)
  • Justice (NetEase)
  • JX3 (Kingsoft)
  • MechWarrior 5: Mercenaries (Piranha Games)
  • Metro Exodus (4A Games)
  • ProjectDH (Nexon's devCAT Studio)
  • Shadow of the Tomb Raider (Square Enix / Eidos-Montreal / Crystal Dynamics / Nixxes)

 

Deep Learning Super-Sampling Support (DLSS) games

  • Ark: Survival Evolved (Studio Wildcard)
  • Atomic Heart
  • Dauntless (Phoenix Labs)
  • Final Fantasy XV (Square Enix)
  • Fractured Lands (Unbroken Studios)
  • Hitman 2 (IO Interactive / Warner Bros.)
  • Islands of Nyne (Define Human Studios)
  • Justice (NetEase)
  • JX3 (Kingsoft)
  • Mechwarrior 5: Mercenaries (Piranha Games)
  • PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG Corp.)
  • Remnant: From the Ashes (Arc Games)
  • Serious Sam 4: Planet Badass (Croteam / Devolver Digital)
  • Shadow of the Tomb Raider (Square Enix / Eidos-Montreal / Crystal Dynamics / Nixxes)
  • The Forge Arena (Freezing Raccoon Studios)
  • We Happy Few (Compulsion Games / Gearbox)

 

  •  

 

https://translate.google.com/translate?u=https://www.computerbase.de/2018-08/nvidia-rtx-plattform-21-spiele-raytracing-dlss/&sl=auto&tl=en

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er helt klar for å kjøpe billige, brukte 1080ti :D

Blir vel ikkje veldig billige, med tanke på 2080 prisene.

Jaja, da får jeg leve med 1070 en stund til :)

 

Edit: Jeg vil tro prisene på 2070 er like relevante, med tanke på at ytelsen visstnok skal være bedre enn 1080ti

Bare med real time raytracing aktivert. I spill uten vil til og med ikke 2080 kunne måle seg med 1080Ti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du har 2080 hjemme, og tester mot 1080ti? Eller har du sett benchmarks fra fremtiden? 

 

1080TI yter flere flops enn både 2070 og 2080. I tillegg ser man på øvrige specs tyder alt på at det ikke er noen stor revolusjon når man ikke får utnyttet de sinnsyke kreftene i den nye arkitekturen.

 

Men naturligvis, alt er bare mer eller mindre kvalifisert synsing på dette tidspunktet :)

Lenke til kommentar

1080TI yter flere flops enn både 2070 og 2080. I tillegg ser man på øvrige specs tyder alt på at det ikke er noen stor revolusjon når man ikke får utnyttet de sinnsyke kreftene i den nye arkitekturen.

 

Men naturligvis, alt er bare mer eller mindre kvalifisert synsing på dette tidspunktet :)

Er kanskje greit å poengtere det, det virker ganske så bastant når du skriver "Bare med real time raytracing aktivert. I spill uten vil til og med ikke 2080 kunne måle seg med 1080Ti."

 

Jeg så også for meg at du hadde tilgang på noen benchmarks jeg ikke hadde sett.

Lenke til kommentar

 

1080TI yter flere flops enn både 2070 og 2080. I tillegg ser man på øvrige specs tyder alt på at det ikke er noen stor revolusjon når man ikke får utnyttet de sinnsyke kreftene i den nye arkitekturen.

 

Men naturligvis, alt er bare mer eller mindre kvalifisert synsing på dette tidspunktet :)

Er kanskje greit å poengtere det, det virker ganske så bastant når du skriver "Bare med real time raytracing aktivert. I spill uten vil til og med ikke 2080 kunne måle seg med 1080Ti."

 

Jeg så også for meg at du hadde tilgang på noen benchmarks jeg ikke hadde sett.

Det er ingen benchmarks tilgjengelig for øyeblikket. Dette er ren synsing basert på faktiske data.

1080Ti har ca. 20% flere Cuda cores enn 2080, omtrent samme frekvens på GPU'en, 10% større minnebåndbredde, samt 3GB mer VRAM. I tillegg er 1080Ti rated til 11.5TFLOPS, mens 2080 bare yter 10TFLOPS. Altså skal 1080Ti i teorien yte omtrent 15% bedre I spill uten real time raytracing aktivert. Med real time raytracing aktivert er nok historien en annen. Tidligere lekkede benchmarks der en 2070 slo en 1080Ti er nok gjort med ray tracing slått på.

Du kan se på en 2080 som en nedskalert 1080Ti med en ekstra deep learning modul og en ray tracing modul.

Legg merke til at Nvidia ikke viste én eneste benchmark der de sammenlignet 10 serien med 20 serien uten raytracing slått på. Normalt sett er de veldig ivrige på å sammenligne ytelse med gamle kort.

