Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Og igjen, soldat modellene ser helt..helt forbannet latterlige ut...ikke én eneste Brodie hjelm å se. Sikkert bevist i betaen, å vise frem annet fjas og piss man kan kaste på soldaten sin.

Nedtur. Jeg lurer på hvor mange som egentlig ønsker dette kostymekjøret. Nesten så jeg ønsker at det skal gå dårlig så ikke dette blir den nye standarden, selv om dette egentlig er et spill jeg ser veldig frem til. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedtur. Jeg lurer på hvor mange som egentlig ønsker dette kostymekjøret. Nesten så jeg ønsker at det skal gå dårlig så ikke dette blir den nye standarden, selv om dette egentlig er et spill jeg ser veldig frem til. 

 

Stahlhelm varianter er i det minste med da, så tyskerene kommer relativt greit ut av det foruten om en S&M masken på en av klassene :wee:

 

Blir nok mye forferdelig å se på slagmarken ja. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Stahlhelm varianter er i det minste med da, så tyskerene kommer relativt greit ut av det foruten om en S&M masken på en av klassene :wee:

Bra om flest mulig bruker hjelmen, da bør det i det minste være noe karakteristisk på den tyske siden, men regner med også disse kan byttes ut med "fjongere" hodeplagg? 

 

S&M maske? Er det den pilotmasken de viste i samme trailer som de viste gullvåpen? :p

Lenke til kommentar

Går fint det. Jeg kjørte BF1 på min i5-2500k med høye innstillinger og god fps og det gikk smooth selv i spill hvor minimumskrav var 6600k. Så ta de anbefalingene med god klype salt når det gjelder CPU. I dag har jeg i5-8600k og nå er GPU flaskehals, og det vil det nok være med RTX2080 skjermkort også.

 

 

Jepp, det tror jeg, dog er jeg litt usikker på GPUen din, da jeg vil tro det er best med 8GB, men tror ikke det skal være noe problem. 

 

Jeg har en "dårligere" CPU enn deg, og jeg klarer å kjøre det for det meste stabilt 60 fps. 

 

Testa beta'n nå. CPU'n lå på konstant 100%, BFV brukte ca 90-95% av CPU'n ^_^. Får ikke akuratt sett på noe Twitch eller YouTube samtidig, hehe. Jeg hadde rundt 45-60 fps, droppa noen ganger ned til rundt 30, alt på 'low', skalering på 100% og full oppløsning (1080p), DX11. 

Så jeg kommer til å koble headset utgangen til nettbrettet til mikrofoninngangen foran på kabinettet, og "lytte" på den enheten, og se på det jeg vil via den samtidig, har en nettbrettholder på arm ^_^. Jeg har en BLUE Snowball iCE jeg bruker utenom, så mikrofoninngangen er ikke i bruk uansettt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Testa beta'n nå. CPU'n lå på konstant 100%, BFV brukte ca 90-95% av CPU'n ^_^. Får ikke akuratt sett på noe Twitch eller YouTube samtidig, hehe. Jeg hadde rundt 45-60 fps, droppa noen ganger ned til rundt 30, alt på 'low', skalering på 100% og full oppløsning (1080p), DX11. 

Så jeg kommer til å koble headset utgangen til nettbrettet til mikrofoninngangen foran på kabinettet, og "lytte" på den enheten, og se på det jeg vil via den samtidig, har en nettbrettholder på arm ^_^. Jeg har en BLUE Snowball iCE jeg bruker utenom, så mikrofoninngangen er ikke i bruk uansettt.

 

Høres veldig bra ut! Det er et krevende spill, men om man overlever med 30 - 60 FPS på det setupet ditt så skal det nok ikke være noe problem å kjøre det. 

 

Vil dog anbefale å tenke på en oppgradering om planen er å game det på lengre sikt, tenker selv det da jeg føler jeg må ha litt mer krefter for å kjøre det akkurat som jeg ønsker. 

 

Har opplevd at BF-spill ofte blir mindre optimalisert med tiden, da spesielt BF1 som kjørte ganske stabilt til å begynne med, men etter alle premium-pakkene så opplevde jeg at spillet klaget veldig mye. 

 

Kos deg med spillet da! :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Spilt endel med en venn idag på Xbox One X og er veldig positivt overasket. Spillet ser helt nydelig ut og holder seg stort sett i 60fps men det er noen drops her å der som jeg håper dem kan ordne.

