Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Planlegger å ha vannkjøling ( del av en custom loop ) på neste generasjon Nvidia grafikkort. Når disse kommer ut, burde jeg kjøpe FE eller går det fint med kortene fra andre leverandører også.

 

Pleier det å komme kjøleblokker til både FE og 3rd party rundt samme tid?

 

Eventuelt er det andre ting jeg bør tenke på når jeg skal vannkjøle et skjermkort?

Alltid fe først. Fe (med ny bios) på vann er like bra som 3. Part på vann :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål. Fikk dilla på Besiege etter at jeg har noe maskin å spille på.

ca. 60 Frames (stock + stock + default game settings) er det bra på 3700x + 1060 nvidia?

 

Et spørsmål til. Jeg kunne tenke meg å handle enda en skjerm til å sette på høykant. Helst minimum 2560x1440. Behøver maks og min være 27". Synes det å få god ms + Hz er litt dyrt jeg. Er det noe håp der at det snarlig kommer gode tilbud og nyere ting inn i markedet?

 

Eksempel:

https://www.komplett.no/product/898769/gaming/gamingskjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr#

 

Nå har jeg sikkert ikke skjermkort til å kunne drive det på maks en gang i sammen med andre skjermer samtidig. Hvor drøyt må en opp i skjermkortmodeller for å kunne drive en slik gamingskjerm som nevnt, pluss en 32" kontorskjerm + en 27" kontorskjerm, Pluss kanskje en fjerde skjerm på FullHD oppløsning eller høyere? Går det på et kort? Altså gjerne 4 skjermer, men ihvertfall 3 stykk.

Lenke til kommentar

Hadde litt VIP rabatter hos komplett, så da ble det et 2080TI Amp extreme på meg: https://www.komplett.no/product/1106938/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-geforce-rtx-2080-ti-amp-extreme
 

Havnet på 12500,- så bør være innafor og grei oppdatering.
Kjørte også på med oppgradering av resten av utstyret i samme slengen, bl.a 9900K.

Blir spennende å se hva den klarer å nå stabilt på max boost :)

 

Gleder meg til å teste BF V med ny rigg!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skjer om en handler direkte hos EVGA, f.eks. et av de nye super-modellene mhp. import?

 

Får man det levert via en av de norske distributørene som f.eks. Proshop hvor jeg kjøpte min EVGA CPU, eller hvordan har de lagt det opp?

 

Edit:

Og dersom man velger seg et slikt 2070 super eller 2060 super fra EVGA. Hvor stor betydning (hva vinner man eller taper man) har det om man går for et med tjukk ribbe kontra et med tynnribbe? Ser at det nevnes at noen av kortene eter 2,75 slots, mens andre av modellene eter 2 slots.

Endret av G
Lenke til kommentar

Siden jeg har EVGA Titanium PSU'en i fra før, så frister det litt med EVGA grafikkkort. Ser jo at de er spreke på utseende. Har ikke dette kabinettet, men ser et EVGA high-end kort som har flott utseende:

https://www.youtube.com/watch?v=cHGAJYcgBHI

 

Egentlig så er jo utseende litt mindre viktig, men når jeg likevel har begynt å gå i svarte farger på en del ting så kan utseende være greit å ha med som en bonus om en får det.

 

Lavt støynivå er en bonus ja. Helst få med lavt støynivå. Tar gjerne med den kraften man får "for the hard earned dollar". Siden jeg sannsynligvis kommer til å kjøre singel grafikkort-oppsett for ever, så kan jeg takle 2,75 slots, dersom det har noen bonuser på støy/kraft. Hva tenker du? Kabinettet mitt ser foreløpig slik ut, ikke ryddet kabler enda:

 

post-30484-0-84640800-1562805590.jpg

 

Lenke til kommentar

Er det ikke greit å rydde opp i kabler før alt er montert? Nå må du antageligvis ut med kjøler for å få strekt kablene bak der.

 

Jo, tenkte ikke så veldig på logikken, men mer på å få maskinen i gang første gang. Får pes hver gang jeg poster det bildet der  :) tydeligvis. Skal rydde i det når siste komponent er innkjøpt var tanken. Men nå har jo folk postet så mange kabinettalternativer. Men seriøst så bør jeg vel leve med dette kabinettet til CPU eventuellt byttes.

 

Men skal kanskje bytte kjølepasta (ikke nødvendig), men for å få på Gelid som Nizzen anbefalte (fikk ikke Gelid-pastaen i hus tidsnok pga. utenlandsimport), så endte på Phanteks PH-NCD termisk pasta (som sikkert et god nok). Når komponenter er i boks så må jeg jo skru av Bequite'n likevel så jeg får lagt ting ryddigere.

 

Ingen som har erfaring med EVGA direktekjøp, om det da sendes fra en norsk webshop så man slipper import, eller om man må fortolle?

 

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Edit:

Det dreier seg om demontering av kretskortet i fra kjøler på 2060 super og 2070 super, også sammenlikner han kortene i mot 2080Ti og en annet eldre kort som matcher lodding av power-kontakten som 2060 super kommer levert med.

 

Konklusjonen om at det er samme kort er jo ingen nyhet lengre.

 

@Nizzen: Trodde at overskriften i youtube forklarte noe. Greit å se at alt jeg poster ikke er helt irrelevant og ræva innholdsmessig da  ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...