Så folk som kjøper seg et 20xx kort bør vurdere om ray tracing er verdt det. Det vil ta en god stund før ray tracing blir støttet I mange spill, og mest sannsynlig blir det ikke brukt I mange situasjoner I støttede spill (med det første) heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var jo triste saker for PC budsjett gameren. PC gaming skal altså bli så dyrt at man nå sannsynligvis må ut med rundt 4000kr bare for ett mellomklassekort (RTX2060 som vi alle vet kommer etterhvert). Steam statistikk viser jo at det er nettopp dette kortet som er mest populært (les; GTX1060 forrige generasjon). Her er det mulig nvidia skyter seg selv i foten med prisingen, men de er vel så kjepphøye med tanke på resultatene fra årene før så ikke rart. Selv om jeg håper nvidia går på en smell her, tror jeg ikke de gjør det.

GTX480 kostet 3500kr i sin tid og det var toppkortet til nvidia da (ja, jeg har kvittering på dustin som bevis). En Xbox One X, den kraftigste spillkonsollen og ett fullstendig gaming system med 4k blu-ray spiller koster 4000kr i dag...

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo triste saker for PC budsjett gameren. PC gaming skal altså bli så dyrt at man nå sannsynligvis må ut med rundt 4000kr bare for ett mellomklassekort (RTX2060 som vi alle vet kommer etterhvert). Steam statistikk viser jo at det er nettopp dette kortet som er mest populært (les; GTX1060 forrige generasjon). Her er det mulig nvidia skyter seg selv i foten med prisingen, men de er vel så kjepphøye med tanke på resultatene fra årene før så ikke rart. Selv om jeg håper nvidia går på en smell her, tror jeg ikke de gjør det.

 

GTX480 kostet 3500kr i sin tid og det var toppkortet til nvidia da (ja, jeg har kvittering på dustin som bevis). En Xbox One X, den kraftigste spillkonsollen og ett fullstendig gaming system med 4k blu-ray spiller koster 4000kr i dag...

Cry more... :p

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at du ikke skjønte poenget mitt:

 

Man kan si "stille spørsmål" eller "sette spørsmålstegn" - ikke "sette spørsmål" eller "stille spørsmålstegn".

 

Uansett er det rettet opp i artikkelen nå, så det er ingen grunn til å la dette avspore diskusjonen ytterligere.

 

Haha. Trodde du var kritisk til journalistikken i artikkelen, ikke journalistens språkferdigheter :)

Lenke til kommentar

Hva kan man forvente at AMD svarer med av hardware nå, og vil det skje i løpet av de nærmeste månedene montro?

Det blir ikkje før i 2019 med Navi, men om dei faktisk siktar seg inn på high-end er uvisst. Har lest forskjellige spekulasjonar om at dei nettopp ikkje vil sikte mot high-end med Navi.

 

Det ser ut som Nvidia får dominere i toppen ei stund til!

Lenke til kommentar

1080Ti har ca. 20% flere Cuda cores enn 2080, omtrent samme frekvens på GPU'en, 10% større minnebåndbredde, samt 3GB mer VRAM. I tillegg er 1080Ti rated til 11.5TFLOPS, mens 2080 bare yter 10TFLOPS. Altså skal 1080Ti i teorien yte omtrent 15% bedre I spill uten real time raytracing aktivert..

Einig i det du seier, vi kan berre synse og rekne basert på tala som er tilgjengeleg, men det som gjere synsinga vanskeleg er at GTX 980 var 5-10 % raskare enn 780 Ti til tross for å ha ein teoretisk ytelse som lavare enn 780Ti. Arkitektur kan ha mykje å seie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Einig i det du seier, vi kan berre synse og rekne basert på tala som er tilgjengeleg, men det som gjere synsinga vanskeleg er at GTX 980 var 5-10 % raskare enn 780 Ti til tross for å ha ein teoretisk ytelse som lavare enn 780Ti. Arkitektur kan ha mykje å seie.

Krymping i produksjonsteknikk mellom 780 ti og 980 var større enn pascal til turing. 980 hadde vesentlig høyere klokkehastighet, flere render outputs og mer videominne. Fra maxwell til pascal ble produksjonsteknikken og mer krympet enn pascal til turing, klokkehastigheta ble MYE høyere, bare det i seg selv forklarer svært mye av den store ytelsesøkninga.

 

Så kommer vi til turing, ca samme klokkehastighet som pascal, like mye minne som pascal, dog med en kjappere type minne. Jeg blir svært overraska om vi ser noe i nærheten av ytelsesøkninga mellom maxwell og pascal (70%) da AI og RTX er de eneste store endringene ut ifra hva jeg har lest. Hardware unboxed på tuben som pleier å være flinke estimerte vell noe sånt som max 20% bedre ytelse for turing. Får håpe det er bedre enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...