Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at Norske butikker og nettbutikker må få solgt unna de vanlige 2060 og 2070-kortene før de erstattes med de nye Super-kortene?

Jeg valgte å sende inn mitt 2070 via åpent kjøp da jeg hadde et lite håp om at de nye skjermkortene kom til å være klare for forhåndsbestilling/kjøp i dag - 9. Juli.

 

Må innrømme at jeg angrer litt da jeg er redd for at jeg nå må vente et par uker ++ for å kunne bruke PC’en igjen.

Samtidig har Norske butikker en tendens til å øke prisene ved en slik refresh, selv om Nvidia og resten av verden er fast bestemt på at prisene skal være de samme.

 

Skål for raske avgjørelser!

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar

Det er jo en hel rekke med leverandører som ønsker å selge ut gamle kort så de ikke taper penger. De som derimot sitter på få eller ingen av de gamle kortene er nok de kjappeste til å ta inn Super, siden det bare er oppside ved salg og ikke tap på gamle kort.

 

Tror nok Super er priset delvis for å få folk som har sittet på gjerdet nå skal kjøpe dem.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er det slik at Norske butikker og nettbutikker må få solgt unna de vanlige 2060 og 2070-kortene før de erstattes med de nye Super-kortene?

Jeg valgte å sende inn mitt 2070 via åpent kjøp da jeg hadde et lite håp om at de nye skjermkortene kom til å være klare for forhåndsbestilling/kjøp i dag - 9. Juli.

 

Må innrømme at jeg angrer litt da jeg er redd for at jeg nå må vente et par uker ++ for å kunne bruke PC’en igjen.

Samtidig har Norske butikker en tendens til å øke prisene ved en slik refresh, selv om Nvidia og resten av verden er fast bestemt på at prisene skal være de samme.

 

Skål for raske avgjørelser!

Et RX 5700 XT er omtrent like bra som RTX 2070, bedre om du spiller i full HD.
Lenke til kommentar

Testa litt Shadow of the Tomb Raider med nye Asus Strix 2080Ti kortet. Satte bare power target til 125%, ellers ingen OC. Lå på ~1890 Mhz core og 74C temp. Skal sies at det er 26 grader i stua her nå, så blir jo lavere temps til vinteren. Men 1890 Mhz er ikke akkurat kjempe bra heller. Jeg vinner aldri lotteriet uansett om det er GPU eller CPU :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testa litt Shadow of the Tomb Raider med nye Asus Strix 2080Ti kortet. Satte bare power target til 125%, ellers ingen OC. Lå på ~1890 Mhz core og 74C temp. Skal sies at det er 26 grader i stua her nå, så blir jo lavere temps til vinteren. Men 1890 Mhz er ikke akkurat kjempe bra heller. Jeg vinner aldri lotteriet uansett om det er GPU eller CPU :p

Høres ganske normalt ut mtp temperaturene du har. Mitt booster til 1980 uten oc, men det er på vann og med 380W bios.

Lenke til kommentar

For en som ikke er så bevandret i grafikkort. Kan dere ta for dere en av GPU-ene å forklare hva de forskjellige modellene gir av forskjeller på 2060/2070 super (fra samme valgte produsent) ?

 

Edit:

F.eks.
 
ROG-STRIX-RTX2060S-O8G-GAMING
DUAL-RTX2060S-O8G-EVO
DUAL-RTX2060S-8G-EVO
ROG-STRIX-RTX2060S-8G-GAMING
 
Denne listen var i fra Asus for eksempelets skyld.
 
Er det noe nevneverdige forskjeller her i opplevelse når en velger et "budsjettkort"?
Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...