 

Hadde ikke forventet at jeg skulle like det spillet her da jeg er egentlig ikke noen Battlefield fan. Men jeg lukter et kjøp nå altså...

Lenke til kommentar

CoD WW2 ser mer ut som et WW2-krigsspill enn BFV akkurat nå. Selv BF4 som alltid har vært fiksjonelt spill føles det mer autentisk enn Fortnite-inspirerte spillet her.

 

Blir spennende å se hva son skjer ved release. Prøvde å fly istad, møtte lite motstand. 9 av 10 bailer flyet sitt, så jeg får lite med kills. Å være pilot var gørrkjedelig. Lite action og nesten umulig å se bakkeinfantry. Å spotte Anti-air var et mareritt, hvordan i helvete skal jeg se dem? Det er lettere å finne nåla i høystakken. Må si jeg foretrekker fly i BF42. Du har mye mer kontroll, flere muligheter og du var avgjørende for rundene. BF2 og BF4 gjorde dette ganske greit også. I BFV venter jeg bare på at en idiot skal sette seg bak spakende så jeg kan jage dem som en tulling og så deretter se dem hoppe ut i den kalde sjøen, og slik gjentar det seg. Ikke spesielt givende...

 

Å fly i BFV var monotont og kjedelig. Savner å kunne gjøre skikkelig manøvre og være trussel for andre fly og kjøretøy. Savner også muligheten til å "tækse", lette og lande.

 

Løpet til kasser for ammo og helse er frusterende. Kjedelig å avbryte midt i et angrep fordi man bare hadde 2 magasiner. Kjedelig å måtte fylle på med ammo og liv selv om du spawner i mainbase. Elsker du å tømme magasinet i fienden så er ikke dette spillet for deg, her må du være gjerrig.

 

Lei av å eksponere meg fordi jeg må fylle på med det ene eller andre. Funker ikke spesielt bra i squads heller. Liker å spille i Squad, men liker ikke at squadsmate må titte fram og være utsatt fordi jeg går tom for ammo... Spacing og flanking er viktig ellers blir det regn slakt. Utfordrende å drive taktiske avanseringer med et sånt system. Ødelegger flyten fullstendig.

 

Hvorfor har allierte soldater tyske (APC) half trackers? Greit at vi deler våpen, men dette går for langt... Dette vanskeliggjør speiding av fiender da begge lag ser nokså identisk ut nå som de deler kjøretøy og utstyr.

 

Flaut at BFV er satt i WW2 tidsepoke, når det ser ut som bad taste party. Kanskje dumt at det irriterer meg, men det er så forseggjort og kunstig. Håpet på at spillet var såpass gjennomført at vi kunne kjenne litt på krigen, adrenalinet og PTSD'n.

 

Ellers er det kult at de har gjort tanks mer realistisk. Det tar faktisk tid å snu tårne, og gjør det lettere for infantry å kjempe imot tanks. Det gir gode muligheter for kontring og finne skjul. Er litt spent på hvordan weakspots er implentert. I BF42 kunne dominere med tanks, men også bli dominert. Det var tydelige weakspots. Bazooka kunne f.eks oneshotte light tanks bakfra.

 

I BF1 var det altfor lett å campe med tanks og få bra score. Jeg tror det vil være vanskelig i BFV. I BF1 trengte du bare å holde X for å fikse kjøretøyet. I BFV derimot er det veldig begrenset hva du får reparert,tanks har blitt langt seigere, og du må fylle ammo på visse lokasjoner på kartet i likhet med infantry og fly.

 

Maskingevær har endelig blitt buffet, det er en fryd å slippe alle sniperne fra BF1. Det er ganske tilfredsstillende å skyte fiender med STG. Sparker fra seg litt,god lyd og ikke minst dødbringene skudd. Man kan også høre den vakre ekkoen fra skuddsmellene nedover gatene idet du pepprer fienden med bly.

 

I dag fungerte også siktemiddelet til STG, og det var en ny og deilig opplevelse. Det ble utrolig mye lettere å treffe mål på avstand.

 

Jeg har enda ikke forsøkt å bygge noe. Har kun spilt conquest så har ikke hatt behov for å bygge. Har heller ikke tid til å reise opp vegger. Bruker allerede nok tid på å lete etter rasjoner.

