Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillutviklere bør også utnytte flere kjerner nå som 6-8 kjerner er mere mainstream. Håper at 2 og 4 kjerner snart fases ut av desktop markedet

nå har ikke jeg helt teknisk forstått gpu med flere kjerner

eller om de fortsatt kun er singel kjerne gpu

er fornøyd når ting virker,

 

6 eller 8 kjerner er vell bra hvis en ser på control panel

over aktive program så er 10 eller 20 arbeids oppgaver

pr mini cpu intresangt , 2 til 3 arbeids oppgaver pr mini cpu

 

så en youtube video fra ett inlegg 5 til 10 tråder tilbake

av "war carft type spill" i fri flyt sånt er morro men koster

det det koster, ingen hakking. Mitt bruksområde for sånn

grafikk er vel rc simulator. Men real time grafikk er esensielt

 

resonering

Endret av Freedom CG
Lenke til kommentar

Ikke for maskinvare som potensielt kan bli utsolgt. ;)

 

Ellers er jeg enig.

 

Eller om du kan få med våpen-skin eller andre bonuser om du forhåndsbestiller. 

 

Eller... NEI!

 

Enten synes du at forhåndsbestilling er ok, eller så er det ikke. Å finne unnskyldninger for at det skal være greit "bare denne gangen", da er det vel greit da....

 

:D Hihi :D

 

(Måtte slenge på den hihi'n der for å tydeliggjøre at jeg fleiper litt :) )

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Ikke for maskinvare som potensielt kan bli utsolgt. ;)

 

 

Vel, det er jo en papir lansering, så klart de kan ble utsolgt for første batch. Men trenger du virkelig skjermkort med en gang?

 

"Super" lanseringen er forøvrig bare trist. Tenk at Nvidia har beholdt prisene på samme nivå som under mining boom'en, og folk var likevel fornøyd... Fornøyd med Real time RAYTRACING skjermkort som... Som ikke klarer å raytrace!... Og nå slipper de altså "Super" versjonen av kortene sine... It boggles the mind: "DOG TURD SUPER", now with 15% less turd!!

 

Vel vel, det positive med at alle "må" kjøpe nytt skjermkort hvert år nå, er at til neste år så kommer de ordentlige RTRT kortene. Og i det minste får vi jo på den måten bred adapsjon. Vi får bare håpe spillutviklerne driter i "RTRT" skjermkortene som er på markedet i dag, slik at de ikke holder igjen spillene som kommer...

 

Og i det minste er det jo noen som er enige med meg:

 

Lenke til kommentar

Vel, det er jo en papir lansering, så klart de kan ble utsolgt for første batch. Men trenger du virkelig skjermkort med en gang?

 

"Super" lanseringen er forøvrig bare trist. Tenk at Nvidia har beholdt prisene på samme nivå som under mining boom'en, og folk var likevel fornøyd... Fornøyd med Real time RAYTRACING skjermkort som... Som ikke klarer å raytrace!... Og nå slipper de altså "Super" versjonen av kortene sine... It boggles the mind: "DOG TURD SUPER", now with 15% less turd!!

 

Vel vel, det positive med at alle "må" kjøpe nytt skjermkort hvert år nå, er at til neste år så kommer de ordentlige RTRT kortene. Og i det minste får vi jo på den måten bred adapsjon. Vi får bare håpe spillutviklerne driter i "RTRT" skjermkortene som er på markedet i dag, slik at de ikke holder igjen spillene som kommer...

 

Og i det minste er det jo noen som er enige med meg:

 

 

Du har jo ingen egen mening, så tror neppe at noen er enige med deg. ;) Meningene dine hopper frem, opp, ned og til siden, og blir tilpasset for å passe inn i "stilene med tusenvis av ord". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at 2070 og 2080 er svært gode Nvidia kort, det jeg derimot ikke liker er prisen og det at ytelsen ikke akkurat økte enormt mellom 1080 og 2080 som vi nesten har blitt vant med i forhold til eksempelvis 970/80 og 1070/1080.

Super kortene er slik jeg oppfatter de en "refresh" på samme måte som Amd kjørte sin refresh av 480 til 580 og det eneste som har økt noe her er vel litt mer ytelse og strømforbruk. Og jeg forstår at Nvidia ønsker å holde på kundene sine, de har dog et problem med at både Xbox og PS5 nå blir Amd drevet og tar disse konsolene av kan det ha en impakt på inntjenningen til Nvidia over lengre tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Nvidia kom med Super korta nå, så kan det vel tenkes at neste generasjon ikke kommer før neste sommer da. Neste år kommer også Intel med sine GPU'er, samt at AMD kommer vel med high-end GPU også. Jeg er mest spent på Intel sin løsning, men regner med at Nvidia stikker av med ytelsestronen da også.

Lenke til kommentar

Nå som Jim Parker har snudd 180 grader og nå hater AMD (for å ha latt ham drite seg ut med "lekkasjene" sine, uten å advare ham), så er han kanskje litt mer spiselig for folk i tråden her igjen? :p

Jeg trenger ikke å høre på en 18 minutter lang video som (sannsynligvis) kan oppsummeres med en setning:

Nvidia sine nye RTX 2060 Super og RTX 2070 Super vil være bedre kjøp enn RX 5700 og RX 5700 XT.