 

Syntes du at det var irriterende med support i BF3 og BF4 som aldri ga deg ammo? Ohh gled deg til BFV... I BFV har alle mulighet til å rezze (revive), folk gir deg heller fingern enn å redde deg. Igår spilte jeg en runde hvor jeg døde 15 ganger og ble revivet en gang... Teammates hadde mange muligheter til å rezze meg uten risiko, allikevel løp de forbi meg mens jeg skrek i smerte, stemmen min ble stadig svakere helt til det ble fullstendig stille. Null samarbeid. Sånn er det å spille public, minst 80% er evneveike og elendig teamplayers.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pust nå.. ?

 

Husk at det er beta. Spillet og ikke minst hvordan folk spiller utvikler seg ?

 

Blir nok plenty av gode piloter med tiden. Det å se folk går nok mye på tilvenning. Lett å bombe, vanskelig å treffe med mg.

 

 

Er ikke ressing bare innad i squad? Og medics seff.

 

 

Edit: weakspot på tank har jeg ikke funnet. Helt idiotisk. Man har 2 stk panzerfaust og den virker gjøre 20 skade samme hvor man treffer ?

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenlignet med BF1 slik det er i dag, er dette her ganske svakt i grunn. Blir vel ett lappeteppe uten sidestykke til lansering, med mindre de utsetter det enda mer. 

 

Com.rose slutter å fungere helt uten videre, animasjoner går bananas når man klyver opp av vannet, mye surr når man legger seg ned med MG, eller støtter denne på objekter. Bevelgelse og skyting føles ganske clunky til tider altså. Kontrastforholdet til tider er jo helt merkelig også, sliter virkelig med å se hva faen som egentlig skjer rundt meg. 

Har enda til gode å få noe gode "Battlefield moments" under betaen altså, det er mye rart her som bare ikke heeelt klaffer. Men samtidig er det en del bra også..men det drukner kanskje litt i alt det uferdige og ihjel buggete rotet rundt om.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spilt en del selv, lvl 19 I betaen. Synes dette var nye artigere enn BF1. Prøvde det etter en økt i dag på betaen og hater virkelig snipers som one shooter deg hele tiden og ekstremt med spam av eksplosiver og annet faenskap. Snipers og spam er hovedsakelig problemet mitt med BF1. Håper BF5 ikke får altfor mange baner med masse points hvor det bare spammes alt mulig hele tiden, sett lite av sånt så langt i betaen. BF1 er nå sikkert halvparten av banene totalt kaos.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Pust nå.. ?

 

Husk at det er beta. Spillet og ikke minst hvordan folk spiller utvikler seg ?

 

Blir nok plenty av gode piloter med tiden. Det å se folk går nok mye på tilvenning. Lett å bombe, vanskelig å treffe med mg.

 

 

Er ikke ressing bare innad i squad? Og medics seff.

 

 

Edit: weakspot på tank har jeg ikke funnet. Helt idiotisk. Man har 2 stk panzerfaust og den virker gjøre 20 skade samme hvor man treffer ?

Sånn jeg har forstått det kan alle revive så lenge de har en helsebag på seg, medic kan gi en og disse stasjonene. Uten denne helsebagen kan bare medics revive. Min observasjon så langt.

Lenke til kommentar

Jeg syns det var fantastisk morro å spille ihvertfall, jeg likte ikke de forrige BF spillene men siden man nå gjør langt mer skade med våpen så føler jeg det er litt mer taktikk ute på slagmarken nå. Selv første våpenet som Assault kunne man herje med og satte man semi-auto på den fungerte den nesten like effektivt som en sniper på avstand. Elsket det!

 

Digger også hvor smooth det er å komme seg fra punkt a til punkt b med å hoppe gjennom bygninger, utav bygninger, over gjerder og vegger samt gjennom dører. Narvik syns jeg var godt designet kart da man har byområdet, havna samt bruen hvor man kan både gå oppå brua, under den og på toppen av den. Du har vanvittig mye rom for flanking og taktiske angrep på posisjoner nå enn før siden kartene er mye mer åpent. 

 

Og combat roles har jeg troa på. At man har flere ulike roller innad i klassen. Så recon tipper jeg kan være mye mer enn bare sniper i framtiden. Spennende.

 

Gikk egentlig inn med tanken om at jeg ALDRI skal kjøpe det her, kommer til å hate det. Endte opp hele går kveld med å sitte kun med BFV.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...