 

Jeg misliker fortsatt sekkepiper (det ville du også om du hadde tilbrakt over 2 uker med ulingen gjennom vinduet med over 20C om natta), og jeg syns fortsatt ikke det er spesielt interessant å bruke 20 minutter på å bli fortalt noe jeg klarer å stykke sammen på 30 sekunder på egen hånd.

 

 

Hva ville du selv gjort om du var i Nvidias sko?

Skulle de ventet til AMD lanserte RX 5700 og 5700 XT, se at AMD tok markedsandeler, og så ikke gjøre noen ting?

Eksisterer Nvidia for å gi sine kunder billigst mulig produkt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å høre på en 18 minutter lang video som (sannsynligvis) kan oppsummeres med en setning:

Nvidia sine nye RTX 2060 Super og RTX 2070 Super vil være bedre kjøp enn RX 5700 og RX 5700 XT.

 

Jeg misliker fortsatt sekkepiper (det ville du også om du hadde tilbrakt over 2 uker med ulingen gjennom vinduet med over 20C om natta), og jeg syns fortsatt ikke det er spesielt interessant å bruke 20 minutter på å bli fortalt noe jeg klarer å stykke sammen på 30 sekunder på egen hånd.

 

 

Hva ville du selv gjort om du var i Nvidias sko?

Skulle de ventet til AMD lanserte RX 5700 og 5700 XT, se at AMD tok markedsandeler, og så ikke gjøre noen ting?

Eksisterer Nvidia for å gi sine kunder billigst mulig produkt?

 

Nå er jeg ikke helt med? Ønsker du å diskutere med meg innholdet i en video du ikke gidder å se? :p

 

Det vet jeg ikke om jeg tror noen av oss vil ha rare gleden av. ;)

 

Nå er jeg jo klar over at du er "allergisk" mot dialekten til Jim, noe jeg ærlig talt synes er ganske barnslig. Men det er da andre mennesker i tråden enn bare deg? Men, for framtiden kan det da være greit for meg å vite om det er noen andre du ikke kan se videoene til? Folk som er for tjukke kanskje? Eller folk med rødt hår? Det må jo gjøre forferdelig vondt i øynene å se på? :p

 

Som sagt; det er uansett andre mennesker også i denne tråden, og det er ikke en helt elendig video nå som han ikke har den samme "slagsiden" lenger. En grei oppsummering, og jeg er vel ikke langt unna å være enig i det meste. Han er ikke fullt så kritisk som meg dog...

 

Det som er greia med min holdning til RTX kortene er at de lover å utføre en oppgave, men feiler begredelig. Ikke at det er så mye innhold på markedet å feile i uansett da. Men RTX er per nå rett og slett verdiløst. Og det gjør prisene som er satt fullstendig på villspor. Vel, de skulle vært det. Men som denne tråden er et bevis på, så er altså ytelsen og prisen produktene fullstendig uvedkommen når det kommer til persipert verdi. Det handler tilsynelatende i stedet om å "høre hjemme" i en flokk...

 

Når det gjelder hva Nvidia skulle ha gjort?... Vel, hvis du hadde orket å se en video jeg linket til, så ville du nå allerede visst at "Super" ikke egentlig er et svar på "Navi". Det er i stedet, vel riktignok 2 fluer med en stein kanskje, men rett og slett bare en relativt liten kurs korrigering for Turing. Nvidias omsetning etter toppen falt med nærmere 50%, og Turing skulle være "redningen" siden alle fremdeles handlet Pascal kort som Nvidia allerede hadde solgt. Dessverre for Nvidia har ikke Turing innfridd. Så med eller uten Navi, måtte Nvidia tatt grep. Flaks for dem da, at AMD annonserte så langt frem i tid før selve lanseringen at Nvidia i tillegg rakk å få "lansert" "Super" før Navi kom på markedet og slo deres produkter...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er dette en realistisk kilde å stole på?
 
 

 

 

Ja, stemmer ganske bra, ville dog heller sett hardware unboxed sin test. Et stort problem med 5700 og 5700XT er at de har blower-kjøler og ikke dobbelvifter som 2000-serien. Jeg ville virkelig venta til august når tredjepartskortene kommer, de vil yte litt bedre, støye mindre og ofte koster rundt det samme. Det er litt driverkrøll som potensielt hemmer ytelsa til 5700 og per dags dato med låst volt til ca 1V uavhengig av frekvens, der er det nok noe potensiale for bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Nå som Jim Parker har snudd 180 grader og nå hater AMD (for å ha latt ham drite seg ut med "lekkasjene" sine, uten å advare ham), så er han kanskje litt mer spiselig for folk i tråden her igjen? :p

 

https://youtu.be/xIfk_FNAHBE

ser litt på prisen ,og de som reklamerer for disse kortene Tony stepmaskin

ungdom har ikke 2o.ooo -> 3o.ooo å bruke på ett top grafikk kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...